1.904 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

jonas p
jonas p
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 173

tandbyld : tandbyld :

hej i går da jeg skulle i seng havde jeg pisse ondt under min tand i underkæben, men jeg tænkte ikke så meget over det men så her i morges prøvede jeg at kigge mig i et spejl for at se om man kunne se noget. jeg havde el hvid plet eller "sår". men jeg troede bare det var et sår, ja hvordan får man et sår der?!. nå livet gik videre MEN JEG HAVDE STADIG ONDT I TANDEN! og jeg prøvede spejlet igen og nu var den "lille" hvide plet 3 gange så stor og gjorte 3 gange så ondt.

og så ville jeg bare spørger her om det er en "tandbyld" for det gør PISSE ONDT!!!!!! og hvad gør tandlægen ved sådan en?!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tandbyld :
  • jonas p
    jonas p Tilmeldt:
    mar 2007

#1   11. nov 2007 ups der skal stå tandbyld i overskreften smiley av av

• #2   11. nov 2007 Du kan ikke rigtig gøre noget ved dem, put noget brændoilte (staves?) på det renser det og får det hurtigere væk... hader osse når jeg har dem det er dog sjældent, men de gør skide ondt!!

• #3   11. nov 2007 trylle trylle den er nu rettet smiley

• jonas p
    jonas p Tilmeldt:
    mar 2007

#4   11. nov 2007 natascha nej tro ikke det er en blist for den bliver støre og støre og min under læbe er også hævet nu :"(

av det gør ondt

• preben n
    preben n Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Svar: 10
    #5   11. nov 2007 brug noget klorhexidin hvis du har det

• jonas p
    jonas p Tilmeldt:
    mar 2007

#6   11. nov 2007 preben det ved jeg ikke hva er smiley

S.O.F hehe gør det også i morgen

• jonas p
    jonas p Tilmeldt:
    mar 2007

#7   11. nov 2007 nå okay men tro jeg har noget brintoverilte et sted : )

gør det meget ondt at tage det på avav

• jonas p
    jonas p Tilmeldt:
    mar 2007

#8   11. nov 2007 hmm det lyder av men tro jeg prøver for det gør pisse ondt nu smiley

• #9   21. nov 2007 jeg ville altså gå til tandlægen. Jeg har haft så mange tandproblemer at man skulle tro det var løgn. Min tandlæge gjorde noget dengang jeg havde det, men det var i folkeskolen, så hvad må du ikke spørge om. Men opsøg din tandlæge.

Nu vi er ved emnet så vil jeg lige advare. Jeg har nemlig det jeg selv vil kalde en skræk historie:

Jeg gik i flere år hos familiens tandlæge og fik at vide at alt var fint. Så begyndte der at gå betændelse i tandkødet ved visdomstanden, han sprøjtede klohrheksedin ind under tandkødet og det gjorde så ondt at jeg troede jeg skulle dø smiley he he... nej helt seriøst.. jeg kunne ikke engang tale. Mens jeg så stod der efetr hans vanvittige indgreb siger han, ja og så kommer du igen i morgen, så gør vi det lige en gang til. Så giver han mig en sprøjte og siger at jeg selv derhjemme skal stikke den ind under tandkødet og sprøjte klohrheksedin ind... For fanden mand... det kan man da ikke!
    Derefter siger han så til mig at efter betændelsen har lagt sig bliver vi nødt til at hive tanden ud, for den ville bare blive ved med at give problemer.

Jeg bestilte ikke tid til den omgang i ren og skær frygt.
    Men betændelsen kom igen og så skiftede jeg tandlæge. Hun sagde så at det slet ikke var visdomstanden der var problemet. Jeg havde simpelthen paredentose i hele munden.

Da var jeg 21 og i dag er mit tandkød stadig ikke som det skal være, for jeg havde gået med det i så lang tid... det er så svært at slippe af med, men hvis jeg ikke havde skiftet tandlæge havde jeg fået løse tænder.

Jeg vil bare sige pas på med at stole for meget på jeres tandlæge, stil jer kritisk og lyt til jeres egen sunde fornuft.

Ps jeg har stadig min visdomstand smiley

Kommentér på:
tandbyld :

Annonce