791 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Kommunal svigt Kommunal svigt

Igen kan man læse om svigt og her drejer sig om svært handikappede som blev glemt i 2 dage og 8 timer. Nogen må klappe godt i hænderne eller gnide dem - tænk på hvor mange penge der spares ved at lade dem rådne op.

De ansatte på bostedet Habitushuset kalder det kun en kommunikationsfejl - så er hænderne allerede nede i håndvasken og sprit bagefter.

Sagen er fra 2017 men først kommet ud til offentligheden, for man har naturligvis haft travl med at fedte den af på alle andre end deres eget svigt.

Men vi mødes jo at det sædvanlige ævl om at man tager det alvorligt og får konsekvenser på leder niveau... min bare røv..

Der er begyndt en linje i det offentlige som på det groveste svigter, som at man beregner førtidspension efter regler fra før de blevet lavet om så mere end 40 får afslag....

Bisidder hos sagsbehandler hænger sagsbehandler ud for ikke at gøre deres job overfor klienten.

Sagsbehandler hyler over arbejdspres imens de kigger på deres bankudskrift at der er gået en stor bonus ind fordi de har nået en normering af ukendt størrelse med at få syge fra sygepenge til et udredningsforløb, så kan man nemlig stjæle mellem 5 - 7000 kr fra den syge - og så er der jo råd til en god ferie på de syges regning.

Det kommunale system bliver mere og mere beskidt og der er tid til at få ryddet alle de asociale bæster ud helt op til toppen hvor al skidtet ryger nedad.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kommunal svigt
  • #1   11. jul 2018 Kan vi ikke få et link, jeg synes du før har haft en lignende sag oppe eller er det den samme ??

• #2   11. jul 2018 https://goo.gl/Fqqicu

• #4   11. jul 2018 Annella

Sagerne hober sig op som man kan læse på avisen.dk, Det er ikke kun indenfor omsorg, men jobcenter, snyd og bedrag med tiltag fra private licitationer. Ledere siger op og får bonus for så at søge det samme job.

Så kunne man spørge>: snyder offentlige ansatte mere end borgere?

I en undersøgelse lavet af avisen.dk viste at 6 ud af 10 sagsbehandlere kender til snyd hos deres borgere uden der sanktioneres, på trods af at der er over 40 måder at gøre det på. Så sagsbehandlere er faktisk medskyldig, de mener selv at reglerne er for vanskelige og svære at bruge.

• #6   11. jul 2018 Annella

næ det er de så heller ikke, men de er jo så bundet af at de ikke kan sanktionere så meget at de skaber et andet problem, med udsættelse og med børn så er det enorm dyrt for kommunen så de kan så åbenbart vælge ikke at gøre noget af hensyn til økonomien.

Det fortæller jo klart og tydelig at man er ligeglad med folk - bare budgettet holdes.

• #7   11. jul 2018 Ja man bliver jo helt grim i munden og der må da være en eller flere der burde fyres og jeg glæder mig sku ikke til at blive gammel - men jeg står for håbenligt af før tid smiley

• #8   11. jul 2018 Flere historier....

https://bit.ly/2KQWatc

https://bit.ly/2NKaS3k

Jeg tror at man kan finde flere hundrede eksempler derude - det må ikke være rart at gå hjem med dem modbydelige smag i munden.

• #10   12. jul 2018 Anella

Her en sag til fra Habitushuset hvor beboere er nød til at låse sig inde af frygt for overfald. Det mest problematiske er at alle de overfald ikke rapporteres fra Habitus, en var blevet overfaldet 9 gange uden det blev rapporteres som måske kunne gøre at man fik fjernet den person. En blev slået i hovedet med en ghettoblaster.

Den har lidt samme tema som beskrevet i mit indlæg men længere nede kommer så den sag jeg her snakker om.

https://bit.ly/2upyCk9

Direktør hos Habitus Martin Godske mener de er voksne mennesker og selv må bestemme om døren skal låses eller ej..

Det han siger for mig at læse er at det er beboere eget problem at de overfaldes,

Som der skrives så kunne der være noget galt med beboer sammensætningen.

• #12   12. jul 2018 ikke en skid, det fede læs sidder bare og score kassen og i samråd lover guld og grønne skove...fyr hende....

• #14   12. jul 2018 Ronal

Intet her what so ever batter noget i samfundet, så vi burde faktisk afvikle baboom blog for det hele er ligegyldigt.

• #15   12. jul 2018 Kommunalt svigt, det er aldrig OK - men det vil altid finde sted, for det er menneskeligt at fejle. Der bliver aldrig en sag, når nogen glemme, at komme en pind i ovnen, men det værste er altid, når det handler om læger, sygeplejesker, sagsbehandlere osv., så bliver det straks til en katastrofe.

Det er som om på det punkt, at der må der bare ikke ske fejl, jeg tror ikke, det er i nogen af de involveredes mening, at der skal ske fejl, men sker det.

Mon der er andre lande, vi nøjes med Europa, der har bedre forhold, hvor vi kan få alt den hjælp, som vi faktisk har ?? - DK har været på en 1. plads, hvad tryghed angår, når det virkelig gælder, den er dykket lidt, men mon ikke det skyldes, at hele verden forventer, at vi skal hjælpe overalt, jeg er meget træt af, at tænke på, at det er sådan, det virkelig er smiley

• #16   12. jul 2018 Jeg siger gerne højt at BaBoom.dk skal bestå og jeg er nu ret sikker på at der bliver kigget her ind af nogle politikere så vi bliver hørt deri er jeg ikke i tvivl smiley

Kommentér på:
Kommunal svigt

Annonce