{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.294 visninger | Oprettet:

Træning og proteinshakes spørgsmål - pige {{forumTopicSubject}}

Hej BB!

Jeg håber der er nogle søde fitnessfreaks der gider at besvare alle mine spørgsmål. Ved ikke om nogle af dem er dumme, men man kan vel kun blive klogere. smiley

Jeg har nu trænet i fitness i 3-4 måneder, og det sidste 1,5 måned er jeg begyndt at være der 5 gange om ugen og jeg træner rigtig hårdt. Da jeg nu kan mærke det er noget jeg vil holde fast i vil jeg gerne være mere seriøs om det og har sat mig målet om at få en markeret krop og tabe mig set fra den fedtmæssige side.

Som jeg har forstået det med proteinshakes, hvis jeg tager dem om morgenen eller før/efter træningen vil det opbygge mine muskler. Vil jeg stadig tabe mig fra den fedtmæssige side?

Er der noget dumt ved at tage proteinshakes? Er egentlig meget positiv overfor det, men stadig med et lille kritisk øje.

Har kigget lidt på dette som også fedtforbrænder:
http://www.gymnordic.com/dk/vaegttab/new-form-easy-diet.html
- min ven siger dog at jeg skal tage 100% WHEY ved siden af.

Jeg spiser sundt og trænet som sagt dagligt.
Jeg vil gerne opbygge mine muskler samtidig med at jeg taber mig fedtmæssigt, i stedet for først at begynde på det efter et vægttab. Kan det lade sig gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning og proteinshakes spørgsmål - pige
  • #1   6. jun 2013 Starter lige med at ændre din opfattelse af, hvad en proteinshake rent faktisk gør. Proteinet kan som du måske ved, beskrives som kroppens byggesten, altså det kroppen bruger til at restiduere de nedbrudte muskelfibre efter træning. Proteinshaken i sig selv, vil ikke opbygge dine muskler, her kommer forkellige kilder til kalorier særligt i spil, da din krop kræver energi, for at kunne genopbygge den tabte masse, og uden energi = ingen opbyggelse af mere masse. smiley

Proteinshaken kan hjælpe dig, hvis du igennem din kost ikke får dækket dit individuelle behov for protein igennem dagen. Proteinshaken bliver typisk brugt endten om morgenen, eller omkring ens træning, og det er svært at vurdere hvad der vil være klogest for dig, da vi ikke kender til dine kostvaner. Typisk bliver shaken brugt hurtigst muligt, efter træning, da kroppen her i særdeleshed hungre efter energi og proteiner.

Jeg vil ikke anbefale dig at bruge nogle af de såkaldte fedtforbrændere, da langt de fleste er koffeinbomber og fyldt med forskellige ekstrakter, der gør dem mere effektive, som noget der giver dig energi til din træning, frem for ligefrem at øge din forbrænding.

Nøjes i stedet med proteinpulveren, og spar de andre penge. Protein i sig selv, har en øgende effekt på metabolismen, altså din krops evne til at forbrænde, så får du et stigende antal proteiner, vil din forbrænding i teorien også stige (dette er dog ikke en anbefaling til overdosering udover behov) Jeg rider den hest der er blevet redet en million gange. Hvis du vil tabe dig i fedtprocent, skal du træne med kniv og gaffel 70%, mens de resterende 30, bliver med stabil styrketræning.

Jeg er ked af at skuffe dig, men du vil ikke være i stand til at tage på i muskel, mens du oplever en markant fald i fedtprocenten, da det som det tidligere er blevet nævnt herinde, svare til at bygge et hus uden materialer. Din krop kræver energi for at opbygge den beskadigede masse efter træning, og får du færre kalorier end du forbrænder, vil du derfor ikke have energi til at give din krop optimal mulighed for muskelrestidution. Dog vil du opleve at markering, kommer til at virke som en "indirekte muskelvækst" da ens krop ser ud af meget mere, selvom den faktisk ikke er blevet større. Er du rigtig skarp til din diæt, vil du dog kunne ligge i det der kaldes lean bulk, som går ud på at ramme dit præcise ligevægstindtag i kalorier hver dag, så du har energi til muskelvækst. Muskelvæksten resultere i et større areal dit kropsfedt skal fordeles over, og du vil derfor opleve et fald i fedtprocenten, samtidig emd du tager på i muskel, selvom du ikke taber fedt. Dette fungere dog mest i teorien, da det kræver utrolig godt indgreb i din egen krops forbrændingsevne, samt godt øje til kosten du indtager hver dag. smiley

• #2   6. jun 2013 Du kan godt få en meget lille bitte bitte smule muskelmasse på under et cut. Det kræver bare du indtager en STOR mængde proteiner, men stadig holder dit kalorie indtag nede, og så træner heavy ass shit!

Men jeg har ladet mig hører, at et for stort protein indtage kan skade nogle organer over længere tid, men om det er sandt vides ikke smiley

• #3   6. jun 2013 Overdosering af alt ting, er jo skadeligt så det er skam helt rigtigt. smiley

• #4   6. jun 2013 Jeppe K: Shiit Jeppe! Tusind tak for det svar - det hjalp virkelig meget på forståelsen af det hele! Virkelig lækkert du gad at bruge din tid på det, tusind tak!
    Men du vil så anbefale proteinpulveret? - noget bestemt man skal lede efter deri? Der er jo så mange forskellige! Den sidste uge har jeg købt Nupo, men det er altså dyrt i længden!
    - Men jeg vil helt sikkert gå efter vægttabet først, træner lige nu 1-1,5 times cardio og 1 times styrketræning 4-5 gange om ugen, så mon ikke det giver godt! Så vil jeg hoppe på med musklerne efter. smiley Tusind tak for svaret!

Majholt: Også tak for svaret her! smiley

• #5   6. jun 2013 1-1,5timers cardio er overkill.
    Kig du på kosten istedet for smiley Så behøver du slet ikke cardio.

• #6   7. jun 2013 Lige et lille bonusråd. Tilrettelæg din træning således, at du træner styrketræning før din cardio. majholt har lidt fat i noget. Ønsker du at tabe dig i fedt, har flere studier vist, at 20 minutters intensiv kondotionstræning, er bedre til at få kroppen til at forbrænde fedt fra dens lagre.

Jeg linker lige nogle forskellige proteinpulvere, som er relativt billige, sammenlignet med Nupo og andre produkter i samme kategori. smiley

http://bodystore.dk/4/dk/artiklar/elite-whey

http://bodystore.dk/4/dk/artiklar/smartsupps-whey-protein-2-kg

http://bodystore.dk/4/dk/artiklar/whey-80

http://www.bulkpowders.co.uk/shop-by-category/protein-supplements/whey-protein/pure-whey-protein.html

Der kan være smagsmæssig forskel, men ellers skal du ikke forvilde dig ud i troen om, at der er en verden til forskel fra producent til producent. Self er der froskel på proteintyper, hvor valle/whey proteinen nok er den mest udbredte, som er en hurtigoptagelig protein, som derfor også er velegnet til efter træning, da kroppen er i stand til hurtigt at optage den, hvor der er særligt brug for den. Google kan hjælpe dig meget i korte og præcise definitioner på, hvad forksllen på forskellige proteintyper er, og hvad de forskellige kan gøre godt og sådan, ellers kan jeg skam godt forklare dig det. smiley

Kommentér på:
Træning og proteinshakes spørgsmål - pige

Annonce