{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.264 visninger | Oprettet:

Hvor mange penge... {{forumTopicSubject}}

Bruger du/I på tøj om mdr Ca?

Ren og skær nysgerrighed. :o)

Det virker for mig somom folk tror man blir mere accepteret og anderkendt ved at gå i de dyre vare... Jeg ved godt det også handler meget om ens omgangskreds, men den vælger man jo selv.

Jeg er ikke kvinden der har har råd til dyrt tøj - og entelig er jeg heller ikke den der søger det. Jeg har min egen stil, om det ikke er noget andre kan lide eller om det er billigt rører mig ikke. Bare jeg er tilfreds. Har aldrig været en der ville ligne 70% af alle andre tøser. Det gør i mine øjne folk lidt kedelig at kigge på. Lige som når man kom hjem til folk i 90érne hvor kopier af Van gogh´s billede af solsikken prægede de fleste danske hjem. :o)

Men nu er min datter snart 12år og desværre for mig, er det åbenbart meget vigtigt for hende at det er det "helt rigtige" tøj man køber til hende.... Det er én stil hun kører (for det gør veninderne jo) Og det er blevet en meget dyr affærde for mig. :o/ Vi var ude i sidste uge og bruge for 2600kr til hende... hun fik en del tøj da der jo er udsalg overalt, men ikke nok i mine øjne for den slat penge....

Nu er hun jo ikke så gammel, så jeg er jo godt klar over det for mig bare bliver dyrer og dyrer jo ældre hun bliver... Men når hun blir gammel nok, må hun selv kaste lidt penge i hvis det er det dyre hun skal have. :o))

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor mange penge...
  • #1   19. jan 2009 jeg bruger 2-3000 jeg går hverken efter mærket eller prisen jeg køber det jeg synes er fedt at det tøj jeg godt kan li' er dyrt er jo så bare det

• Mads B
    Mads B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 29
    #2   19. jan 2009 I den tid vi er i nu, er det "eneste rigtige" det dyre tøj, selvom det er utrolig slidt allerede fra ny og hedder g-star, så er meget af det ikke pænt, men fordi "moden" er at gå i de dyre mærker er det det man skal købe. De fleste skoler bliver domineret af mærketøj. Det er uhyggeligt men sådan er det bare.
    Det er børn helt ned til 8 år der bruger så vanvittig mange penge på tøj.

• #4   19. jan 2009 Mads: det vil jeg så ikke helt gi dig ret i.... Det kommer jo an på hvad man lærer sine børn... Mange forældre er bare bange for deres børn står udenfor og blir drillet osv hvis ikke det er mærketøj. Og der kan vi da oz blive enige, men at det eneste rigtige tøj er dyrt tøj - det handler mere om folk opfattelse af det....

• #5   19. jan 2009 Heidi

nu skal du tænke på de veninder din datter har, er jo at hvis hun ikke går i ligesom samme stil eller tøj som dem så bliver hun lukket ude eller drillet som det også hedder

for så man jo ikke fin nok til at gå sammen med dem..

surt nogle tøsser har det sådan

men vil man være med i klikken må man gå som dem.

• #6   19. jan 2009 tror jeg bruger 4000 hver havle år ca. hvis arbejdstøjet bliver regnet udenfor

• #7   19. jan 2009 køber ikke nyt tøj hver månede så og nææ bruger ikke meget når jeg enelig gør ..

• #8   19. jan 2009 Ronny: jamen det er jeg jo udmærket klar over - også derfor jeg hopper med på vognen langt hen af vejen, men det stopper jo aldrig.. hun skal også ha den fedeste mobil. smykker osv... Ved Hesten hoppede jeg af, vi har haft hest da vi boede på landet - og det har jeg simpelthen ikke råd til nu.... der ville jeg så os stå af alligevel, for et dyr er ikke en mode - jeg på nogen måde vil acceptere... Problemet er bare at det er rigmands familier hendes veninder kommer fra.. de har ingen pengenød og kan få hva de vil ha - det er fandens svært at hamle op med, så jeg prøver at lære min datter, at der er ting man kan få, andre ting må man spare op til - og nogle ting kan man bare ikke få.... Er da ked af jeg ikke kan opfylde alle hendes ønsker, men der er grænser for galskab.....

