Udtrapning af antidepressiv medicin. Udtrapning af antidepressiv medicin.
*Gider ikke dumme kommentarer i mit indlæg, da jeg tager dette seriøst og håber på nogle svar fra folk der har prøvet at udtrappe antidepressiva!*
Har du selv, eller kender andre som har udtrappet af antidepressiv medicin?
Hvor længe gik der med udtrapningen?
Hvor mange gange skulle du nedsættes i dosis?
Hvilke mærke fik du? Og hvor mange mg. Stoppede I fra?
Hvordan reagerede du på udtrapningen?
Ophørte dine evt. Bivirkninger pr. Udtrapning i dosis?
Hvordan havde du det efter du var ude af de antidepressive?
Jeg står selv og skal trappe ud af min antidepressive (Cymbalta 60 mg) og må nok indrømme at jeg er lidt nervøs for det.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 9
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 32 Emner: 299 Svar: 2.839
Selvom du måske kan stoppe på pillerne, vil mange af symptomerne på depression komme tilbage, og du kan kun komme over det med pillerne..
Konklusion = Hold jer fra det lort.. Får i det i kalder en depression, så spis sundt og dyrk masser af motion.. de piller smadre dit liv (:
mar 2008
Følger: 67 Følgere: 73 Emner: 169 Svar: 1.567
mar 2008
Jeg får dem ikke pga. Depression.
Men de har hjulpet mig, da jeg havde det rigtig skidt!
Og man kan ikke bare spise sundt og dyrke motion, og vupti - så er du frisk igen.
Har også hørt om folk der har haft fået pillerne over en kort periode (1/2-1 år) som er kommet sig fint efter pillerne.
mar 2008
Jeg har stadig alle følelser som normalt. Er bare ikke lige så ked af det og depressiv.
mar 2008
mar 2008
mar 2008
Jeg har først fået Paroxetin 1/2 år også skiftede jeg til Cymbalta her i februar og har valgt at stoppe på pillerne, i aftale med min læge, da jeg har alt for mange bivirkninger.
mar 2008
Psykiaten og psykologen var med til min afslutning op psyk. Og de mente at jeg ikke behøvede pillerne længere, men hvis jeg havde behov for pillerne måtte jeg have dem op til 1 år, også skulle jeg alligvel snakke med min læge.
Og en eller anden dag skal jeg jo lære at leve med de ting jeg døjer med.
mar 2008
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 32 Emner: 299 Svar: 2.839
Idag propper man sig med piller for at få det bedre.. og i mine øjne er det et tegn på svaghed.. Ja nu bliver i PISSE sure, men det er altså min holdning (:
Og drop nu snakken om at det ikke er et tegn på svaghed men at man har været stærk for længe.. bullshit.. det er unge mennesker, så der er ikke noget "for længe" her (:
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 9
Jeg kender flere mennesker, mig selv inklusiv der ikke havde være i live i dag, hvis det ikke var for medicin, det hjælper med at stabilisere dig så du har overskud til at håndtere de følelser der kommer, og så du har kræfter til at arbejde med de ting der er skyld i du har det dårligt.
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 849
Som det aller første, skal du være sikker på at du er klar til at trappe ud, det er ikke alle der bliver helt "rask" på piller, så hvor godt man skal have det er svært helt at sige.
Første gang man skal trappe ud er lidt svært.
Og husk at en laaaang lykkelig udtapning er MEGET bedre end en kort og tilbagefald.
Abstinenserne på antidepresiva er de samme som depressions symptomerne, så derfor skal man ikke gå i panik, fordi man får det dårligt, men absolut ikke fortsætte med at skære ned på medicinen før man igen har det lige så godt som da man startede nedtrapningen.
Det er meget normalt at bruge 2-3 mdr på at blive helt "clean"
Husk at lytte til din krop, det er den eneste der ved hvordan du har det
Held og lykke, mvh mik
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 1.654
"Prøv evt. at se det her: http://www.dr.dk/tv/se/pillens-moerke-skygge/
Skræmmende men meget interessant."
Og fyldt med fordomme, fordrejninger og direkte løgne.
Jules
Det er meget individuelt hvordan man stopper behandlingen af SSRI, derfor skal du tage denne snak med din psykiater og ikke med BB
aug 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 449
Du skrev det jeg tænkte
jan 2012
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 190
Dette har gjort at jeg har kunnet passe arbejdet, har nogle bivirkninger men føler mig helt i balance og følelser når jeg ikke er på medicin.
Des flere depresioner man har haft des sværere at behandle, det er der jeg er nu.
Men jeg har haft arbejde i 30 år på normale vilkår, men samtidigt otrolige flinke arbejdsgivere
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 16 Svar: 153
Du kan ringe til lægen/psykiator og få ham/hende til at lave en udtrapningsplan, og ellers så bare tag pillen hver 2 eller 3 dag i et par uger og sænk så dosis og fortsæt med hcer 2 eller 3 dag i et par uger, sænk så igen og tag kun hver 3 dag også prøv at stoppe, det burde din krop ikke tage skade af. Brug ca 2 mdr på at trappe ud (det var ihvertfald hvad det tog mig med den metode) men ellers få lægen til at lave en plan, det er altså det bedste
Du må ikke stoppe fra dag til anden det skader dine organer!
Held og lykke
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 1.654
Du sagde det
Jules
Det er kun dig og din psykiater som kan svare på dine spørgsmål, da det kommer an på hvorfor du får dem, hvor lang tid du har fået dem, din mentalitet, din nuværende psykiske tilstand, social støtte osv.
Så summa summarum, bestil en tid hos din psykiater og diskuter dit videre forløb. Men lad nu for Guds skyld være med at stoppe uden at snakke med din læge
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 538
men jeg trappede ud på en uge. Var hos lægen, og fik besked på at tage dem hveranden dag kun i en uge, og derefter stoppe.
Jeg var blevet gravid, og trappede derfor ud.
Det gik helt fint, og efterfølgende havde jeg det også fint (men var jo heller ikke i en normal hormonel periode, men "naturligt høj")
Udtrapning af antidepressiv medicin.