Ensrettet indsamling. Ensrettet indsamling.
Jeg så i dag en spiseseddel på Ekstra Bladet: der stod.!
Ville ønske at min søn havde kræft. lettere chokeret og nysgerrig købte jeg bladet.
Forklaringen på moderens ønske var at hendes lille søn på et par år havde Systisk fibrose, en forfærdelig sygdom. Hvis man opnår at blive 34-35 år skal man være lykkelig, og livet med denne sygdom er så hård, at vi andre der kan trække vejret frit, slet ikke kan forestille os hvordan det er. Det er som at trække vejret igennem et sugerør.
Moderen mente at der næsten udelukkende fokuseres på kræft, der samles jævnligt ind, man bygger forældre huse så familien kan være sammen under sygdoms forløbet.
Også en sygdom som Diabetes type 1 bliver overset i medierne og også på indsamlings basis, Man ser ikke de store indsamlings show som indbringer mange millioner.
En ung sukkersyge patient var oppe på at skulle stikke sig 15 gange i døgnet, men det er sjældent at man bringer den slags beretninger i pressen.
Mon ikke vi skulle til at tænke ud af boksen og måske lave en fælles indsamling, så kunne Gigt foreningen og dem der her er nævnt også få den store støtte som indtil nu udelukkende tilfalder Kræftens bekæmpelse. Der er også andre livstruende og smerte fulde sygdomme som vi kunne hjælpe med vores støtte.
Men måske mener du/i noget andet.
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 238 Emner: 882 Svar: 8.576
Jeg holder mig til de umælende dyr som Inges kattehjem - som gør et stort arbejde i at katte får et godt hjem - har selv pt. 3 killinger som skal fodres hver time, hård men dejligt at være med til at hjælpe. - det er så hårdt at skulle af med de bæster når de er store nok til at tage fast føde. De kravler rundt på en og lægger sig i en bylt i mit skød.
jan 2015
Følger: 45 Følgere: 141 Fotoprofiler: 1 Emner: 143 Svar: 2.766
Selvfølgelig er det frit for alle om de vil støtte noget eller nogen.
Der er så nogen der kan mene, at du så sætter en katte killing over en baby med kræft, Det er din ret at mene sådan.
Emnet drejer sig om det uretfærdige i at der er en sygdom der får den største donation/ støtte, og andre der bliver ignoreret, de andre sygdomme kræver også liv.
dec 2014
Følger: 10 Følgere: 71 Emner: 153 Svar: 3.755
Det skyldes jo trods alt nok, at der er flere der render ind i disse sygdomme end i eksempelvis systisk fibrose.
Men i det hele taget er jeg modstander af disse indsamling shows.
Hvilken kræftform ville moderen bytte sønnens systiske fibrose med?
jan 2015
TJa markgreven det meldte historien ikke noget om.
Ronald det tænkte jeg ikke nærmere over, tog blot avisen.
dec 2015
Følger: 13 Følgere: 8 Emner: 4 Svar: 241
Takket være den forskning, der er lavet, og de mange forbedrede behandlingsmuligheder, er der nu mange, der overlever dommen i adskillige år.
Derfor ser jeg ikke noget problem den fokus, der er på sygdommen, og indsamlingerne til forskning og oplysning om det.
Andre sjældnere sygdomme, som rammer relativt få, BØR kunne rummes inden for vort sundhedsvæsen.
Det tror og håber jeg da også at det gør.
dec 2014
Følger: 13 Følgere: 42 Emner: 36 Svar: 1.011
dec 2015
Følger: 13 Følgere: 8 Emner: 4 Svar: 241
okt 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
jan 2015
Han trækker regnestykket skarpt op: omkring en tredjedel af os dør af kræft, det efterlader to tredjedele, som dør af noget andet- langt de fleste af hjerte-kar-sygdomme eller en kronisk lunge -sygdom, som er en stor dræber.
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 445 Svar: 9.927
Det siges, at kræft ikke er nogen sygdom, men en ubalance i kroppen, kræftceller stortrives i ubalance. Kræftceller kan kun overleve i syre. Hvis vi kun spiser basisk i en periode, vil kræftcellerne langsomt dø.
jan 2015
Men selvfølgelig skal man gøre opmærksom på sig selv, og der er også foreninger for de fleste sygdomme, der er for Gigt-Hjerte-Lunge- og Diabetes, men de er ikke så voldsomt promoveret i medierne som kræft.
Jeg tror at meget af grunden til den store opmærksomhed der er på kræft er at vi betragter en kræft dom som lig med død, men det er det langtfra mere. Mange former for cancer har en god overlevelses procent.
Blogger
Der er rigtig meget, vi kan spise os fra, men det er ikke sådan alle de "lærte" tænker, de tænker i "lært" kemisk medicin.
Vi kan spise og motionere meget ubalance væk, synes det er til eftertanke.
Men der forskes meget i de nævnte sygdomme, du nævner og de bliver også mere vidende omkring dem.
jan 2015
men også andre sygdomme er arvelige, Diabetes 2- blodpropper. Astma. feks.
Blogger
Vi kan spise sundt og motionere en diabetes 2 væk, blodpropper skyldes i mange tilfælde et forhøjet kolesterol, det kan vi også ændre ved motion og leve sundt.
Kolesterol tallet ændres jo højere vi bliver ældre, men det er uenige om, hvornår det er for højt, da det er naturligt, at det bliver højere med alderen.
Blogger
jan 2015
min far var slank som en mynde og havde et flot kondital, ligesom hans bror der også døde tidligt. To af os søstre har fået vores del af blodpropper, Og vi lever meget sundt, så der er lige så meget grund til at have fokus på den sygdom som på kræft. Der kommer nemlig mange følger af blodpropper, som også kan forkorte livet.
jan 2015
Blogger
#20 - jo, jeg læser, og jeg er altså ikke hveranden
jan 2015
Da der ikke kan gøres mere for Esther, bliver hun overflyttet til en anden kategori, og det ikke kun sygdoms mæssigt men også økonomi mæssigt.
Da hun var kræft patient fik hun 5000 til en Ipad, og 2 gange 10,000 kroner, gratis ophold i et luksus sommerhus hver sommer til hun fylder 18 år.
Julegaver i et stort antal, hvor andre små patienter måtte stå og kigger længselsfuldt på.
Enestuer med eget badeværelse, Teaterbiletter, Events biletter, gratis psykolog hjælp, bare fordi de var medlemmer af cancer familien, dette er alt sammen noget Esthers mor fortæller.
Da så de kom på transplations listen forsvandt hele herligheden. Selv om Esther stadig er en lille syg pige, det er der også mange der er, uden at de får den forkælelse. det mener jeg ikke er fair,
Blogger
Ensrettet indsamling.