Fedt tab+muskel forøgelse? {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg har næsten altid været overvægtig, og har ca vejet 10-20 kg over gennemsnittet.
Jeg startede i september med at træne i center 2-3 gange om ugen, sluttede så i februar. I midten af april - midten af maj tabte jeg mig 10 kg ved at leve udelukkende af salat, frugt og tunfisk.
Jeg begyndte så at træne for et par uger siden igen (4-5 gange om ugen) og har self mistet lidt muskelmasse men også meget fedt.
Nu har jeg så besluttet mig for at tabe mig mere, og vil høre om jeg skal begynde med at spise tunfisk og salat, igen, mens jeg træner, eller om det vil ødelægge min træning(jeg får alle de proteiner jeg skal have, men næsten ingen kulhydrater)
Eller om jeg bare skal træne og spise nogenlunde normalt.
Har ca 5 kg fedt over gennemsnittet nu tror jeg.
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 235 Svar: 992
mar 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Emner: 10 Svar: 2.596
Det betyder IKKE at din træning er spildt. For det første er der neurale tilpasninger der gør at du feks stadig kan gaine styrke, og opdyrke bedre motoring. Ligeledes har styrketræning en relativt god efter forbrænding. Disse faktorere sammen gør at styrketræningen vil være med til at øge din forbrænding, og samtidig vil det hjælpe dig med at tage muskel masse på når du er klar til det.
Den bedste måde at skabe fedtd forbrænding, er naturligvis ved at øge din forbrænding i form af cardio træning, og nedsætte dit fedt indtag.
Din plan med salat og tun er dog ikke ideel. Du bør sørge for at få nogle komplekse kulhydrater, og gode fedtstoffer også.
Dvs grøntsager, kød,og fisk, gerne noget groft brød.
mar 2007
jan 2007
Følger: 1 Emner: 46 Svar: 1.406
Du er ikke overvægtig.
Du skal bare spise alm. fedtfattigt, proteinrigt og varieret, samt durke motion. Så har din krop det bedst.
mar 2007
BMI kan give en INDIKATION af situationen. Hvis nu knægten gerne vil være markeret, så er det jo lige gyldigt at hans BMI siger han vejer det han skal
jan 2007
Følger: 1 Emner: 46 Svar: 1.406
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 235 Svar: 992
Og er der en der ved hvor jeg kan finde et kostpogram (: ?
Fedt tab+muskel forøgelse?