Integration buldre løs i Sverige Integration buldre løs i Sverige
Sverige sender i stigende grad indvandrerkvinder ud som hjemmehjælpere selvom de fatter hat af svensk, de kan ikke kommunikerer med de ældre - måske man skulle lave nogle billedbøger som man bruger til folk som er ubegavet - så kan den gamle pege på et toilet for lige at fortælle han har en aflevering.
Det er så ikke kun Sverige men også i Danmark hvor de ansættes uden de store sproglige evner. Hvem sidder med "aben" når det går galt pga. sprogbarrierer?
https://denkorteavis.dk/2022/den-er-helt-gal-mette-f-vil-have-flere-indvandrere-til-at-pleje-aeldre-men-de-forstaar-ikke-hvad-jeg-siger-fortaeller-81-aarige-gert/
Man kan ikke forvente at de gamle skal til at lære arabisk, eller serbisk kroatisk, Somalisk - Mangel på hænder er så stor, at man får de mest ubegavede mennesker til at tilse de ældre og pleje dem. De fatter hat at bruge deres PDA og lave dokumentation. Der er ikke endnu lavet en PDA på arabisk, eller en skærm med billeder til de mest ubegavede.
Man kan endda opleve polske læger på hospitaler som ikke kan et ord dansk, men formulerer sig på god Engelsk. Men man kan jo ikke forvente at den tilsete kan engelsk - så i grunden er den læge nød til at have en sygeplejeske som kan oversætte - og med den mangel på dem kan de ikke rende rundt som tolke.
dec 2014
Følger: 11 Følgere: 87 Emner: 456 Svar: 3.710
Mht. Sverige, som hemningsløst har taget indvandrere ind, men også undladt at smide rigtig mange ud, som burde udvises.
Sverige er på ingen måde et forgangsland der bør efterkommes,når det kommer til indvandring, og måden man gør det på.
Men jeg vil dog gentage min oplevese, da en ny sygehjælper skulle komme for at hjælpe med min far.
Han skulle være i følgeskab med en sygeplejerske, og tidspunket havde vi fået.
Jeg ser denne unge undenlandske mand fra vinduet. Han laver cirkelspark og bokse-ting mod et træ.
Jeg tænkte, no way, han skal IKKE tage sig af min far.
Vi blev præsenteret af sygeplejersken, han talte perfekt dansk. Men det viste sig også at han var så godhjertet og virkelig var en rar mand.
Så man kan tage fejl til tider.
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 238 Emner: 882 Svar: 8.576
Men nu gik det mere på at der er mange som ikke fatter dansk eller kan lave dokumentation via deres PDA: Det er ikke kun det sociale der er vigtig men også dokumentation. Dokumentation er til for at placere "aben" hvem og når de eller dem har været der og evt. vigtige data omkring personen.
Når PDa'en sættes i holderen det pågældende sted så opdateres data for de pågældende besøgte personer. Hvis de har en ulla bulla med hele den islamiske uniform på ikke fatter hat af at bruge den PDA, så er fanden løs i laksegade.
dec 2014
//citat
Hvilket sprog er indvandrerkvinder da blevet undervist i til uddannelsen til hjemmehjælpere?
//citat slut
Det kan umuligt være dansk, ellers ville der ikke opstå en sprog barriere hos de ældre.
Måske de bare skulle kunne sige>. "rødgrød med fløde" så er de ansat. Kravene er så ringe at selv de mest ubegavede kan få et job i den funktion.
dec 2014
NU kræves der ikke meget for lige at moppe en køkkengulv, de 4 kvm kan man umulig fuck up.
dec 2014
Samme så vi jo i 70'erne hvor man importerer tyrkere til det beskidte arbejde - samt Tyskland som manglede arbejdskraft i Ruhr distriktet med at grave kul.
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.656
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.656
Integration buldre løs i Sverige