943 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

hygiejne hygiejne

Har i tænk på når folk køber slik i de her bland selv at det kan være møgbeskidt?

På barer i Danmark og udlandet kan man nogle steder spise gratis peanuts, og så skal man lige have i mente at flere har haft deres beskidte hænder ned i dem. Så jeg spiser ikke noget som ligger til fri afbenyttelse hellere ikke pebernødder og andet som folk kan havde raget på her op til jul.

Er jeg pylret?

Nej men jeg kender godt resultatet hvis man ikke holder god hygiejne i sit køkken - og der er sikkert også nogle af jer som har fundet ud af det, på den hårde måde.

Jeg har 3 skærebrætter, kød, fisk, grønsager. Mit køkken er nok det mest reneste i hele lejligheden, Hvor jeg selv står for rengøringen og resten af boligen er min hjælp 2 gange om ugen eller flere dage alt efter om der kommer gæster så er rengøringen lidt mere grundig. Hun står så også for vasketøj - for alt det kedelige er udliciteret så jeg kan koncentrere mig om vigtigere ting.

Lad os lige vende tilbage til bland selv slik, her var en udsendelse om en som levere slik til forskellige kiosker, slikket bliver købt i Tyskland på paller hvor datoen er overskredet - her bliver det sendt til Sverige hvor rumænere sidder og pakker poser op og kommer det i firkantede kasser med nye mærkater. Det rum slikket bliver blandet i har ikke toilet eller håndvask og man sover i rummet hvor slikket er.

Så til jer slik glade som køber bland selv slik til 4.50 - 5.95.- eller under 7 kr - så kan i være sikker på at det er uddateret og behandlet under beskidte forhold.

Velkommen ...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hygiejne
  • #2   23. nov 2016 Vil hellere have fårehjerne som jeg fik til et Israelsk bryllup, Insekter overlader jeg til andre smiley

• #5   23. nov 2016 Alt udover dansk gammel holder jeg mig fra, andet hvis jeg er i Mellemøsten så må jeg gu dødme spise hvad der serveres. smiley

• #8   23. nov 2016 Denne her tråd, vil være verdens bedste slankekur, jeg ville holde op med at spise, hvis ikke der var andet, det er aldeles ulækkert klamt smiley

• #9   23. nov 2016 Hvor tit vasker du så hænder, Polysl ??

Der er heldigvis meget vi ikke ved.

• #10   23. nov 2016 Efter lokum, når jeg starter i et køkken, når jeg i køkkenet skifter vare som fra fisk til grønsager og så fremdeles. Alm hygiejne som alle burde vide.

• #11   23. nov 2016 OK - og hvad tørre du så hænderne af i, godt være du synes, jeg stiller mærkelige spørgsmål måske, men det hører med til hygiejne info.

• #12   23. nov 2016 ja jetset

Der er meget vi ikke ved engang, men man fandt jo også ud af at det ikke var optimalt bare st skide lorten ud af vinduet i England, eller andre beskidte ting.

Hygiejne er en bevist videnskab hvis man kan kalde det. Folk der rager sig i næsen og spiser en busser - vil jeg anbefale at vaske hænder, folk der går ind i underbukserne og raver sig på kokken eller flappen anbefaler jeg at vaske hænder - folk som leger med sig selv anbefaler jeg at vaske hænder, Så det er kun fornuften som sætter grænsen-

• #13   23. nov 2016 Jeg har en automatisk dispencer, anti septisk og et viskestykke til det samme som ikke bruges til andet.

Samme viden fandt man også ud af for mange år siden da dødeligheden var alarmerende på hospitaler i datiden - her fandt man ud af at vaske hænder nedsatte dødeligheden til 70% for gravide og fødende kvinder.

• #14   23. nov 2016 Er du klar over, hvor mange bakterier, der kan gemmes i et viskestykke, som ikke bruges til andet end at tørre hænder i ??

Dispencer er en god ide.

• #15   23. nov 2016 jetset

Jg ved godt man kan bruge en dispencer til en stor rulle papir, men jeg tænker så også i bæredygtighed. Viske stykke kan vaskes og genbruges her er 2 fordele.

Rent
    Ingen udgift til køkkenrulle.

