{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
877 visninger | Oprettet:

Overvægtige borgere må selv betale for deres fedmeoperation {{forumTopicSubject}}

Det er nemlig dit eget ansvar, hvis du er tyk, nå er det det ??

Det mener over halvdelen af de adspurgte. Det er jeg ikke enig i, for så enkelt er det slet ikke, der kan ligge meget til grund for en overvægt, det kan være stofskiftesygdom som psykisk, spiseforstyrrelser og der er nok meget mere.

Men så kan vi så også spørge:

KOL
ALKOHOLIKER
NARKOMANER
DIABETES

Og der er sikkert mere, skal de så også selv betale for deres behandling, for det er vel også selvforskyldt eller hva ??

http://www.dagens.dk/indland/halvdelen-af-danskerne-overvaegtige-borgere-maa-selv-betale-deres-fedmeoperation?utm_source=news.dk&utm_campaign=jubii&utm_medium=link

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overvægtige borgere må selv betale for deres fedmeoperation
  • #3   7. apr 2017 Nix - Annella - det er ikke sådan det hænger sammen, men jeg bøjer mig for et videnskabeligt links. Det hænger i allerhøjeste grad sammen med et for lavt stofskifte, hvis det er tilfældet så tager mennesker kun på - og der er kun 4%, nej der bliver flere og flere med denne sygdom og den er meget svær at regulere med medicin.

Og at spise sig til et ukontrolleret overvægt, kan også være et led i en psykisk sygdom, så det kan vel heller ikke være selvforskyldt. Med overvægt kan bivirkningen være diabetes.

Og så kan der også være en psykisk årsag til at blive alkoholiker og narkoman - jeg mener, der skal en grundig undersøgelse til, før de afviser, men skal de til at begynde af afvise - så må det være livsstilssygdomme, men igen skal det vurderes om det er livsstilssygdomme.

• #4   7. apr 2017 Det er påvist at børn der får fed mad som små, kæmper mod fedme resten af livet. Desuden er det ikke alle der bliver alkoholikere af at drikke meget, det er et arveligt gen....det gælder stort set de fleste typer af afhængighed...... smiley

• #5   7. apr 2017 Selv med lavt stofskifte så betyder det hvad man putter i munden, og hvis man ikke forbruger mere energi end man indtager så kan de fleste ikke tage på.

Hvornår ser man en fed spise en gulerod i gågaden? jeg har ikke nogensinde oplevet det.

Det jeg oplever er fede med is, chips, burger, tappas,cola - så tror fanden man bliver overvægtig.

Jeg er enig med Jetset at det faktisk ikke er så ligetil for det kan også være en psykisk sygdom - men det retfærdiggøre ikke at man ser så mange overvægtige - heldigvis for børn er kurven knækket fordi forældre er begyndt at tage ansvar.

• #6   7. apr 2017 #5 - nej det gør ej - når mennesker har denne sygdom, så forbrænder de stort set ikke noget, hvilket betyder, de kan tage på af vand stort set.

Modsat højt stofskifte, så taber mennesker sig uanset, hvor meget de spiser. Stofskiftesygdom er en forfærdelig sygdom, som ikke skal selvfinansieres med mindre alle operationer skal i samme kategori.

Det skal stå klokkeklart at din overvægt skyldes dit madsvineri alt andet er ikke OK.

Men ingen taler om livstilssygdomme - det er på offentlig regning ??

• #7   7. apr 2017 Jetset

Nu kan jeg dårlig tro at alle lider af for lavt stofskifte som er overvægtig eller fede - nu ved jeg så ikke hvor stor procentdel som har den sygdom. Men vi kan lave et stort skøn på 10%

Hvad med resten?

Det er også en livsstil at:

Klatre i bjerge
    løbe på ski
    løbe på rulleskøjter
    fuld som en allike

Så hvis man skal begynde at sortere i hvad nogen mener er forkert og de selv skal betale så vil det nok blive dyrere at administrerer end bare sige at alle er dækket.