• #9   19. jan 2009 LinAmbY: Det er heller ikke meget. .o) Det er nok det samme jeg bruger på mig selv... Min datter er så en del dyrer i tøj osv div. :o/

• #10   19. jan 2009 Heidi> man vil nok i alle tilfælde kunne finde mangel på den ene eller anden ting i enhver familie, men er da sikker på at du har din kærlighed på plads til din datter. Kender også mange velhavende familier, men når de aldrig ser deres familie, eller når de ses ikke er nærværende mener jeg ikke penge er alt.

• #11   19. jan 2009 Heidi

hvis du ikke stopper og siger stop til hende og hvis hun vil have noget så må hun gøre sig fortjent som ryde op tage opvask o.s.v. og tjene pengene til selv at købe det hun vil så du fattig meget hurtigt for ligeså snart en af de andre pige har fået noget nyt så skal de andre også eller er det kulden..

og ned det får først en ende når hun er flytte hjemmefra..

• #12   19. jan 2009 Heidi

ja det er problemmet med rigmands familie de giver deres børn hvad de vil så de lære ikke noget om livet hvor din datter vil lære det, men hun skal bare lige finde ud af at man ikke bare lige kan få hvad man peger på

jeg har selv kun haft min mor og hun har heller ikke mange penge så kender det men hun har da givet mig mange ting dengang så ..

• #13   19. jan 2009 Ronny: Hun rydder altid op... det er noget man skal - og ikke skal belønnes for... Opvasken osv hjælper hun tit med, derfor får hun lommepenge... hun ved godt man skal arbejde for at få hva man vil ha :o) Det gør jeg hvis der er noget hun brændende ønsker sig som noget til pcér eller en cd osv.... når hun blir gammel nok, må hun rende med aviser osv. Men indtil vidre syntes jeg hun gør nok, i forhold til hva hun får.... og det skrev jeg oz længere oppe.. :o)

Nej det får nemlig aldrig en ende, HVIS hun hun ikke lærer at det ikke bare kommer af sig selv... Man må yde før man kan nyde... og det er jeg jo nød til da jeg med min økonomi ikke kan tillade mig andet... og det er også sundt for hende at lære

• #14   19. jan 2009 heidi> syntes det virker som om at du måske har en dårlig samvittighed over du ikke føler du giver hende nok matrielle ting? korriger mig gerne hvis jeg tager fejl?

• #15   19. jan 2009 Carsten: Det er sandt... Og sådan er det heldigvis heller ikke hos os, men jeg vil jo self gerne gi hende hvad hun ønsker sig... Det vil man jo for det meste for sine børn... Og afskyer tanken om at hun ville holdes udenfor - blive drillet eller mobbet fordi jeg ikke har pengene til det samme som de andre.... Derfor gør jeg hva jeg kan - jeg vil bare heller ikke ha hun bare tager tingene for givet, for det kommer der intet godt ud af senere i hendes liv... derfor prøver jeg at lærer hende "Alt med måde" :o/

• #16   19. jan 2009 Carsten: ikke dårlig samvittighed - men bekymret over hvordan hun har det i skolen og med veninder osv... Det er jo alt for tit at det er vores kære børn der bliver straffet for forældrenes økonomi levemåde osv.... Og det ønsker jeg self ikke for min datter. :o/

• #18   19. jan 2009 ok. jeg kommer selv fra en familie hvor de økonomiske midler var små, men kærligheden og opdragelsen har altid været på plads. er sikker på det betyder mere i forhold til hvor mange sko man har, og om de er købt i føtex eller en dyr mærkebutik. Har godt nok ikke selv børn, men udfra din profil at dømme og det du skriver overfor din mand er jeg sikker på din datter nok skal få det godt og lære hvad livet drejer sig om. "man behøver ikke altid kunne regne, bare man kan regne den ud"

