Vægttab- mad, træning mm. {{forumTopicSubject}}
Ohøj Baboom.
Jeg har besluttet mig for at det er tid til at smide en del af de ekstra kg jeg bærer rundt på og dertil ville jeg høre, om nogle intelligente individer, kunne give mig et par forslag omkring sunde retter og måske gode tips, til hvis man ikke er vant til at træne så meget.
Jeg er en stor fyr- 205 cm og str. 53 i sko, meeeen de 155 kg Dansk Bacon jeg bærer rundt på er alligevel en kende for meget. Jeg er altid sulten, så jeg har svært ved at skære ned på MÆNGDEN af hvad jeg spiser, men hvis jeg måske fik et par tips til hvad der var lidt sundere at spise, ville det ikke gøre ligeså meget. Så hvis I har tid, så del en lækker, sund (og evt. billig) opskrift herinde eller kom med et par gode trænings-råd!
Tak på forhånd!
Mvh.
Emil
mar 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Emner: 10 Svar: 2.596
Dvs ingen: Slik, sodavand, lyst brød, pasta, ris, is,
Ikke for meget: Rugbrød, kartofler, frugt
Rigtig meget af: Grøntsager (broccoli, rødbede, pastinak, søde kartofler, bønner, advocado, selleri, blomkål), Kød og Fisk
apr 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 65
Med hensyn til motion kommer det meget an på hvor meget du normalt bevæger dig til hverdag. Du er jo, som du skriver, en stor fyr så det skal du tage højde for så du ikke rager en skade til dig som får dig til at opgive det hele.
Til en start kan lange gåture faktisk hjælpe en del mere end man lige regner med og fordi det foregår rimelig stille og roligt er det ikke noget der giver en stor øgning i din appetit.
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Fotoprofiler: 1 Emner: 29 Svar: 304
Blackie: Hvad tager man så af tilbehør til f.eks kød? Hvis man ikke må spise hverken pasta, ris eller særlig mange kartofler?:o
Og rugbrød troede jeg var noget af det sundeste?:o
L S: Jeg har trænet lidt hvor jeg løber ned til en havn og træner lidt ved nogle stænger, men jeg har tit svært ved at motivere mig. Jeg elsker at dyrke sport, men løb og træning som sådan er bare slet ikke "sjovt" i mine øjne. Men tusind tak for rådene:)
jul 2009
Der står de der cla kapsler ikke anbefales til overvægtige, så måske jeg skulle holde mig fra dem for nu, men tak for tippet ellers:)
dec 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Fotoprofiler: 1 Emner: 16 Svar: 293
I forbindelse med træningen skal du have dine proteiner.
Jeg ville hvis jeg var dig læse op på vitaminer og mineraler.
Alkohol er også fy.
Til at tage den søde trang kan du lave smoothies. Eller frugt.
Det indeholder en del frugtsukker, men er bedre end en skål slik eller pose chips.
Eller protein barer.
Bag evt selv dit rugbrød, så kan du selv beregne hvor mange kJ det indeholder pr brød og pr skive/x antal g
Mange små måltider og ingen mad efter 20-21, medmindre du løber en tur eller træner i forbindelse med.
Drik en masse VAND
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 136 Svar: 634
Og lad dig ikek snyde af frugt youghurt og købe det, for tit er der rigtig meget sukker osv i, og så er det næsten det samme som at sidde at drikke sødmælk med sukker, køb i stedet A38 eller Skyr. I skyr er der højt protein indhold, og proteiner er en vigtig byggesten i forhold til muskler.
Hvis du er typen der har svært ved at holde dig fra usunde sager, så prøv på et tidspunkt at lave et eksperiment for dig selv; 2-3 uger hvor du ikke får noget slik, sodavand osv, og så se om du ikke har det meget bedre og er mere frisk. Den første uge er træls, men efter er man så godt som afvænnet. Det du spiser afspejler sig også i din energi osv. Eksperimentet lavede jeg med mig selv, og det var tydeligt hvor meget mere frisk jeg var + jeg havde det bedre med min krop osv. Så er kunsten så at få 3 uger til at blive til 4, og 4 til 5 og videre.
Lad være med at starte ud lige på og hårdt, så giver du op på halvvejen. Hvis du er vant til at drikke 3 gange om måneden, så skær det ned til 1, er du slet ikke vant til at motionere, så kom i gang 2 gange om ugen til at starte på. Men vi kan selvfølgelig komme med alle mulige gode råd der virker for os, du skal finde det der virker bedst for dig Held og lykke!
mar 2007
Mange flere grøntsager, drop pasta og ris helt. Brug søde kartofler frem for almindelige kartofler.
Rugbrød er et langt bedre brød alternativ end hvidt brød, men stadig enormt energi holdigt, hvorfor man lige skal passe lidt på.
dec 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Fotoprofiler: 1 Emner: 16 Svar: 293
mar 2007
Ligeledes er der andre der mener at "god mad" er en pose kyllinge Nuggets fra Netto. Sådan er vi alle sammen så forskellige
(-;
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 20
Grøntsager indeholder jo ingen kulhydrater.