• #8   7. apr 2017 ÅH jo Polysl jeg har set en del tykke mennesker gå og spise gulerødder og jeg kunne nu godt tænke mig at se den gruppe mennesker der er blevet spurgt om de spørgsmål?
    I ved vi kan alle få det svar vi ønsker, det er bare er ligesom hvis man vil se en god prognose inden for politik Strandvejen er i min verden en Venstre-vej
    Torben H et 13-tal til dig for den gode tale om Tandlægebesøg.
    Jetset de fleste mennesker har vel overvægt på et eller andet tidspunkt i deres liv (bare se mig være nøgen og malet lyserød + gå på alle fire) sikken et syn, tror jeg vil ligne et hængebugsvin smiley

• #9   8. apr 2017 Hvis overvægt er selvforskyldt er skader ved elitesport det i meget højere grad.
    Betal selv for jeres skader.
    Misbrug er selvfølgelig ikke kun selvforskyldt.
    Hvorfor drikker Jeppe?
    Skal vi have folk liggende og flyde på gader og stræder i vores land?
    Uligheden og hjemløsetallet vokser i disse år.
    Snart blir her som i Indien med tiggere overalt. Det er uværdigt for et samfund. Det skal måles på hvordan vi tar os af de svage borgere imo.

• #10   8. apr 2017 hvorfor ligger Jeppe i Baronens seng? smiley

• #11   8. apr 2017 Jeg ved at for lavt stofskifte giver overvægt, jeg lider nemlig af det, og jeg kæmper hele tiden med en meget dum vægt, vi er ikke gode venner,, min forbrænding er næsten ikke eksisterende, så jeg skal hele tiden passe på hvad jeg putter i munden.

Polysl du skriver det som mange mennesker tænker når de ser en "fed" person spise en is på gaden, Du dømmer uden at vide hvad det menneske har af besværligheder med deres vægt, Og så mener du at de skal gå på gaden og spise en gulerod, Hvad er det for noget pjat. Skal de ikke have lov til at nyde en is offentligt fordi de er tykke. Du har ikke gået i deres sko og aner ikke hvad de måske har været igennem i deres liv, Jeg vil ingengang prøve at beskrive for dig hvor mange psykiske problemer der ender i overspisning, og der er ingen der frivilligt vil gå rundt og ligne en Michelin mand.For atbruge din egen talemåde som jeg ellers ikke er tilhænger af, LORT at fyre af, og det er sjældent at jeg kommer op i det røde felt, men nu er jeg der. smiley smiley smiley

• #12   8. apr 2017 Søde kisser

du er dælme svær at provokere - og ja det var en indsat provokation... smiley

• #13   8. apr 2017 Elizabetta

Jeg fik da fed mad som barn, men dengang var man mere aktiv, jeg ved så ikke hvor gammel det du #HREF til at børn blive fede som voksne ved at få fed mad som barn stammer fra.

I dag sidder børn ved pc, tablet, bærbar og aldrig kommer ud som aktiv og så er det da klokkeklar at de bliver overvægtige, men det er bevist for mange år siden at den kurve er knækket hos de fleste fordi forældre er begyndt at tage ansvar og ikke bruge den nemme metode for at lukke munden på ungen - rimer -

For både sunde voksne og børn gælder reglen at hvis man forbruger flere kalorier end man indtager så taber man sig. Så fed kost har faktisk ingen betydning andet hvis man sidder og soder foran what ever og ikke røre sig.

• #14   8. apr 2017 Kirstine

Jeg kan godt lide du laver en #href til Ludvig Holdberg elsker hans historier som er nedfældet i 2 bind fra 1922, men der findes ældre udgaver. Det er herligt at sidde og læse de gamle historier som nok udspringe i det liv man have i 1800 tallet.

Vi kan tage Erasmus Montanus som er morsom at læse, men bare at sidde og bladre i en gammel bog som lugter af støv og mug til en god kop kaffe og frisk brød med ost så er der ikke et øje tørt...

av ....det var vist lidt oT. smiley

• #15   8. apr 2017 Jeg ved ikke hvilken behandling alkoholikere får på statens regning, men ved der er nogle arbejdsgivere der betaler for det.

Narkomaner?
    Ved i at metadon på et apotek stort set ikke koster noget..... - Det er billigere end panodiler, så dem skal vi nok heller ikke skyde noget i skoene.

Diabetes?.... Er det ikke en livsstilssygdom som oftest rammer de overvægtige, der lever af flødeskum?

Det er dårlige og billige eksempler, der bliver sat op imod en fedmeoperation, som ganske givet koster en bondegård.

