1.159 visninger
|
Oprettet:
Gode råd søges ! (Cykling).. {{forumTopicSubject}}
Hej gutter, og gut'inder
Jeg har lige købt mig en Trek Elite 9.7 Carbon 2012.
- Jeg er bare TOTAL ny på cykel området
Så derfor søger jeg lidt gode råd, tips, og erfaringer.
- Jeg vil jo gerne undgå at ødelægge cyklen af, og få det bedste ud af tiden på cyklen
Jeg tænker på sådan noget som vedligehold, hvilken kædespray der duer, hvilke dæk der er gode, tips til vask, nogle gode letvægts skærme? osv. osv. osv..
PS. Vil ikke hive den med i skoven før jeg har kørt et lille års tid eller to på landevejen.
Alt modtages med et tak og et smil
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 2 Svar: 26
Det var da en start
maj 2007
Følger: 30 Følgere: 28 Fotoprofiler: 1 Emner: 83 Svar: 1.066
Det er da det den er lavet til?
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 4 Emner: 16 Svar: 350
Men når for at svare lidt på dine spørgsmål..
Hvorfor ikke hive den med i skoven?? Det er vel derfor du har købt en MTB fremfor en racer?? jo inden der siger du skal starte med de mest teknisk krævende baner / tracks..
vil anbefale dig at bruge en olie der ikke fedter, så slipper du for at skulle gøre gear og kæde rent for støv / sand osv. så ofte..
maj 2007
Følger: 20 Følgere: 17 Emner: 113 Svar: 466
Gider ikke ødelægge for 20.000,-
- Har ikke cyklet i over 5 år, så teknikken skal lige friskes op.
Strand . ->
20k med lidt dele der til.. Hvad forkert er der i at starte med en lækker cykel, frem for at købe noget skrammel, og derefter en lækker cykel?
- Det vil da være spild af penge
1 år på vejen er måske også lidt længe, men vil ikke tage den i skoven, før jeg lige lærer den at kende
- Kan du anbefale en god olie?
maj 2007
Følger: 30 Følgere: 28 Fotoprofiler: 1 Emner: 83 Svar: 1.066
Jeg har selv en dyr Specialized MTB, den får ederbankme nogle klø i skoven, det er dét den er købt og bygget til! De kan altså holde til det!
Teknik får du hurtigt og KUN ved at udfordre dig selv! det er lidt som at lære at køre bil uden at sidde bag rattet, det du forslår.
Min cykel rengøre jeg HVER evig eneste gang den har kørt og bliver smurt hver gang med måde.. Den står dog også oppe i min stue
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 4 Emner: 16 Svar: 350
bruger selv denne olie... (link fjernet)
ved ikke om det er den bedste men har ikke haft problemer med den endnu.
Det er os forståligt at du gerne vil passe på den.. Men lige meget hvor meget du cykler på lande vej vil jeg næste med 100% sikkerhed garantere dig at du styrter de første par gange du er i skoven..
maj 2007
Følger: 20 Følgere: 17 Emner: 113 Svar: 466
Den er netop købt for at bruge den ja, og derfor vil jeg ikke smadre den på første tur i skoven, fordi jeg ikke har vennet mig til den.
Jeg ved godt hvad teknik er, og det har jeg pokaler som bevis på
- Var Jyllandsmester i BMX, men det er snart 16 år siden
Strand. ->
Har da haft MTB før, men ikke noget seriøst, og kørte ikke ret meget på dem. Som sagt har jeg ikke siddet på en cykel i over 5 år.
- Og som du sikkert ved, så er det LANGT fra at køre hverdags kørsel på landevej, til at kontrollere cyklen på små "stier" op og ned af stejle bakker i skoven.
Og som sagt var et år nok lidt overdrevet, men gider ikke tage den med i skoven før jeg er 100% tryg ved cyklen på vejen.
Ud over dette, så var disse kommentarer ikke meningen med indlægget, det var skrevet for at få råd ang. vedligehold, gode mærker, tips, og erfaringer..
Gode råd søges ! (Cykling)..