802 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Rygning Rygning

Lige et emne, igen, om rygning. Af ren og skær nysgerrighed.
Har søgt, men fandt ikke svar på mine spørgsmål.

Hvis du ryger, hvorfor <b>startede</b> du i det hele taget så? Har aldrig hørt noget ordentlig grundlag, fra rygere - om hvorfor de er startet.
Og hvorfor ryger du i det hele taget, når det er skadeligt? Er det virkelig så godt at sidde og suge på noget papir? (groft sagt) - Er det for hyggens skyld? Hvorfor?
Hvad er din holdning i det hele taget?
Ville du stoppe hvis din kæreste ikke brød sig om det?

Og ja, det er selvfølgelig skadeligt, det tror jeg ikke der er nogen der er i tvivl om. Men der er så mange ting der er skadeligt i vores hverdag, så det er ikke optakt til at vi skal sidde og hakke på hinanden. Der vil altid være to opdelinger omkring rygning og vi bliver aldrig enige alligevel.

<b>Min egen holdning er;</b>
Ja for det første ryger jeg ikke selv, men rigtig mange i min omgangskreds ryger, både familie og venner.
Jeg respekterer folk der ryger, så længe det ikke er i nærheden af mit hjem og mine dyr. Jeg kan ikke tåle røg og hoster som en sindssyg, når der er røg i nærheden, men det har jeg efterhånden lært at leve med. Min kæreste røg da jeg mødte ham, men da jeg bad ham stoppe, gjorde han det. Af den simple grund at jeg ikke kan tåle det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rygning
  • #2   30. okt 2007 Jeg ryger... og det har jeg sådan set gjort siden jeg var 8.. fordi der begyndte alle mine venner at ryge.. også synes man sådan lidt at det var "SEJT" den gang smiley ..

- Nu er jeg så bleven afhæning desværre... og jeg jeg ryger nok pga. jeg føler at jeg slapper mere af, af det ..
    det er da også meget socialt .. men det er skam ikke derfor jeg gør det nu ...

- Jeg prøvede faktisk at stoppe da ham jeg var "sammen" med spurgte om jeg ville for hans skyld... og ja det gjorde jeg da indtil der kom en masse knas i vejen hvor jeg bar følte mig stresset og havde brug for en smøg smiley ..

• #4   30. okt 2007 Kan ikke hjælpe dig der... Jeg kan faktisk ikke huske hvorfor jeg startede... Men mine forældre har altid røget... så måske var det derfor naturligt for mig... Men det er bare et gæt...

Og jeg ryger i dag fordi jeg synes det er hyggeligt... Og jeg kan lide det... Og så kan man jo ikke komme udenom at kroppen vil have det nu...

Har egentlig ikke nogen god argumentation... og holder nok først op den dag jeg vil til at være gravid...

Heldigvis ryger kæresten også... Så det er ikke noget problem...

• #5   30. okt 2007 Jah, jeg begyndte og ryge da jeg var 10 år, da min fætter på 15 lokkede mig til det. Jeg kunne slet ikke indhalere. Så hold jeg op i ca. 1 år, men så kom jeg på en ny skole hvor stortset alle røg, og så skulle man jo være sej ligesom dem. Desværre er jeg så blevet ved med det siden da jeg var 12 år. Men folk er faktisk ikke så meget afhænig a smøger da 95 % af rygning er vane og 5 % er afhænighed. Men jeg vil gerne stoppe bare sværre end man tror når man er ikkeryger. Men fik jeg en kærste der ikke kunne tåle det ville jeg klare stoppe.

• #6   30. okt 2007 det er godt at være ikkeryger ;9

• #7   30. okt 2007 Jeg er også enig Sandie! (:
    Men de har jo lavet den nye rygelov udelukkende for og få mindre rygere i Danmark. Det hjælper bare ikke en skid.
    Men nu indføre de vidst snart at priserne på smøger bliver sad op, så det bliver samme pris som i Norge. Det vil sige sig 70,- kr. For en 20 stk. Prince f.eks. Der begynder jeg så og rulle selv, men det stopper hellere ikke rygere, fordi så kommer der bare en masse smøger fra udlandene som vi køber billigere, fatter ikke politikken bliver ved og prøve? :S

• #8   30. okt 2007 Lige præcis, eller polen. Og det tror jeg heller ikke regeringen ønsker?

