{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.412 visninger | Oprettet:

HJÆLP MIG! Argumenter imod køb (STXHUE {{forumTopicSubject}}

Hjælp mig!

Jeg går i 2g, og vi er ved at finde det firma som skal lave vores studenterhuer.
Valget står mellem 2 firmaer
C.L. seifert
http://www.seifert.dk/

og Nordic traditions
(link fjernet)

Jeg ønsker selv C.L.seifert, da man der kan betale med kredit kort og ikke bank-overførsel som Nordic-Traditions kun tager imod.
Ligeledes har manden bag Nordic traditions været med i kontant med sit andet svindelfirma, men manden har sku en talegave, for han får overtalt samtlige piger i udvalget til at vælge hans firma, samt han siger C.L Seifert er lort.

Skal virkelig bruge nogle gode argumenter for at vi ikke skal have Nordic T!
Nordic T er kun en smugle billigere, men kvaliteten er også dårligere.
Skal have overtalt de mennesker mand!
Hjælp mig tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP MIG! Argumenter imod køb (STXHUE
  • #1   19. nov 2009 Til dem der ikke ved det
    Så er Nordic Traditions = ABC Gruppen

• #2   19. nov 2009 hvis seifert er en fusker spørg i sku selv om og bli snydt hvis i handler med ham

• Ludvig *
    Ludvig * Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 623
    #3   19. nov 2009 kennh det er jo nordic traditions der er fuskeren

• #4   19. nov 2009 Der er nærmest mafia ligende tilstande på det marked. Af ting jeg har hørt har først nævnte firma sagt til diverse gymnasier at abc gruppen er gået konkurs og på den måde stjålet kunden fra abc-gruppen. Jeg mener også det var derfor de var med i kontant.

• #5   19. nov 2009 Kan du ikke bare købe din egen gennem seifert og grine røven ud af bukserne hvis de andre bliver snydt?

Har selv valgt at sige til helvede med den hæslige hue, den er virkelig ikke pengene værd.

• #7   19. nov 2009 Twisted !

Det er jo noget skolen er samme om at bestille, men synes det er så slemt, manden der kommer ud er jo psykopat! Han overtaler alle pigerne (og ja det er måske en fejl at have så mange piger med i det udvalg!)

Men hvis valget falder på Nordic T, så tror jeg sgu jeg og klassen hopper over til C.L seifert! Så får vi bare ingen blå bog :s
    og det er den blå bog min klasse og jeg også gerne vil have.

Så hvis i kan komme med nogle fede argumenter ville det virkelig være fedt!
    Har PT sagt at vi INGEN garanti har for pengene, når det er bank overførsel.

• #8   19. nov 2009 Kender ham ikke, men tøser er ofte nemme at lokke med falske løfter. Hehe.

Kan godt se i er lidt på skideren der, og det er alligevel mange penge der er tale om. Men hvorfor er de tøser så snot dumme at vælge ham hvis han tidligere er dømt for svindel?

• #9   19. nov 2009 Pga den billigere pris tror jeg.

Har skrevet en lang smørre på vores intranet (lectio) nu

"I er godt klar over, at hos Nordic Traditions forgår betalingen med bankoveførsel/netbank, og dermed er der INGEN garanti for at man kan få pengene igen, hvis de tar røven på en.

C.L. Seifert kan man betale med kreditkort og dermed har man garanti for, at hvis varene ikke dukker op, så er pengene ikke gået tabt.

jeg synes virkelig at det er kritisabelt hvis man vælger et firma (Som har været nævnt i kontant), og ikke tar imod kreditkort betaling! Dog bestemmer flertallet jo, men jeg har det VIRKELIG VIRKELIG dårligt med at smide mine penge, nærmest i en konvolut og sende den afsted til deres adresse (ABC-Gruppens adresse), og så håbe på at jeg får min vare.

Synes lige i skal overveje, om vi skal have købeloven på vores side, eller spare de 100 kr eller hvor meget der er, på en gang russisk roulette med et "kendt" svindelfirma!

------------------------
    Har hørt nogen snakke om, at Nordic Traditions først sender huerne ud og så senere kræver betaling. Det vil jeg gerne se på skrift, for af deres hjemmeside fremgår det, at de først sender en fakture som skal betales

"Når du har afgivet din bestilling modtager du kort tid efter en ordrebekræftelse og siden en faktura. Den har du 30 dage til at betale. Du har mulighed for at splitte regningen op i 3 rater uden ekstra omkostninger.
    Selvom I er en hel skole, der handler ved os bliver alle elever naturligvis faktureret individuelt.
    Fakturaer kan enten betales på posthuset, i banken eller via netbank."

