Det bedste billige proteinpulver? Det bedste billige proteinpulver?
Hej allesammen.
Har lige brugt for lidt hjælp.. Jeg er gået igang med træning, og har fået at vide, at jeg burde bruge proteinpuler. Både for at blive større, men også fordi at jeg er temmelig tynd.
Mit budget er lidt stramt.. Men har kigget på det billigeste der er i DK, ifølge http://www.fitness-pris.dk/blog/danmarks-billigste-proteinpulver/ - men jeg har fået at vide at jeg skal købe det fra Bodylab.
Er der nogle forskel på den fra Smartsupps, og så hvis jeg skulle købe det fra bodylab??
Den i testen virker både billigere og måske også bedre kvalitet.
Håber at der sidder nogle skarpe hoveder, som kan hjælpe!
feb 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Emner: 21 Svar: 865
Jeg kører bodylabs 100 whey som min hurtige proteinkilde, firmaet er dansk så jeg støtter gerne, desuden koster det under 4 kr pr shake v. 25g som jeg synes er til at overkomme.
Hvis du går efter at tage på kan du med fordel købe noget kulhydrat pulver og blande i, eller købe en færdiglavet weightgainer, men husk hvis din kost ikke er i orden, så skal du kigge på det først. Proteinpulver alene skaber ikke mirakler.
Gør dig selv en tjeneste og brug et par timer på at læse og se film om kost, kosttilskud og træning, det hjælper dig helt klart i længden.
jan 2012
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 20
feb 2010
Men når vi nu er i Danmark kan man ligeså godt købe det danske, for så dyrt er det heller ikke synes jeg
Desuden kører bodylab.dk og bodyman.dk gratis fragt kampagner ligenu, med gls på alle ordrer
men husk lige at få tjekket op på kosttilskud så du får brugt det rigtigt, det er ærgeligt at bruge penge på kilovis af proteinpulver og ikke få noget ud af det
feb 2014
Følger: 1 Svar: 22
jan 2011
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Svar: 817
@Frank S: Proteinpulver i sig selv gør dig ikke større, du bliver større ved at spise mere end du forbrænder. Hvis du spiser det rigtige, og nok af det, er proteinpulver ikke nødvendigt som supplement.
mar 2008
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 390
Noget andet er, hvis du er meget tynd, så få fat i en god weightgainer i stedet. Du spiser sikkert langt fra de kcal, du skal have for at tage på.
feb 2014
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 10 Fotoprofiler: 1 Emner: 1 Svar: 528
feb 2010
feb 2014
feb 2010
Beregne ligevægtsindtag:
http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/sundhed_generelt/beregn_dit_energiforbrug/
Personligt tæller jeg ikke kalorier, men jeg kender mit eget ligevægtsindtag som giver mig en idé om hvad jeg skal spise også har jeg over en periode på nogle uger fulgt min vægtudvikling (det gør jeg stadig), så jeg hele tiden kan justere den mængde jeg spiser, så jeg spiser nok (sammen med mine kosttilskud).
http://maxer.dk/
Side med en masse brugbare videoer og artikler som forklarer en masse ting på en god og overskuelig måde (også for begyndere) jeg har selv kommenteret på et par videoer og fik svar på under 12 timer.
http://www.bodybuilding.dk/
Anden side med en masse gode artikler og et stort forum der allerede indeholder en masse gode emner og hvor folk gerne vil hjælpe hvis man er nybegynder.
jan 2011
Ikke alle weightgainere er 90% sukker. Min egen weightgainer har 252g kulhydrater pr. serving, og kun 25g af dem er decideret sukker.
Desuden bliver kulhydrater omdannet til sukkerstoffer i kroppen anyway. Det er kun et problem med sukkerstoffer hvis man får for meget af det uden at træne.
jan 2011
Nej, vi diskuterede ikke hvilke carbs der er gode og hvilke der ikke er, du mente at weightgainere hovedsageligt var sukker, og jeg var uenig. Desuden har jeg ikke sagt man kan få alle sine carbs fra elendig føde. Min pointe var at du overdrev med din nedgørelse af weightgainere.
feb 2010
Håber ikke han også er skræmt væk fra træning generelt xD
Thez: Hvor striks en diæt er du på? for du får det sku til at lyde som om du lever efter stramme regler når det gælder kost.
jan 2011
"Du skal ikke bilde mig ind, at folk der tager wg, kun tager det efter sin træning."
