402 visninger
|
Oprettet:
Meningitis. {{forumTopicSubject}}
Ja hvad sker der læser om hvordan flere læger i Danmark ikke kan give en diagnose på meningitis.
Da jeg var barn og sener voksen var/er der ting man skulle se efter og det var lysfølsomhed og nakkestivhed.
Så hvordan kan en eller flere læger tage så gevaldigt fejl, så meningitispatienter ført får medicin mange timer senere og som gør at der kommer dødsfald (så på tv om flere eksempler), hvis det var en af mine kære der døde grundet sådan fejl (vil jeg hade systemet resten af mit liv).
Hvordan vil du/i have det?
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 238 Emner: 882 Svar: 8.576
Staten mener at forekomster er faldende
//citat
Vi ser en faldende forekomst af meningokoksygdom, der kan give meningitis, og derfor vurderer vi ikke, at tilbud om vaccination til hele årgange er rimelig i forhold til de sideeffekter,
//citat slut
Ja så har vi brugerbetaling igen
Nu får jeg hvert år influenza vaccine som er gratis fordi jeg i mange år har døjes med lunge betændelse, og sjovt nok så virker det selv om det ikke er målrettet min sygdom. I 3år har jeg ikke haft lungebetændelse eller influenza - så ja vaccine mod Meningitis burde være gratis for de forældre som ønsker at beskytte deres barn. Bakterien er luftbåren og bare en som er smittet gør at alle i børnehaver og fritids ordninger risikere at blive smittet.
Selv om det sker med dødsfald så mener man stadig ikke det er nødvendigt. Jamen så kan de da lige tage en snak med de 3 forældre som mistede deres barn.
Man kan så spekulerer på hvor mange døde og syge der skal til epidemi skal vi vente på det eller forebygge.?
jun 2014
Følger: 9 Følgere: 13 Emner: 22 Svar: 196
Det viste sig senere gudskelov, at var det ikke var Meningitis, men hellere straks starte en behandling end vente med fatale følger.
jun 2014
Følger: 9 Følgere: 13 Emner: 22 Svar: 196
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.656
Men ja alt med måde.
dec 2014
Følger: 10 Følgere: 71 Emner: 153 Svar: 3.755
Jeg oplevede en lille forskelsbehandling, men havde en dejlig farmor og morfar, men min mormor er røget i glemmebogen.
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.656
Meningitis.