"Ca. 2 uger efter bestilling vil du modtage en faktura for de bestilte varer. Du kan vælge at betale hele regningen eller få den delt op over 3 måneder uden ekstra omkostninger. "

Ligeledes fremgår det i Nordic Traditions "Regler og betingelser ved bestilling"

"Gældende betalingsmåde er betaling forud, med mindre noget andet er angivet i forbindelse med bestillingen. Betalingen skal være NT i hænde senest 30 dage efter fakturadato. "

I må meget gerne finde det sted hvor der på SKRIFT står at de sender varene inden de modtager betalingen.
    Hvis det bare er noget han har sagt, så skal man altså lige bede om at få det på skrift af ham. For han har sku talegaver!"

Hvis i kan se jeg mangler nogle gude argumenter, så må i endelige skrive dem, så jeg kan få dem med!

• #10   19. nov 2009 Jeg kan fortælle at det gymnasie jeg går på bruger stryberg både til studieturstrøjer og huer. De er super troværdige - vi har brugt dem flere år i træk og ingen problemer haft.
    Så prøv og tjek www.stryberg.dk
    Bare et foreslag. Kender ikke til de 2 andre, så dem kan jeg ikke sammenligne med. smiley

• #11   19. nov 2009 De har også haft kig på stryberg, men tror ham fra Nordic T fik talt dem fra dem. :s virkelig en effektiv sælger.

• #12   20. nov 2009 Ja okay. Men fik lige læst her, at de der nordic er abc gruppen - Vores hf'ere har vidst haft dårlige erfaringer med dem og vi blev frarådet kraftigt at give os i kast med abc-gruppen. Og der må jo være en grund til at de har skiftet navn, ikk?
    Jeg kan kun anbefale stryberg - De var skide søde ude ved os, hjalp en masse og altid åben for spørgsmål.
    Jeg synes I skulle overveje stryberg igen - I hvert fald i forhold til abc-gruppen. smiley

• #13   20. nov 2009 du skulle se hvor mange gange jeg har nævnt det for dem, men de tror sku alligvel på den flinke sælger! Naive mennesker! omfg

• #14   20. nov 2009 Hvis du kan ikke kan overtale dem på det grundlag du allerede har, bliver det sku svært.

• Maibrit G
    Maibrit G Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 384
    #16   27. apr 2010 Jeg ville holde mig langt væk fra ABC-gruppen. Jeg sidder selv i hueudvalget på det gymnasium, jeg går på. I den forbindelse har vi haft besøg af Stryberg, C.L Seifert og ABC-gruppen/Nordic Tradition. De 2 sælgere fra ABC-gruppen var ikke særlig modtagelige over for den kritik, vi havde af deres bedste hue, der indeholder parfume. Hvad dælen laver parfume i en studenterhue? Derudover blev der sagt, at huen var meget, meget bedre end de andre leverandørers, men erfaringen fra bl.a. Kolding og Københavns designskole siger noget andet. Bl.a. skulle ABC-gruppens bedste hue være åndbar, men stoffet er polyester (kunststof) og dermed ikke åndbart!
    Regnskabsmæssigt har ABC-gruppen underskud, så chancen for at få eventuelle penge tilbage i tilfælde af konkurs er minimal. Vi valgte firmaet fra ret hurtigt.
    Stryberg havde en reel sælger, og nogle super gode tilbud til gode priser. Vi valgte dog firmaet fra, da vi ikke var helt tilfredse med kvaliteten, og den måde huen var lavet på.

Vi har valgt C.L Seifert på vores skole, da kvaliteten er i orden (bl.a er 2 af deres huer testet på Kolding og Københavns designskole, der levede op til deres markedsføring), det var overskueligt at bestille + at leveringsaftalen var i orden. Derudover har firmaet leveret til skolen i flere år uden problemer.
    Ved dette firma fik vi også lov til at teste huerne. Bl.a. fik vi lov til at se om huerne var vandtætte og tog i mod farven. Resultatet blev 1 ødelagt hue af deres bedste. smiley Det gav bestemt lidt bonus. Dertil forsøget firmaet heller ikke at "købe" os til at vælge dem, som leverandør.

• Thomas K
    Thomas K Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Svar: 2
    #17   15. apr 2011 Jeg faldt lige over denne tråd og jeg ved godt at den er lidt gammel, men faldt lige over denne artikel her for leden.

Jeg mener bestem at der er en grund til at fejre det med at man bliver student. Man har jo knoklet i 3 år og når det er slut skal det saft-susme fejres.
    Derfor har jeg ikke rigtig nogle argumenter imod køb af en studenterhue.

Så også lige noget på nettet omkring huer osv.

http://www.version2.dk/artikel/18293-250000-elevers-intime-oplysninger-blottet-paa-nettet

De trænger til en god omgang house-cleaning i den branche hva´!

http://politiken.dk/tjek/ECE1240395/hofleverandoer-meldt-for-at-snyde-studenter/

Jeg fik godt nok min hue på selv fra Stryberg, men de har nu skiftet navn til Wiberg åbenbart.

http://www.wiberg-sca.com

Det ser godt ud på siden, men spørgsmålet er om de også har ren mel i posen og kan levere noget ordentligt.

Kommentér på:
HJÆLP MIG! Argumenter imod køb (STXHUE

Annonce