2.927 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

SK
SK
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 69 Svar: 1.021

Cykel fra Thansen Cykel fra Thansen

Har været ude og kigge på diverse mountainbike, både dyre og lidt billigere..

Da jeg er blevet lidt bidt af og cykle igen, vil jeg starte roligt op, og har haft kigget på denne med shimano dele - http://www.thansen.dk/cykel/mountainbike/mountainbike-26%22-1127-alu.-27-gear-51-cm/n-1328011916/pn-1016286811/

Nogle som kender til om deres cykler holder? Skal primært bruges til asfaltveje, men også lidt skov og grus kørsel. Har fået tilbud på dyrer cykler som Trek, men ender i minimum 10.000kr inkl tøj, sko og cykel... Havde håbet på 5-6000kr inkl det hele...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cykel fra Thansen
  • #1   15. apr 2014 For at være ærlig tror jeg sgu de fine nok.. prisen taget i betragtning smiley

det en billig cykel, og med "kvalitets stumper" på den, er det vel begrænset hvor galt det kan gå.. hvis du regner med den holder så længe som en dyr cykel, så regn lidt på det igen for det gør den ikke, og kunne forestille mig den vil ruste diverse steder efter den første vinter, men kan man leve med de ting, og ellers husker at passe og pleje den, så er det sgu nok en meget fin cykel smiley

har selv lige investeret i en Scott 750
    ( http://dfp2hfrf3mn0u.cloudfront.net/234/234005_65477_tif_zoom_2.jpg )
    Og den kører fandme lækkert selvom alle inde på Cykelgalleri rakkede den ned.. jeg kører ca det samme som dig, men folk derinde tror jo du skal bruge den til downhill, og meget mere.. det en cykel, og til den pris må den holde så længe den vil smiley

• #2   15. apr 2014 Præcis, vil heller ikke ofre 6000kr på en cykel og når sæsonen er slut så står den bare år efter år fordi man ikke vil det alligevel...

Tænker os bare der er mange gode dele på den, så taget prisen i betragtning må det være fint nok.. Kommer ikke til at stå ude i regn, og kommer kun til at blive brugt i sommer perioden, så er begrænset hvad den bliver udsat for... Skal kun bruges som fritids cykling, og til og fra træning center i sommer perioden..

• Jakob
    Jakob Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 3 Emner: 2 Svar: 38
    #3   15. apr 2014 På dba. er der også brugte til salg. Der er flere som køber alt det dyre udstyr, og som efter et lille stykke tid, opgiver de store mountainbike drømme...
    Det ville jeg overveje, frem for den Thansen..

• #4   15. apr 2014 Køb hellere en ordentlig cykel - og evt køb noget brugt cykeltøj.
    Jeg har selv masser af tøj/sko/hjelme som jeg bare skal af med - kvalitets girodana og specialized og andet. Har også andet som jeg ikke kan huske mærket på og ligger gemt væk, men næsten ikke brugt.

Mirakelkur - kongen ! - Rakker den ned? Det sgu da en fin cykel du har - er selv på cg, og håber da ikke nogle rakker den ned! - Nææh thansen cykler blir rakket ned, hvis de kommer.

Holder mig selv til at støtte den lokale - så får man rigtig god service, samt let lige at snakke med dem om at fixe cyklen, og når man kommer det samme sted hver gang, får man også en god pris hvis man køber for store beløb.

(og om ikke en cykelhandler kan lave et godt tilbud på fuld udstyrs/tøj pakke med en cykel - evt en 12 / 13 model)

• #5   15. apr 2014 Køb et kendt mærke i stedet. Det er bedre kvalitet. De kostet intet i forhold til Thansen cyklerne.

http://www.fribikeshop.dk/Produkter/Trek-3500-D-1.aspx

• #6   15. apr 2014 Prøver og køre ind til Fribike shop også... De ser ud til og have et fint valg og fine priser smiley

• #7   15. apr 2014 Hvis du regner med at skulle blive i cykelverdenen, køb heller noget som du vil få en bedre oplevelse af, og køb for lidt mere cykel og lidt mindre tøj - og nu er 27 1/2" og 29" jo vejen frem, så kig heller efter noget som det, evt http://www.heino-cykler.dk/shop/focus-black-forest-27r-30-27g-2014-40cm_xs/

• #8   15. apr 2014 Bjørner : Nu gør du det selv.. han skriver han ikke vil bruge den slags penge, hvorfor så linke det ? smiley Han skriver netop også det er for at finde ud af om det er noget der fanger.. en cykel til 7 lapper får man ikke en skid for om 1½år når man finder ud af den ikke lige bliver brugt.. køber man en billig, kan det altid opgraderes, og ja så koster det 3500,- for den første cykel, men så har man også haft 1½år at spare op i til noget kvalitet..