Skifte det hver dag. >Godt det ikke mig som vasker... smiley

• #16   23. nov 2016 Hvad jeg sætter fokus på er gæster, og børn - ingen skal sige at de er gået derfra med en salmonella forgiftning. Det gælder faktisk 2 meget vigtige steder...

Køkken
    Lokum.

Jeg har set en masse ude hos bekendte og til tider korser mig over deres prioritering disse 2 steder...Jeg var heller ikke den bedste i tiden- men vi er blevet mere følsomme over for bakterier som alderen skrider frem. 70 80'erne nada og ingen blev syge men tiderne ændres og det gør parameterne også i et pt. samfund.

tiden dengang var en anden men man havde da fokus på renlighed som sådan, men man kan også overdrive som der gøres i dag som forhindre børns immun forsvar at håndterer bakterier.

• #18   23. nov 2016 Næ fedte

Man kan jo bare skylle grønsagen - hvor svært er det lige?

• #20   23. nov 2016 Jeg afslutter altid håndvasken af med alkogel herhjemme, men det er jo ikke alle steder det er tilgængeligt.

• #22   23. nov 2016 Alan, der findes fikse lomme/taske størrelser, sådan en har jeg altid med i min taske, når jeg har trykket tilpas mange mennesker i hænderne og taget på div. håndtag, så er det godt med en gang sprit, jeg fejler aldrig noget, jeg bilder mig ind, at det er grunden, vores smitte får vi gennem hånden.

• #23   23. nov 2016 Ole

Er det også hysteri på et hospital at man indførte skrappere hygiejne regler?

Jeg er ikke hysterisk - men jeg kan godt se logikken i at have en god køkken hygiejne, et rent toilet, resten er bare støv.

Men du har delvis ret for vi har beviset for flere år siden med helt hysteriske renlighed blandt børnehave børn som gjorde at de var mere syge. Grunden var at deres immun er under opbygning og skærmer man et barn mod bakterier så får man problemer på længere sigt som allergi eller andre følge sygdomme.

da vi selv var børn spise vi jord, regnorme og vi var mindre syge dengang.

• #25   24. nov 2016 da vi selv var børn spise vi jord, regnorme og vi var mindre syge dengang. Jr. Polysl.

Nu ved jeg ikke, hvor meget børnehave, du har gået i, men dengang legede vi mere ude end inde, børnehavebørn er meget syge, de er ofte forkølede, ondt i halsen, hoster - alt det tilsammen, skyldes nok, at de er meget tæt på hinanden og sutter på det samme legetøj og leger med de samme puder.

Men, nu skal vi tænke på, at vores hjem, børnehaver, skoler, arbejdspladser, offentlige transportmidler ikke er et Hospital, selvom Hospitaler gør alt for, at vi ikke skal smittes med andet end det vi selv fejler, kan det aldrig blive 100%, men vi redder os stort set alle sammen et eller andet extra, det høres og læses ofte.

• #27   24. nov 2016 Pas på, når du er færdig med at lege, så husk hygiejnen smiley smiley

• #29   24. nov 2016 Ja, mindst 2 x om dagen smiley smiley smiley

• #30   24. nov 2016 Jeg har Brd. Gebis. - corega tabs skummer af helvede til når man kommer den i munden smiley

• #31   24. nov 2016 Findes de uden skum smiley smiley smiley

• #32   24. nov 2016 I don't know - muligvis men hvem gider skumme fløden hvor intet er? smiley

• #33   24. nov 2016 Nej, men vi kommer ikke udenom hygiejnen, lækker ren og en duft af naturlighed, det må være det samme som creme fraiche 38% smiley

• #34   24. nov 2016 ja jetset

med nogle Bugles og presset hvidløg creme fraiche 38%
    uhmmmm...ikke et øje tørt.

• #35   24. nov 2016 Så er det lige før, det bliver SUPER sundt smiley

• #36   24. nov 2016 ja...jeg kan ikke tage på af det, bare man har det i mente at lidt af alt ikke feder men gør alt mere festligt. smiley

• #37   24. nov 2016 Ja, alt med måde - overdreven hygiejne, kan gå hen og blive et problem, hvis jeg bliver spurgt - det er noget andet hos tandlæger, læger og hospitaler og andre klinikker, der skal hygiejnen være i TOP smiley

• #39   24. nov 2016 Det bliver ikke i min mund smiley

Kommentér på:
hygiejne

Annonce