Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  P-Piller
  • #1   3. jun 2007 Lindynette

• #2   3. jun 2007 Ingen smiley Blev gravid af dem sidst...!

• #3   3. jun 2007 en der så dags dato, siden dette enme kom op? smiley .

• #4   3. jun 2007 Så længe man ikke bruger Jasmin/Yasmin.. Har lige været en masse i nyhederne i dag om at de er ret mistænkte for nogle dødfalds/20 % af kræfttilfælde pga p-piller? eller sådan noget..

Bruger Meloden/Gestonette

• Mulle A
    Mulle A Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 77
    #5   3. jun 2007 Jaderfor jeg skriver.. jeg bruger Yasmin og har gjort det 2 år smiley

• #6   3. jun 2007 Novynette

Tag og skift, de er jo åbenbart livsfarlige

• #7   3. jun 2007 Mulle A - bruger du Yasmin??? og der er ikke sket noget med dig?? hmm mærkeligt....

• #8   3. jun 2007 Jeg kender alts flere der har brugt yasmin i flere år uden at de fik blodpropper...

• Mulle A
    Mulle A Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 77
    #9   3. jun 2007 ja er sammen med mn veninde nu.. vi startede begge med dem samtidig .. smiley

• #10   3. jun 2007 gestonette

• #11   3. jun 2007 Hmm, har brugt Yasmin i ca 2 år, men ligger efterhånden flere år tilbage... Men aldrig haft bivirkninger af dem:)

• #12   3. jun 2007 Ingen.
    Min søster har brugt yasmin i nogen år og der er ikke sket noget.

• #13   3. jun 2007 man får jo også kræft af at spise flødeboller :o/ Det sagde de jo for mange år siden, og mere skete der så ikke i den sag.

• #14   3. jun 2007 opspind!!!! men nu er der lissom tal på bordet, aktindsigt osv .. kan godt sige det men det er det helt sikkert ikke

• #15   3. jun 2007 kræft???? taler vi ikke om blodpropper?

• #16   3. jun 2007 no name L - læs ¨ ˜°º•¤ LouNala ¤•º°˜ ¨ besked igen ^^ . kræft fra flødeboller står der.

• #17   3. jun 2007 Kptrsn . læs:
    Eva K

Skrevet: 03-06-2007 22:47:22

Eva k : Så længe man ikke bruger Jasmin/Yasmin.. Har lige været en masse i nyhederne i dag om at de er ret mistænkte for nogle dødfalds/20 % af kræfttilfælde pga p-piller? eller sådan noget..

Bruger Meloden/Gestonette

6. indlæg

• #18   3. jun 2007 no name L - my bad smiley

• #19   3. jun 2007 Tjaeh.. Forløbig står der mistanke, og man behøver nok ikke panikke over man har brugt dem, men det kunne da være en fordel evt. at skifte til et andet mærke som (endnu) ikke er under mistanke..

• #20   3. jun 2007 Og det var forkert det med kræft :o9 Mig der ikke kunne huske hvad jeg havde hørt.

Læs
    (link fjernet)

20% af indberettede blodpropper, selvom de kun har en andelpå 10 % af markedet :o)

• #21   3. jun 2007 jeg tager yasmin , men ved sku ikk om jeg tør ta den næste imorgen ..

• #22   3. jun 2007 Jeg bruger Yasmin, og jeg ringer til lægen imorgen og får nogle andre, for dem spiser jeg sku ikke igen smiley

• #23   3. jun 2007 Pyh... det lyder da ikke rart med dem, der giver blodpropper...
    Bruger heldigvis ikke selv p-piller... har prøvet 2 forskellige, kan ikke huske navnene, men min krop reagerede meget dårligt på begge mærker... det var rædselsfuldt... smiley

• #24   3. jun 2007 Ja ja, men hvis i nu hørte efter, og undersøgte emnet lidt, så kan ALLE p-piller giver blodpropper og lign. Jasmin har bare den største % del...

• Tosse 2
    Tosse 2 Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 46 Svar: 1.404
    #25   4. jun 2007 Sikke dog en gang masse hysteri.
    Der er tale om flere års forbrug med p-piller, for risikoen for blodprop stiger. Jer da har taget dem i under 10 år og nu ikke tør tage dem i morgen, i kan roligt gøre det. Ingen grundt til i bliver hysteriske.
    Mange foretrække yasmin, fodi de har færrest bivirkninger.

• #26   4. jun 2007 Jeg retter lige for jeg fik ikke formuleret mig helt korrekt...

cecilie J

Yasmin har patent på indholdsstoffet i deres p pille og der er INGEN andre p-piller på makedet der indeholder det samme (som yasmin)... så det er ikke det samme .. men indholdsstofferne minder selvfølgelig om hinanden - men det ser jo ud til at der lige er den lille forskel med forhøjet risiko - og så er det jo op til folk selv at tage chancen

Tosse 2

I indlægssedler på ppiller der står der faktisk at risikoen for at få blodprop af ppiller er størst inden for det første år man tager dem .. og hysteri eller ej så har de kun dobbel tilfælde af blodpropper end markedsandel .. så der er jo nok en grund til at folk blir bange

• #27   4. jun 2007 *Egeberg * : Hvordan kan man blive gravid af at tage p-piller? s:

• #28   4. jun 2007 Christian L det er helt sikkert IKKE ppillerne hun blev gravid af smiley der skal jo lissom en sædcelle til så det er sikkert den der har gjort det ... det var lidt pjat .. men ppiller er ikke 100 procent sikre - men næsten - og egeberg har været en af de få der er blevet gravide på trods af hun har brugt dem

• #29   4. jun 2007 cecilie J
    gå på medicin.dk og læs grundigt ...

http://www.medicin.dk/(uo1exbe0nhvzi4ynhmnomoes)/show.aspx

Som du kan se er den eneste med samme indholdsstof yasmin"elle" da det er lillesøsteren (indeholder mindre af det ene hormon).. men ingen af de andre du nævner indeholder det samme.. PATENT ... så der er altså ikke mere at diskutere medmindre du selvfølgelig kan finde sort på hvidt at jeg tager fejl .. og ikke bare et indlæg fra et forum eller brevkasse - men noget på højde med link som jeg har vedlagt .. (det er den side lægerne bruger som osse før blev kaldet lægemiddelkataloget - lmk-online.dk

• #30   4. jun 2007 ok siden er link sikker .. men gå på medicin.dk - foroven til højre skriver du i søgefeltet yasmin og tryk søg -- 15 linier nede ca ved overskriften "indikationer" trykker du på "hormonale kontraceptiva" og vupti så skal du bare se en tabel over diverse p-piller samt deres indholdsstoffer.. Beklager at linket ikke virkede

• #31   4. jun 2007 Jeg brugte de der yasmin, men stoppede fordi jeg fik rigtig mange bivikninger af dem.. :s
    Så skal nok ha en p-ring i stedet..

• #32   4. jun 2007 cecilie J
    det har jeg osse skrevet for 3 indlæg siden - noget i retningen af yasmin"elle" .. men alle andre har ikke drospirenon indhold

• Louise C
    Louise C Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Svar: 4
    #33   8. jun 2007 Har brugt Yasmin i 3 år. Skiftede til Diane Mite og får Zyrona (kopiprodukt).

Skiftede pga. hovedpine, så nu må vi se om det hjælper

• #34   24. jul 2009 Jeg er 20 år og har brugt Yasmis i over 5 år. Har ALDRIG haft problemer med disse p-piller.

Kommentér på:
P-Piller

Annonce