3.064 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Jesper J
Jesper J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Isotretinoin! Isotretinoin!

Hej folkens jeg er lidt nervøs da jeg er i gang med min 5 måned på isotretinoin kuren med 2 x 20 mg. om dagen og stadig får bumser hist og pist. Min kur slutter efter 6 måneder og jeg er ikke super tilfreds med det. Min hud var pænere i 4 måned end den er nu. Selvfølgelig er det blevet bedre men jeg havde regnet med at det var helt væk.
Nogle der har erfaringer med dette? Jeg har hørt at det bliver bedre efter kuren men jeg frygter selvfølgelig det værste. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Isotretinoin!
  • #1   6. jun 2013 Nogle gange skal man køre kuren 2 gange for et tilfredsstillende resultat.
    Jeg kørte selv kuren sidste år, jeg tog 40 mg dagligt i 8 måneder. Før kuren havde jeg meget uren hud, men jeg får stadig et par små bumser ind i mellem, men det er intet i forhold til før.

Bare hør din hudlæge om du evt kan køre kuren igen.

• Jesper J
    Jesper J Tilmeldt:
    jun 2013

#2   6. jun 2013 Ellers kører jeg bare kuren i en længere periode end 6 måneder ligesom dig. Hvad vejer du? Det har jo noget med vægt at gære hvor mange mg. man skal/må tage? smiley

• #3   6. jun 2013 Jeg vejer omkring 90 kilo.
    Det skal så også siges at jeg fik Isotretinoin pga psoriasis.
    Jeg vil ikke anbefale dig at få over 40 mg om dagen, da effekten nødvendigvis ikke bliver større af højere doser.
    Du skal også huske at Isotretinoin stadig udøver sin virkning i cirka en måned efter at man stopper.

Jeg syntes at du skal snakke med din hudlæge og høre om det ikke er muligt at fortsætte. Dog kan det godt blive et problem at benytte Isotretinoin om sommeren da man helst ikke må få alt for meget sol

• #4   6. jun 2013 Du kan ikke bare skrive at man altid vil have ar og krater. Der kan godt være områder der er farvede selv et år efter, men hvis det kun er i øverste hudlag er der god chance for at det ikke kan ses efter.

• Jesper J
    Jesper J Tilmeldt:
    jun 2013

#5   6. jun 2013 ONSLOW har du også taget isotretinoin i mod uren hud? Hvis ja, hvor mange mg? og hvad er din vægt? Mistænker meget at jeg måske har fået en for lav dosis. Skulle måske op på 60 mg. i stedet. smiley

• #6   7. jun 2013 Kristian

Løgn og latin... Hvis man ikke piller og det kun er yderste lag, dvs uden bylder, så skal det nok gå fint.

Jesper. Det er fire år side, så jeg husker desværre ikke mængden. Men et eller andet sted synes jeg at huske 40 gram... Er dog ikke helt sikker.

• #7   7. jun 2013 Min vægt = 80 kg.

• #8   7. jun 2013 Altså Isotretinoin giver IKKE ar, men svær akne kan give ar og disse ar forsvinder selvfølgelig ikke af Isotretinoin

Kommentér på:
Isotretinoin!

Annonce