{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
675 visninger | Oprettet:

Hjælp til det øvrige EU fra Danmark? {{forumTopicSubject}}

Sofie Carsten Nielsen fra RV foreslår, at vi, der ikke er så hårdt ramt, hjælper de andre lande med overskuddet af vores egne midler, men HVORNÅR ved vi det, når vi formodentligt ikke har peaket endnu???

https://www.avisen.dk/boer-danmark-sende-laeger-til-italien_593472.aspx?utm_source=Avisen&utm_medium=Sitemap&utm_campaign=DarkTrafficSearch-2020

I TV2s Nyheder, var der dog en anden, der forsigtigt sagde, at det måske var som at være oppe i et fly, og hjalp andre, førend vi selv havde taget masken på.

Man hjælper jo ikke andre, for senere selv at komme i nød, hvor INGEN måske kan hjælpe til den tid...?

Hvis ikke det er en dårlig aprilspøg, så synes jeg i hvert fald, det er et voveligt foretagende, at importere alvorligt syge Covid-19 patienter fra andre hårdt ramte lande, da forskerne endnu ikke ved, om der er flere typer coronavirus.

Hvad mener I?!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til det øvrige EU fra Danmark?
  • #1   1. apr 2020 Nu er den skrevet den 31-3 - 2021 - kl. 15.40, så det kan ikke være en dårlig 1 aprilsnar.

• #2   1. apr 2020 Madonna M ja nu er det jo fra en radikal Verstre og de kan finde på hvad som helst - men jeg er enig med dig om at vi først må feje foran egen dør først smiley

• #3   1. apr 2020 Polysl jeg tror sku den er god nok første april eller ej de Radikale Venstre kan finde på hvad som helst smiley

• #4   1. apr 2020 #1 Polysl

Okay, men de personer, der er nævnt, har været i Nyhederne på TV2 til morgen med de samme kommentarer...

• #5   1. apr 2020 Sgu da ingen der laver 1 aprilsnar den 31 -den holder ikke en meter.

• #6   1. apr 2020 Nu så jeg hvordan Danmark kunne hjælpe og hvis vi har sengepladser i overskud syntes jeg nu det er ok og har også læst om hvordan Rusland hjælper ude i den store verden og Kina og Syd Korea hjælper også og general syntes jeg verden viser at den godt kan samarbejde - en stor ting i min verden smiley

• #7   1. apr 2020 Mjah…. Nu har selv DF meldt sig på banen til støtte af Italien.

Forleden fik vi 900 respiratorer af rigmanden bag Ali Babba, samt mange andre ting, så nu har vi omkring 1800 respiratorer, og selv den sorteste prognose viser ikke at vi skulle få brug for så mange.
    I Italien er der hospitaler hvor der er 2 patienter der deles om en respirator, jeg er ikke læge, så skal ikke fortælle hvor smart det er, men vi kunne måske godt sende 2-500 respiratorer til Italien.

• #8   1. apr 2020 Markgreven den tale er jeg helt enig i 500 styks burde sendes til Italien - Spanien smiley

• #9   1. apr 2020 #7

Greve, hvor har du det info fra med de 900 respiratorer fra Ali Babba?

Syntes kun jeg har læst om værgemidler og tests...

Men du har da ret, såfremt vi ligefrem har overkapacitet, kunne vi måske hjælpe med det, men er imod de ligefrem importerer andre patienter fra udlandet med sygdommen (måske af en anden type) til DK, mange her får jo Covid-19 i mild grad her, så en spændende video med Vibeke Windeløv tidl. Zentropa, der har haft sygdommen og været hjemme med feber og ånderætsbesvær.

Hun er 69 år, og har et behandlet forhøjet blodtryk, men hun havde ikke været indlagt.

• #10   1. apr 2020 #7

Okay, det er så ikke noget, vi har modtaget endnu:

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/rigmand-donerer-respiratorer-til-danmark/8073155

Og det er kun en del af det, der går til Danmark, fremgår det af EBs artikel fra i går.

• #11   1. apr 2020 Madonna.

Det tal jeg nævnte, var et citat fra DF´s sundhedsordfører... Jeg husker ikke hvad hun hedder, men har hun her til formiddag direkte løjet over for os, så skal hun have med krabasken.

• #12   1. apr 2020 Det er Liselott Blixt...de forsøger sig med enighed på Borgen, men den krakelerer vel på et tidspunkt. smiley

• #14   1. apr 2020 #13

Det er også korrekt at hjælpe, men med de kritiske tal vi ser fra de øvrige EU-lande, kan man jo tvivle på, at vi selv kan få hjælp, hvis det pludseligt løber løbsk her, og vi har jo ikke garanti for noget, selvom det ser nogenlunde ud i DK p.t..

• #15   1. apr 2020 Annella jeg læste godt om at Tyskland hjælper deres naboer og det er super - det er dejligt at se hvordan verden kan stå sammen NU smiley

• #17   1. apr 2020 Og russerne hjælper USA med masser af værnemidler med mere....

Nu står verden da ikke mere. smiley

• #18   1. apr 2020 Det er der mere prestige i, Greve, hørte eller så et sted, at indbyggere i Rusland ikke mente, der var for meget.

Og hvad har Trump mon så lovet Putin til gengæld, Trump skulle jo gerne vinde næste valg, ved at vise, at han er handlingens mand. smiley

Men okay, bare det gavner befolkningen...

• #20   2. apr 2020 Selvfølgelig skal vi hjælpe hvis vi kan. Men ikke med at sende personale ud.

For vi må ikke glemme at der er folk, der burde have livskrævende operationer, såsom hjerteoperationer, og de meget muligt ikke kan vente til dette er ovre.
    De må ikke blive glemt.

Kommentér på:
Hjælp til det øvrige EU fra Danmark?

Annonce