815 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 40 Svar

Genialt Genialt

Jeg kan huske for år tilbage at der var røster om at alle skulle leverer en DNA prøve og fingeraftryk - det blev ikke til noget for det var en indgriben i folks privatsfære. Kan ikke lige huske hvem der fik den der DDR ide.

Så er det bekvemt med en Corona pandemi så man kan indsamle data for en stor del af befolkningen som gemmes til stort set til evig tid.

De data kunne man godt forstille sig at politiet gerne vil have fingre i så når de har DNA fra en kriminalitet så er deres muligheder større for at finde gerningsmand/gerningsmænd/gerningskvinde - for lige at favne bredt. Man kunne også udvide det til gerningsbarn for lige at fjolle lidt.

Af mærkelige grunde bliver folk ikke oplyst over at de gemmes til evig tid - som er en alvorlig brist i information.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Genialt
  • #1   1. jun 2020 Polysl jeg afgiver gerne min dna jeg har intet at skjule smiley

• #2   1. jun 2020 Leon

Det ved jeg godt, du vil sikkert heller ikke have noget imod at hele dit hjem overvåges af myndighederne - for du har intet at skjule. Du er sikkert også ligeglad med din grundlovsikret ret til privatliv.

Det forekommer mig at du vil være den ideale borger i DDR. smiley

• #3   1. jun 2020 Vi har vendt problematikken omkring overvågning før Polysl og jeg kan stadig ikke, selv ikke i min vildeste fantasi, få øje på en eneste negativ ting ved overvågning af offentlige områder.
    Tiden hvor man ikke behøvede at låse sin dør, cykel eller bil eller hvor man kunne færdes trygt ude er passe’ for længst desværre.
    Hvad angår dna prøver af alle danskere i kongeriget er min holdning den samme.
    Samfundet kunne spare uhørte summer i efterforskning hvis man kunne identificere mordere, voldtægtsmænd og alle andre kriminelle via et register.
    Som jeg sagde sidst kan det da kun være i alle lovlydige borgeres interesse smiley

• #4   1. jun 2020 Jeg gætter på at alle der har været udsat for en uopklaret forbrydelse i det offentlige rum ville have ønsket der havde været overvågning og det samme gælder de forbrydelser hvor et dna register kunne have fældet forbryderen smiley

• #5   1. jun 2020 Da jeg ikke mener, at jeg har noget at skjule, lyder det da ganske ufarligt, at komme i et sådant register.

MEN det ser ud til, at det er et privat firma, der opbevarer den slags, og så kan der opstå en situation, hvor deres register kan SÆLGES, til f.eks. forsikringsselskaber.

Hvis din DNA viser, at du er i en særlig risikogruppe, kan du måske ikke tegne en livsforsikring, eller til en langt højere pris end din nabo.

Er du i en særlig risikogruppe, hvor din DNA viser, at du er ekstra udsat for skader eller sygdom, kan du måske IKKE tegne en rejseforsikring.

Det lyder da fair nok, at forsikringerne søger at minimere deres risiko/tab.
    Men hvis du nu bliver syg eller skadet, så du skal hjem med ambulancefly, risikerer du, at få en regning bagefter på flere hundrede tusinde, fordi de kan se i deres DNA-register, at du ikke skulle have haft den forsikring.

Det er vist naivt at tro, at forsikringerne bliver billigere: Det giver kun større overskud til aktionærerne.

• #6   2. jun 2020 Efter at jeg havde haft blodproppen, og stadig i sygehusets "varetægt", blev jeg spurgt, om jeg ville med i et forsøg med en medicin, som skulle være en forbedret udgave af et, som jeg fik i forvejen.

Der var et hav af spørgsmål, og masser af oplysninger, som jeg skulle forholde mig til.

En af oplysningerne var, at det var et hollandsk firma, som stod bag. - Og så fortalte de, sådan som en sidebemærkning, at alt blev sendt til Holland - MED mit Cpr-nummer.

Jeg havde ikke lige lyst til, at mit Cpr-nummer skulle sendes ud af landet, så derfor var jeg ikke længere interessant som forsøgskanin.

• #7   2. jun 2020 Cody

Jeg har intet imod offentlig overvågning - Det som indlægget handler om er den manglende information.