linker man en cykel til 3k foreslår folk en til 7k.. foreslog han en til 10k ville folk linke en til 15k.. alle er godt klar over man får mere for pengene, men igen.. er det en cykel der kommer til at rådne op, er 3500,- til at overleve, hvorimod 7000,- liiiiige er pebret nok smiley

Find cykler til 3500-4000,- i ville tage i stedet, men drop det der med "smid lidt mere og køb den her" for det er ikke hvad der bliver spurgt om, uanset hvad i mener er fornuftigt eller ej smiley

• Rene A
    Rene A Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 56
    #9   15. apr 2014 Problemet med den cykel du linker til er, at gearskiftet ikke ville kunne holde til de tæsk den ville få i skoven, den er fin nok hvis du bare ville cykle på asfalt, men i skoven vil den bukke under.

• #10   16. apr 2014 jeg ville smide mine penge efter en brugt en når du ikke har mere at gøre godt med
    måske noget ala det her
    http://www.dba.dk/giant-xtc2-stoerelse-l/id-1007098153/

• #11   16. apr 2014 Køb en cykel fra Thansen hvis du vil, man kommer aldrig af med den, andet end til genbrug - køb en lidt dyre en, hav den en sæson, måske det ikke noget alligevel, så kan den sælges let igen, og hvis den er fin stand, mister man mindre end ved køb af thansen.

Ja fik ikke lige læst den lille linje i anden kommentar fra ham, hvor han skriver det med at efter vinter den måske bare vil stå stille - læste første, hvor der intet står, kun at han kiggede efter noget i den prisklasse.

Kender selv folk som har købt noget billigt mtb, og blev ikke fanget af det - det forstår jeg også udemærket, for det var sgu noget lort.

Gå ud og køb en bil for 20000, samme princip, du får noget lort som holder en sommer.. hvor hvis du smed lidt mere (i %) ville du få noget som kunne holde længere.

Men ja, som kasper j siger - kig brugt i så fald, du kan altid finde noget bedre end det skrammel.

• #12   16. apr 2014 hvad er der galt med en bil til under 20k nu ? smiley

Jeg er jo så Rasmus modsat her for min gamle Vectra har kostet 5k og kører på 3år med 13mdr til syn, og går da ud fra den smutter igennem igen.. har intet ofret på den smiley
    Det beviser jo bare folks teorier omkring ting og hvor længe de holder ikke altid passer.. passer man på tingene holder de længe smiley en cykel fra thansen har man ikke planer om at sælge, men køre på, og smide af h-til når den ikke kan mere smiley jeg ville personligt aldrig købe en brugt cykel.. hvorfor ved jeg ikke, men nyt passer bedre til mig.. så ved jeg hvordan den er behandlet.. bilen er noget andet smiley

• #13   16. apr 2014 Det blev en Giant til 3999,- og så fik jeg rabat ved siden af på udstyr smiley

• #14   16. apr 2014 Fornuftigt SK smiley

• #15   16. apr 2014 Det ville jo så være dumt at købe en thansen cykel - hvis han ikke vidste om det var ham - altså, så skulle han efter din bedømmelse smide den af h-til efter et års brug måske :)?`Så kunne det da meget bedre betale sig at købe noget andet smiley

Opel, også tysk - det gælder ikke smiley - Men det sgu meget godt må jeg sige, kender ikke så mange der har købt biler til under 20k, men dem jeg gør, har alle skulle skrotte den pga for dyrt at lave til syn - men nej, man kan sagten finde noget som sikkert er passet godt på og som har langt endnu, men til under 20k, så skal man tænke sig godt om inden man køber den..

• #16   17. apr 2014 Jeg har nok været heldig også.. og ja.. uanset hvordan man vender og drejer den, så de gamle opeler, og vw fra før 90, skal man sgu ikke kimse af.. det kan godt være de siger en ny bil kan holde til 5-600.000km men den er rustet op inden, hvor de ældres Karos, kan holde til 1mio eller mere, uden at være ligeså smadret smiley

Det sygeste af det hele.. min 1.8i med 90hk, går i snit 16.6km/l på motorvej (kører mellem 50-250km om dagen til og fra job) og til den pris kontra en ny mikro bil, kan jeg køre mange år med de penge jeg har sparet i bilen pris smiley

Men super du har fundet en cykel!! hvor du fra i øvrigt ?

Kommentér på:
Cykel fra Thansen

Annonce