• #16   8. apr 2017 # 15, Diabetes er meget arvelig, min mand har desværre arvet det fra begge forældre,
    Der er mange svært overvægtige der aldrig får diabetes, Det ligger i generne.
    Så vel som i nogle familier hvor man har anlæg for kræft, og i andre som i min feks, hvor det er blodpropper der tager eller tog livet af os, nu får man jo medicin for at forebygge.

• #17   8. apr 2017 Jeg glemte KOL, den medicin betaler jeg selv, den hedder Onbreeze.

• #18   8. apr 2017 Jeg mener, der findes 3 slags diabetes 1, 1,5 og 2 - den sidste kan meget vel være opstået pga dårlig livsstil for meget af alt det "sjove" uden at det er arveligt betinget - tager man fat i roden, så kan du kurere dig selv for diabetes 2 - de andre typer er insulinkrævende og dem, som også meget vel, kan være arvelige er straks noget andet og så er det vel ikke selvforskyldt lige som fedme af den ene eller anden grund, når der er konstateret en sygdom.

Så det er så nemt at dømme, det er ikke altid selvforskyldt.

#17 - Alan, synes du selv, at det er OK at du skal betale for den KOL medicin ??

• #19   8. apr 2017 Libbie.

Tjah, jeg ved det ikke, men nu gør jeg det, og kommer pga. den meget hurtigt op på 85% i ctr, så hvad fanden.....

Måske er det selvforskyldt på grund af rygning, måske ikke, hvem ved.....?

• #20   8. apr 2017 Ja - men vi ved jo godt, at rygning absolut ikke er sundt, vi kan dø af det - du skulle måske hellere ryge på noget andet smiley smiley smiley smiley

• #21   8. apr 2017 Ryger de efter samleje, spurgte lægen kvinden...

Jeg har ikke set efter, svarede hun.

• #22   8. apr 2017 E-cigaretter er heller ikke nogen erstatning, det skulle også være usundt, har ikke en dyt forstand på det, jeg vil hellere have noget andet mellem hænderne smiley smiley smiley

• #24   8. apr 2017 #14

Jo polysl helt enig...

“Man kan opfylde sit Huus med saa mange Gieste, at man selv ikke have Rum til at vende sig, og man kand fylde hovedet med saa mange fremmede Hierner, at ens egen Hierne ikke kand operere.”
    ― Ludvig Holberg

sorry lidt OT

• #25   8. apr 2017 Du er nu også så betænksom #23 smiley smiley smiley

• #26   13. apr 2017 Jetset.
    tager man fat i roden, så kan du kurere dig selv for diabetes 2
    Ved du godt at netop en fedmeoperation ofte samtidigt kurerer diabetes2?

• #27   13. apr 2017 EWS.

Det kan motion også, men det kræver selvfølgelig en indsats.

• #28   13. apr 2017 Mon ikke, når der er tale om den størrelsesorden, at fedmeoperation kommer på tale, at det er den rigtige diabetes, som er insulinkrævende, altså diabetes 1, den kan vel ikke lige fjernes ved motion.

• #29   14. apr 2017 Næh jetset det er skam diabetes2 hvor det iøvrigt var en stor overraskelse for lægerne at den forsvandt.

• #30   14. apr 2017 Jamen, det er det også for mig, EWS - når der er tale om sådanne store mennesker, så har de som regel diabetes 1, som er insulinkrævende, hvorimod diab 2 kan holdes nede med diabeteskost og motion.

• #31   18. apr 2017 Nej jetset - det er lige omvendt.
    Type 1 diabetes er når kroppen ikke producerer insulin og den er altid behandlingskrævende med tilført insulin - rammer oftest helt fra børnealderen og er helt uafhængig af vægt.
    Type 2 diabetes hænger ofte sammen med overvægt og manglende motion - rammer flest ældre og er ofte snigende i udvikling og skyldes at kroppen godt nok producerer insulin, men cellerne ksan ikke udnytte den. Den kræver langt fra altid behandling med insulin, men kan holdes i ave med sund kost, vægttab og motion.
    http://www.diabetes.dk/diabetes-2/fakta-om-diabetes-2/om-diabetes-2/risikofaktorer/er-du-overvaegtig.aspx

• #32   18. apr 2017 Tænk at jeg skulle være enig med Erik, tror det er anden gang i alle de år.
    Jeg sætter et kryds i kalenderen.

Kommentér på:
Overvægtige borgere må selv betale for deres fedmeoperation

Annonce