Jeg syntes man skal være kritisk som Busmann er inde på, at det er et privat firma som frit kan forvalte ens DNA. Jeg er testet men det var ude på OUH - jeg skal ikke nyde noget at udlevere noget som helst til et firma.

Ja - det vil lette politiets arbejde hvis man kendte alles DNA -

Det ville også være lettere for politiet hvis alle fik en chip i nakken så politiet kan se hvor jeg har været henne hele dagen.

Jeg skal hverken aflevere noget som helst hverken til politi eller myndigheder af hverken fingeraftryk, DNA eller have en chip i nakken.

At folk ikke har noget imod det - må de selv om.

• #9   2. jun 2020 Annella

Er jeg klar over, og det er så en nødvendighed for at få et pas.

• #10   2. jun 2020 Busmann og Polysl.

Jeg googlede lige dette fra etisk råd.

“ Opbevaring af den biologiske prøve
    Det biologiske materiale, der består af prøver fra personer og prøver fra spor, bliver efter analysen opbevaret på Retsgenetisk Afdeling under særligt sikrede forhold, herunder med flere forskellige låse og alarmsystemer og således, at kun ganske få medarbejdere har adgang til prøverne. Rent formelt tilhører materialet politiet, og det er således politiet, der træffer afgørelse om, hvad der skal ske med prøverne. Retsgenetisk Afdeling har den praksis, at man to gange om året skriver til politiet og Det Centrale DNA-profil-register og for hver enkelt prøve spørger, om prøven må destrueres. Praksis er den, at prøven opbeva- res så længe personen, der har afgivet prøven, i henhold til loven kan stå i registeret, typisk indtil det fyldte 80. år, med mindre personen dør forinden. Hvis en sigtelse opgives som grundløs, skal prøven straks destrueres, og personen slettes af registeret (se side 21).”
    https://www.etiskraad.dk/~/media/Etisk-Raad/Etiske-Temaer/Sundhedsdata/Publikationer/DNA-profil-register.pdf

Hvis et nyt register skal administreres af et privat foretagende vil det vel foregå efter retningslinier der ligner dem som omhandler NETS der jo også er en privat aktør.

Prøv at læse etisk råds rapport som er yderst interessant og giver god indsigt i dna mulighederne smiley

• #11   2. jun 2020 Polysl hvis nogen skulle overvåge mig døgnet rundt vil de dø af kedsomhed og selv en gødningsbille er mere festlig smiley

• #12   2. jun 2020 Cody N helt enig det vil lette politiarbejdet og for den sagsskyld anden offentlig sektor smiley

• #13   2. jun 2020 Polysl jeg kunne i forskningens navn give min hjerne væk det vil være et godt eksemplar af en ubrugt hjerne smiley

• #14   2. jun 2020 Busmann jeg er godt klarover den der med forsikring den køre også om hvor du bor smiley

• #17   2. jun 2020 Alis

Ha ha

Ja vi kan jo se hvad overvågning hjælper når tyve render ind i en butik og rager til sig og løber ud igen. Politiet gider ikke engang komme og gennemse videoer som er oplevet i både, Netto, Fakta. og andre butikker.

• #19   2. jun 2020 #16

"Det er nødvendigt nogle steder, desværre, f.eks. ved banker eller i forretninger, men udenfor vil jeg gerne have lov at gå i fred."

Sig mig, bilder du os noget ind???

Gentagne gange har du oplyst, at du ikke kommer uden for en dør?!

• #21   2. jun 2020 Polysl hvis nogen skulle overvåge mig døgnet rundt vil de dø af kedsomhed og selv en gødningsbille er mere festlig smiley

Det var sku dagens griner Leon smiley

• #22   2. jun 2020 Alis #16

Hvad gavner det at finde en forbryder efter at forbrydelsen er sket

Den bemærkning siger ALT om dig og hvorfor venstreradikale aldrig må få politisk indflydelse !!!

• #23   2. jun 2020 Annella #18

Nu var det en sammenligning og jeg er godt klar over at brug af DNA kom langt senere.Essensen i DDR var at vide alt om alle.

• #24   2. jun 2020 Cody

Nu har overvågning kun en præventiv effekt - som jo omgås af folk som godt ved hvor de kameraer er.

