Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Fjerne tag på carport 2.000 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ventetider i sundhedssektoren. (positivt)
  • #1   18. aug 2022 Brok S ja det må siges at være positivt smiley

• CarstenJ
    CarstenJ Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 62
    #3   19. aug 2022 Sundhedssystemet var noget af det der gav mig det største kulturchock da jeg flyttede udlands. Fordi jeg ikke kun var patient, men i praksis også en kunde, var servicen markant bedre end i Danmark. Og ventetider var der ikke noget af. Jeg kunne få en tid når det passede mig, og ikke omvendt.

• #4   19. aug 2022 Carsten, ja men var det gratis i udlandet, for da jeg boede udenlands var det vigtige
    forsikringen.

• CarstenJ
    CarstenJ Tilmeldt:
    dec 2012

#5   19. aug 2022 #4
    Min sundhedsforsikring bliver 100% betalt af min arbejdsgiver. Det samme med tandlæge og jeg kan få et nyt sæt briller en gang om året, uden at skulle have penge op af lommen. Ofte betaler arbejdsgiver størstedelen, og man skal selv betale et mindre bidrag hver måned, eller hver gang man er ved lægen (typisk 75-150 kr.), men jeg har for det meste fået alt betalt af arbejdsgiver.

Jeg arbejder indenfor IT og der er det meget normalt at få alt betalt.

• #6   19. aug 2022 Carsten, og det vil du sammenligne med skatteyder betalt sundhedsvæsen i Danmark,

Du og din arbejdsgiver betaler alt selv, i Danmark er læge og hospital gratis,
    Så hvis du mener landet hvor du bor er bedre end det Danske system, vil jeg da gerne
    høre navnet på landet.

• CarstenJ
    CarstenJ Tilmeldt:
    dec 2012

#8   19. aug 2022 #6
    Der er intet der er gratis i Danmark, man betaler en ekstrem høj skat, hvilket så giver fri adgang til bl.a. sundhedssystem, uddannelser m.m. Prisen for "gratis" behandling er jo derfor direkte afhængig af hvor meget man tjener.

Selvom jeg selv skal betale for min datters uddannelse, og evt. selv skulle bidrage til min sundhedsforsikring (som jeg så ikke gør), så er der stadig rigtig god økonomi i det for mig at betale selv, og til gengæld have en lavere skat.

• CarstenJ
    CarstenJ Tilmeldt:
    dec 2012

#9   19. aug 2022 #7
    Ja, jeg har også kun hørt godt om det Canadiske system.

• #10   19. aug 2022 Carsten, at du er så heldig, laver ikke om på, at her i Danmark kan både både høj og lav få
    hjælp, det kan de garanteret ikke i det land hvor du bor.

Fordi du har et godt betalt job så kan det ikke sammenlignes med det system der er i Danmark.
    Her kan alle få hjælp uden at have et godt betalt job.

Mit forbillede med hensyn til, at være glad for Danmark er Lars Larsen, han betalte sin skat uden, at pive.

• #12   19. aug 2022 Alice, nu kan vi nok alle finde et problem som ikke er løst, men vi kan blive behandlet for alt i Danmark,

At sundhedsvæsenet har for lidt personale og for lidt penge kan jo kun forbedres med et X det rigtige sted. Men hvor det rigtige sted er ved jeg ikke.

Kommentér på:
Ventetider i sundhedssektoren. (positivt)

Annonce