Man kan jo også leve af så få kalorier at kroppen går i "sulte-tilstand" og holder op med at forbrænde
mar 2007
De kulhydrater du får i pasta, ris og lyst brød er udelukkende rubbish.
Kartofler, som mig bekendt er en grøntsag, indeholder (både søde og almindelige) feks massere af stivelse.
mar 2007
Jeg har anbefalet ting der er indeholder så lidt tomme kulhydrater som overhovedet muligt.
mar 2007
Med medmindre man dyrker sport der er hårdt glykogenkrævende, så er det næppe noget der bliver et problem. Og det er næppe tilfældet for trådstarter.
Han har nok nærmere brug for at holde et så stabilt blodsukker som muligt.
Jeg vil i øvrigt anbefale bla http://lowcarb.dk/ og http://maleo.dk/ og ikke mindst Paleo gruppen på Facebook til inspiration til Low Carb mad.
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 20
Det anbefales jo at ligge i et fornuftigt underskud på 500, af sit ligevægts, men hvis man skulle leve af kød og grøntsager, så vil det da alligevel være svært at komme så langt op, da det eneste som vil indeholde kalorier, vil være kødet.
mar 2007
Spiser du feks 500gram mellem mageret oksekød giver det dig 905kalorier. Spiser du ligeledes 400 gram kartofler er det yderligere 328 kalorier.
Spiser du 200 gram fuldkorns rugbrød er det cirka 400 kalorier
Spiser du 50 gram havre gryn med 250ml mælk er det 289kalorier
Alt i alt cirka 2000 kalorier, uden olier, dressing, og det løse indregnet. 500kcal underskud for en der er mærkbart overvægning er ingenting, og er næppe den vejledning man bruger. 500kcal underskud bruger man til sportstrænede mennesker som ønsker at mindske tab af muskel masse.
Jeg mener ikke der er grund til bekymring
mar 2007
mar 2007
Muskel vækst kræver i øvrigt ikke blot protein, men også kcal overskud, hvilket harmonerer relativt dårligt med ønsket om at tabe fedt masse.
apr 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 65
mar 2007
Jeg vil påstå at jeg behøver mere protein end gennemsnittet, og jeg har i årevis klaret mig fint uden tilskud
mar 2007
mar 2007
Det er helt off. Manden er tyk. Han er ikke professionel styrkeløfter, han er tyk. Det er ikke 155kg muskel masse der går rundt. Hvis hans nuværende træning var nævneværdig kan du være sikker på at han havde nævnt det.
Protein behov skal naturligvis ses i lyset af muskel masse, og trænings mæssigt stadie. Der er naturligvis forskel på protein behovet hos Brian Shaw, og så hos Filip på 17 der træner 3 gange en time i Fitness World i hver uge.
Det er fuldstændig irrelevant at anbefale folk at fylde sig med kosttilskud blot pga ønsket om et vægttab.
Over and out. Jeg er videre i teksten
mar 2007
Følger: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 87 Svar: 2.047
Man kan godt nok se du ved hvad du snakker om!!!!!
(slight of sarcasm might occur)
mar 2007
Blackie pretty much said it.
vægttab er at være lidt i underskud på kalorierne, hvilket man gør ved at undgå de kulhydrat holdige produkter.
jeg smed 15 kg på 3 mdr ved at droppe sukkersodavand, mælk, lyst brød, pasta, ris, kartofler etc etc etc.
Grøntsager, rodtfrugt er alfa omega, og fedtfattig kød! massere af det! Det hjalp mig meget af have en skål med skraldede gulerødder stående i køleskabet, så når man blev 'sulten for sjov' tager man sådan en istedet!
det er godt at spise små ting, som gulerødder, agurk, tomater, eller hvad man nu er til som ikke har for højt sukker indhold, mellem dine måltider. de hjælper til at holde forbrændingen kørende.
Så er det bare op i trænings centret, ud og løb. Kort sagt Cardio, Cardio og mere Cardio! Vent med muskel træning til din vægt er kommet ned. Du kan ikke både tabe dig og gaine muskler på samtidig.
jul 2009
Jeg startede op på min kur sidste lørdag, altså præcis en uge siden. Jeg har forsøgt mig med en del kostændringer, drukket 1 L sodavand sammenlagt i denne uge(hvilket er meget lidt i forhold til mine 2-3 L dagligt) og intet slik spist. Yderligere har jeg trænet hver 2. dag hvor jeg løber ned til en havn og dernede både styrke og konditions træner jeg i lidt tid, inden jeg løber hjem igen. Det har i den første uge medført et vægttab på 2½ kg. Så tak for jeres hjælp. Jeg mangler stadig en del viden omkring hvad der er godt at indtage og hvor meget man burde indtage, men jeg håber det kommer hen af vejen:)
mar 2007
fedt at du når resultater, keep it up mate!
jun 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 3
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 854
Jeg har sgu forøvrigt også en fitplan.... håber konen er med på den
Vægttab- mad, træning mm.