Det Kriminalpræventive Råd:skriver at overvågning ikke har en mærkbar effekt på voldssager. I nogle tilfælde virker de ved tyveri f.eks. ved indbrud i bil.

Der var en reportage med Jomfru Anegade - hvor volds personer vidste hvor overvågningen var og dækkede sig enten at kigge ned i jorden eller have hætte på.

Så effekten er naturligvis der hvor det sker uagtsomt.

• #26   2. jun 2020 “ Det er muligt du er helt uforstående overfor at det kan lade sig gøre at opdrage mennesker til samvittighed og samfundsbevidsthed, men det kan det altså, og det fungerer meget bedre hvis mennesker er opmærksomme på, ikke alene hvad der gavner dem selv, men også hvad der gavner hele samfundet.“

Det er præcis sådanne udtalelser der beviser hvor langt væk fra virkeligheden du befinder dig.

40 års total mislykket integration under skiftende regeringer taler sit tydelige sprog, men det preller fuldstændig af på dig og især samfundsbevidsthed er totalt fraværende blandt muslimske indvandrere.

Tænk engang hvor meget velfærd vi kunne have fået for de utallige mia. vi bruger på mislykket integration hvert år smiley

Dit største problem er at du lever i en drømmeverden smiley

• #29   2. jun 2020 Alis C der skal da være en konsekvens når man stjæler og folk der stjæles fra bliver jo ikke glade hvis det er gratis at stjæle ej heller hvis folk der begår vold eller hærværk får en ferie frem for en straf .

• #30   2. jun 2020 Alis #27

Når man som du konstant bruger din egen livshistorie som årsag til dine ekstreme venstreorienterede holdninger
    a’la: “ Hvad gavner det at finde en forbryder efter at forbrydelsen er sket “ ja så kommer du dæleme også til at finde dig i at nogen mener du har mistet jordforbindelsen smiley

• #34   2. jun 2020 Nu kan man ikke retfærdiggøre ulovlig aflytning. Alle er lige for loven, og politiet kan ikke lave deres egne love.

https://bit.ly/3csiqmi

Så kan man spekulerer på om der er mange flere ulovligheder fra politiet. Det mest mærkelige er at hvis en privat laver ulovlig aflytning så bliver de fængslet og dømt fængselstraf. Når politiet gør det sker der ikke noget. Her sørger man for det ikke kommer så langt.

• #35   2. jun 2020 Alis C hvis ikke en lovbryder får en straf går det helt galt - da jeg var ung fik jeg et tiltalefrafald og den chance tog jeg imod og ja jeg har kørt uden kørekort - kørt for stærkt - givet et par lussinger og ellers har jeg intet lavet jeg er nok verdens mest fredeligste herre.

• #36   4. jun 2020 En lille opsummering af emnet og samtidig et ønske scenarie, ville være at alle forældre opdragede deres børn til at være pligtopfyldende samfundsborgere, som gik ud i livet og ikke lavede forbrydelser eller andre unoder. Dette skulle være for alle samfundsborgere, uanset race og religion. Og der skulle ikke findes neolibralister eller magthavere der bestemte noget som helst. Velkommen til Eldorado, eller måske Utopia, Jeg ved ikke hvor jeg kan finde sådan et univers. Men det ville da være et skønt sted at leve i.( IRONI kan forekomme ! ) i dette indlæg.

• #37   4. jun 2020 Nyt tiltag fra Mette Skrårem:

Regeringen vil have adgang til 118 registret som er hemmelige numre, som de mener vil være en hjælp til at opstøve Corona smittede.

Jeg kan så ikke med min bedste vilje og forståelse se nogen som helst grund til at lave det som en hastelov med en slutdato.

Hvad har 118 numre med Corona at gøre? Er numrene smittet med Corona?

Jeg fatter ikke de bliver ved med de stasi love.

• #38   4. jun 2020 #37
    118 er oplysningen på telefonnr., men IKKE hemmelige numre.

Måske opgiver Coronasmittede nogen, de har har haft kontakt med i perioden før sygdommen brød ud, som de ikke har haft telefonnumre på, som så viser sig at være hemmelige nr., og det er vel en politiopgave, men det ta'r vist meget længere tid at opspore?

Men hvad med taletidskort?!