Jeg får mig normalt en weightgainer midt på dagen, træner først sidst på eftermiddagen. Desuden er teorien om at man skal have noget protein lige efter træning for optimal proteinsyntese ikke bekræftet.
"Det er pære let at få mange kalorier igennem proper føde og gode carbs."
Det kommer meget an på hvor mange kalorier man skal have, og hvor meget tid man har i løbet af en dag. Personligt kan det slet ikke lade sig gøre for mig at bulke uden weightgainer.
jan 2011
"Dårlige undskyldninger er der sgu nok af... "
Hvilke dårlige undskyldninger? Jeg træner og spiser sundt, jeg har bare svært ved at tage på.
Jah, planlægning og madbudget, men en weightgainer hjælper stadig for mit vedkommende, om du så mener der er for meget sukker i eller ej.
Hvorfor er du i øvrigt så ophidset over om jeg tager weightgainer eller ej? Det har ikke nogen effekt på din træning eller resultater.
EDIT: siden du siger du cutter på 2200 kalorier, har du så bulket på omkring 3300-3500 kalorier?
jan 2011
Sandt, og det er jeg også klar over, men det vil stadig være nødvendigt for mig at spise oftere end jeg har muligt for på nuværende tidspunkt. Og lad mig omformulere ang. weightgainere: Ja, det kan lade sig gøre for mig at bulke uden weightgainer, men weightgainere gør det nemmere i forhold til hvor mange kalorier jeg skal bruge.
Fratrukket små måltider/snacks i løbet af en dag, ville jeg være nødt til at indtage 1500 kalorier til morgen, middag og aften for at bulke. Det kan være svært at få ned hvis det ikke er i flydende form.
jan 2011
Hvis jeg havde råd til at bulke på pizza, ville jeg næsten gøre det.
feb 2010
Personligt anvender jeg kosttilskud, da jeg har svært ved at tage på, jeg har lige ramt 71 kg, som er det højeste jeg har vejet i hele mit liv (jeg er ca 183-185 høj)
Jeg tæller ikke kalorier, men tænker over hvad jeg spiser og hvordan det er fordelt også spiser jeg hele tiden så jeg føler mig mæt hele dagen - jeg har kigget på min progression, jeg tog simpelthen ikke på uden kosttilskud så jeg tog den nemme løsning da jeg ikke vil spise så jeg er ved at kaste op, for så at kæmpe for at holde det inde.
Dog synes jeg heller ikke at jeg overforbruger kosttilskud, udover mine 6-8 måltider i løbet af dagen tager jeg kassein inden sengetid, en blanding af carbs og protein 25g af hver efter træning (er begyndt på carbs da jeg dyrker meget cardio ved siden af min styrketræning) også en gang i mellem tager jeg whey og måske lidt carbs om morgenen da jeg ikke altid er lige god til at få kalorier ned om morgenen.
Det skal dog siges at jeg langt fra bruger kosttilskud som måltidserstatning, men efter lang tids lægeundersøgelse pga. maveproblemer og manglende vægtkontrol på trods af at jeg spiste rigeligt har kosttilskud vist sig for mig et hjælpemiddel til nogle udfordringer jeg ikke har haft særligt nemt ved at overkomme uden
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 10 Fotoprofiler: 1 Emner: 1 Svar: 528
Hihi
jan 2011
Det var godt nok ikke meget.
Hvad er din målvægt?
feb 2010
Jeg var engang buttet, men pludselig smed jeg hvalpefedtet og skød i vejret og siden da har jeg været relativt undervægtig.
Min målvægt er 75kg i cuttet tilstand, da jeg ikke vil være for tung til cardio (jeg har et mål om at gennemføre et triatlon på mellem/kort distance), men nu må vi se, når jeg rammer 75kg hvordan det føles.
Det skal dog siges at jeg er godt tilfreds med min kropsbygning lige nu og de kg der skal på skal placeres rigtigt
apr 2009
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 160
Jeg syntes så ALDRIG jeg har smagt nogle af de produkter der, og bagefter syntes godt om smagen.
jan 2011
feb 2010
Det kan jo også være mit mål ændrer sig hen ad vejen, vil hellere sætte nye små mål løbende
nytter jo ikke noget at sigte efter 90 kg, når jeg har haft svært ved bare at ramme 71 ^^
feb 2010
nov 2013
Følger: 1 Svar: 3
http://goo.gl/xci5lE
Det bedste billige proteinpulver?