4.110 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Betændelse i håndleddet Betændelse i håndleddet

Jeg brækkede min højre arm for 2½ år siden. Albuen vred fuldstændig rundt, men blev rykket på plads. Håndleddet blev revet fra hinanden, så jeg blev opereret i 3 timer og fik sat en stor skinne ind. Fik gips på i 3 uger og derefter holdt jeg armen i ro, pga skinnen - senere blev den også opereret ud.

Så efter et år (altså sommer07) fik jeg seneskedehindebetændelse i håndleddet, og lægen sagde jeg skulle købe sådan en skinne for at holde den i ro i nogle uger, desuden skulle jeg ikk sidde ved computeren så ofte og heller ikke ride osv. Det gik også væk efterhånden og jeg var okay igen.

Så kom det igen, bare ikk så slemt. Og det gik hurtigt over igen.

Endnu engang for ca 2 måneder siden kom det ½, kan man sige. Det gjorde ondt sommetider, og sommetider ikke.

Så i morges vågnede jeg med ret ondt i hånden, men tænkte jeg nok have sovet forkert. Dog blev smerten værre og værre og kunne ikk engang strigle min pony. Så nu har jeg endnu engang fået det ondsvage betændelse!
- for at I kan få et indblik i hvor ondt det gør / slemt det er:

.. jeg kan ikk tørre mig efter toiletbesøg XD, fordi det gør så ondt at dreje håndleddet.
.. jeg kan ikk holde normalt på et cykelhåndtag, når jeg cykler.
.. jeg kan som sagt ikke strigle min pony.
.. jeg kan ikke dreje mit håndled overhovedet, uden smerte.
.. smerten sidder ude i venstre side, lige under der hvor håndleddet buger ind - hvis håndfladen ligger opad (:

Men forsvinder det her betændelse bare aldrig? :S
Har I det? eller har I haft det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betændelse i håndleddet
  • #1   19. okt 2008 har det også det gør skide ondt du ska købe en skinde så dit slapper a i din hånd

• #3   19. okt 2008 Jeg HAR en skinne og bruger den for at holde håndleddet i ro - det hjælper os, men når jeg tager den af kan jeg SLET ikk bevæge hånden uden smerte :s

• #5   19. okt 2008 Det gør sgu da ondt. Men nej, kan stadig ikk bevæge det uden det gør ondt smiley

• #6   19. okt 2008 Trænede meget for et års tid siden, lidt for meget. Så jeg fik også det forpulede lort, kunne ikke engang løfte min fucking taske. Men holdte det i ro en 4-5 måneders tid og efter jeg ikke havde mærket noget til det i 2 måneder så begyndte jeg at træne igen. Nåede i træningscentret 2 gange så var det tilbage med dobbelt styrke. Ventede så igen 6-7 måneder og nu har jeg trænet en måneds tid uden problemer, så regner med det er væk.

Mit råd. Hold lortet i ro, men brug det alligevel så længe det ikke gør ondt. Når du har ventet længe og du tror det er gået over, så vent en god måned eller to, når du så er sikker på det er helt væk, så vent lige en måned eller to mere. Så du god igen smiley

• #8   19. okt 2008 Tører du dig så ikke når du har lavet bummelum?

• #9   20. okt 2008 Arrogant, nej? Hvad tror du dog.Godt jeg har en venste hånd ......

Psycho, hm ja okay. (: tak.

Kommentér på:
Betændelse i håndleddet

Annonce