• #39   4. jun 2020 Madonna

Jeg skriver om 118 registret....og ikke oplysningen.

Det er sgu ikke en politiopgave at opsnuse corona smittede.

• #42   4. jun 2020 "Tja Madonna du forventer da ikke et svar vel?

Men et fænomen er det dog, hver gang Alis bliver taget i en løgn, går hun i dækning og forholder sig passiv i flere dage, altså lige bortset fra at være online for kontrollere, hvem der liker hvem. Det er hun sgisme dygtig til"

Netop, jeg har luret hende, hun er gået i dækning, og så fabler hun samtidig om 'ergoterapeut', der sal gøre hende fit til at komme på Louisiana... smiley smiley

Det er længe siden, jeg holdt op med at tro på "Alis i Eventyrland".... smiley smiley smiley

• #43   4. jun 2020 #39

Polysl, hvad er 118 registret, har du et link dertil?!

• #44   4. jun 2020 Madonna

https://bit.ly/3eGCumu

• #45   4. jun 2020 #44

Hvor står der noget om 118 registret???

Hvis du har abonnement, så kopier venligst teksten...

• #46   4. jun 2020 https://bit.ly/3dy67WY

Det vil også kunne indhentes nummeroplysninger på nære kontakter til personer, der er testet positiv med COVID-19. Det foreslås derfor, at Styrelsen for Patientsikkerhed skal have adgang til nummeroplysninger i nummeroplysningsdatabasen (118-registret).

• #47   4. jun 2020 Så vidt jeg kan se på dette link, er det bare en udviddet udgave af nummeroplysningen, hvor der indgår udeladte og hemmelige telefonnumre, men det har regeringen tilsyneladende allerede opgivet igen.

https://www.version2.dk/artikel/regeringen-dropper-lovforslag-adgang-hemmelige-telefonnumre-1090735

• #48   4. jun 2020 ja. Madonna

Det ville jo kræve en folkeafstemning da det er i strid med grundloven.

• #51   5. jun 2020 # Alis 50.
    Forstår ikke at du kommenterer på mit indlæg, så vidt jeg ved har du blokeret mig. og i min terminologi betyder det, ( Ingen ønsket omgang , med dette menneske)

• #53   5. jun 2020 #52

Så er vi ved Alis's yndlingsemne: hende selv.

"Men hvordan vidste du at min ergoterapeut er væk igen? Desværre var jeg uforsigtig nok til at nævne det her, og jeg ved da godt at neoliberalisterne har deres spioner ude i de sociale fora også for at vogte på at nedskæringerne bliver overholdt, jeg kan bare ikke vænne mig til at betragte mine landsmænd som dødsfjender. Det kan man ikke leve efter."

"Her kom også en ergoterapeut, som skulle vurdere den del.
    Forinden havde jeg været inde på hans Facebookside og andre sider, hvor der stod noget relevant, og jeg fandt ud af, at han var ekspert i genoptræning. Også mere end ergoterapeuter normalt er.
    Det var det, jeg havde brug for, at få min fysiske træning tilbage. Det ville han gerne hjælpe mig med, så vi gik igang."

Mon ikke det er kommunens opgave, men efter 20 år alene lukker du så en helt ukendt fra Facebook ind???

Du er langt ude... smiley smiley

Det er et håbløst foretagende med dig, og vi fordrer bare trollen...

• #56   5. jun 2020 𝕬 𝖂𝖍𝖎𝖙𝖊𝖗 𝕾𝖍𝖆𝖉𝖊 𝕺𝖋 𝕻𝖆𝖑𝖊 - 𝕻𝖗𝖔𝖈𝖔𝖑 𝕳𝖆𝖗𝖚𝖒

• #58   5. jun 2020 Annella..

Men hvad føler du når du høre den?

• #60   5. jun 2020 Alis

//citat
    Hvis højrenationalisterne får magten igen, så er der risiko for at Danmark ender i diktatur. Vi er tættere på end mange er klar over.
    //citat slut

Du nærmer dig en sølvpapirhat fra Rema1000. der er vist kun en på borgen som ønsker diktatur, og det er Morten Mellemøstengård. Han er mentalt på linje med en åndssvag, som har en IQ som et bræt.

Kommentér på:
Genialt

Annonce