• #9   30. okt 2007 > Kylling < - Jah, men vil ikke sige det er afhænigheden der forhindre folk i og stoppe da den kun har 5% af rygning.
    Det er vanen som er hele 95% a rygning der forhindre rygere i og holde op (:

• #10   30. okt 2007 Jeg ryger ikke, kun en meget sjælden gang til fester, men forstår godt folk der ryger - det er jo ligesom hvis man er lækkersulten og man får noget slik, som også blev nævnt.

Men jeg løber en del, så det er ikke det bedste foretagende man kan have hvis man gerne vil holde sin krop sund. smiley

• #11   30. okt 2007 ...Nå jo,
    og hvis jeg røg fast, og kæresten bad mig stoppe, ville jeg gøre dette øjeblikkeligt. smiley (rent hypotetisk)

• #12   30. okt 2007 Heh, ryger du Sandie?

• #13   30. okt 2007 Hvis Dronningen må....må jeg også.

Men pas på.....snart er det de rødhåret, dem med grønne øjne eller dem der bruger str.43 i sko, det går ud over.Griner.

Mit råd: Lad værre med at begynde at ryge, man har mega svært ved at stoppe igen.

;0) Ryger i 37 år.

• john p
    john p Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 78
    #14   30. okt 2007 jeg er ryger,har røget siden jeg var 14,tror mest jeg startede fordi dem jeg gik sammen med dengang røg og det var vildt smart/sejt.
    Nej ville ikke stoppe hvis en kæreste sagde det til mig:)de kærester jeg har haft har selv været rygere:)

• #15   30. okt 2007 det er ækelt og uchamerende.. smiley

• #16   30. okt 2007 Siger bare min mening om det ? er det et problem ?
    der er ikke nogen der siger jeg snakker til dig ?

• #17   30. okt 2007 og hva så ? derfor siger jeg stadig hva jeg mener ?
    du kan jo bare ignorere det..

• john p
    john p Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 78
    #18   30. okt 2007 Mark J---Du virker stresset og agressiv-----snup en smøg ha ha

• #19   30. okt 2007 hmmm startede med at prøve fordi det var nyt og spændende, men det sagde mig ikke så meget.

så fik jeg min egen vandpibe hvilket var utrolig dejligt, afslapende men dog besværligt.
    , så begyndte det at blive til fester. så var hver dag en fest og alle i min omgangskreds gjorde det så det var helt normalt.
    til sidst var det ikke pga at det var sejt, men for at blive afslappet.
    jeg var oppe på en pakke om dagen, indtil jeg mødte min kæreste der ikke vil have jeg ryger og jeg skulle ligeledes passe min træning så det var utrolig godt for mig at stoppe.
    nu kan jeg finde på at tage en smøg på en meget stresset dag/ eller for hyggens skyld en sjælden gang imellem.

mvh til hvorfor man gør det, er det utrolig afslappende, du køler ligesom hele kroppen ned og så får du en dejlig fornemmelse i kroppen af afstresning.

• #20   30. okt 2007 Tak for alle de gode svar :o)
    Det skal bestemt ikke menes som optakt til at hakke ned på hinanden, mest henvendt til <b>Mark J</b>
    Det er mest oprettet af nysgerrighed, dette indlæg. Vi ved alle at vi aldrig bliver enige alligevel.

Selv er jeg ikke-ryger, men kan altså godt respektere folk der ryger. Det er deres valg, ikke mit. Og så længe det ikke er lige op i hovedet på mig eller i mit hjem, for som sagt kan jeg ikke tåle det :o)

• #21   30. okt 2007 Det var så lidt (:
    Kan godt forstå dig (; Jeg hadede da min far sad og røg sammen med os andre, da jeg var mindre, så kender det godt (:

• #22   30. okt 2007 Hakke ned på andre ?

har ikke hakket ned på nogen..
    jeg skrev min mening og så blev jeg hakket ned..

Kommentér på:
Rygning

Annonce