• #19   19. jan 2009 Ronny: Sandie ved skam godt hun ikke bare får hva man pejer på... man skal altid arbejde for at opnå det man gerne vil ha... og hun er go til at sparer sammen... Sidste sommer da vi skulle på ferie sagde jeg til hende at hun selv måtte sparer lommepenge op til Tyrkiet... og hvis hun var god ville jeg give hende det samme som hun sparede op... På tre mdr fik hun sparet næsten 700kr op. ved at tage x-tra jobs ved mig, hendes far osv... f.eks hjælpe med at slå græs - gå med hundene, handle osv... self plus hendes alm lomme penge som er 35kr om ugen (hun for lommepenge efter hendes alder) Så hun havde 1500kr med i lommepenge til vores ferie... var sgu stolt af hende... og de blev ikke brugt til lir. Hun købte to spil til hendes puter, et par nye sko - og gaver til familien derhjemme... osv så det løse... :o))

• #20   19. jan 2009 Carsten: Tusind tak, det håber jeg da også hun lære. Og du har helt ret. :o)

TrinesMads: Det forstår hun også.. det har jeg oz skrevet flere gange. ;o) Og du kan da ikke bede en 11årig om at skærer ned... Hun har kun hvad hun har brug for... hun er ikke pigen der har det hele bestemt ikke...

• #21   19. jan 2009 jammen du har så lært hende godt op og til gengæld rustet hende til livet hvor mabge børn fra rigmads .. heletiden kommer til far og mor jeg mangler:P

efter hvad jeg kan høre så gør du et godt arbejde :o) og gør hvad du kan:)

• #22   19. jan 2009 Ronny: Det håber jeg da at jeg gør.... Gør hvad jeg mener er rigtigt for hende at lære - så hun kan begå sig i livet senere hen uden mor... og far.... Man skal ikke tage tingene for givet.. at se hendes ansigt hvis jeg køber noget til hende som hun har ønsket sig længe siger det hele... Hun er et meget taknemmelig barn - da hun netop godt ved tingene og pengene ikke vokser på træerne. :o) Og tak for komplimenter (tager jeg det for ) :o))

• #23   19. jan 2009 emil: Det er da til at have med at gøre. :o)

• #25   19. jan 2009 Amandapanda: Det var noget af et spring. :o))

• Kværulanten .
    Kværulanten . Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 511
    #26   19. jan 2009 ca. 2000,- om året vil jeg skyde på...

• #28   19. jan 2009 heidi
    jammen det må du gerne tage det som ;o)

• #29   19. jan 2009 Ed: Hehe.. jaaa, de kvinder kan styre jer lidt hva. *GG*

Problemet er hun slet ikke er teenybobber endnu - og jeg ved det kun blir værre... så det kræver mange avisruter hvis hun vil ha det de andre bare får foræret.... :o/

• #30   19. jan 2009 bruger nok 2000 kr hvert halve år eller mindre (:

• #31   19. jan 2009 Nygaard: Det er heller ikke meget, men bruger man pengene fornuftigt, kan det være nok. :o)) Dejligt at læse ikke alle bruger oseaner at penge på kluns.... Håber min datter snart kommer over det flip - Men det skal jeg nok ikke regne med.... Ikke med de veninder hun har.... Gud hvor er de snobbet og umulige nogen af dem.... hvis jeg var sådan dengang jeg var 11 12 år, ville jeg ha fået nogen i min røv - det er sikkert.... :o/

• Black Ice  S
    Black Ice S Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Emner: 20 Svar: 171
    #32   19. jan 2009 Jeg bruger ca. 1000 kr om månden

• #33   19. jan 2009 Heidi: da jeg var i den alder ønskede jeg mig os mange ting (: men er selv opvoskset i et hjem hvor vi iik har oceaner af penge og at man må spare (: det er noget jeg selv måtte lære og gør jeg stadig smiley men har så os arbejdet siden jeg var en 14-15 år (:
    jeg lever os med en sygt dyr hoppy: Heste smiley

• #34   19. jan 2009 Nygaard: LOL Har haft heste, både til mig og Sandie, derfor jeg ikke vil mere - de sluger ens penge som var det hø. *GG*

• #35   19. jan 2009 emil: Jaaa... lige som alle andre, med få penge går jeg ud fra.... ikke mange der køber alt på en gang.. ;o))

• Killah Q
    Killah Q Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 55 Svar: 250
    #36   19. jan 2009 jeg køber ikke tøj hver måned, det har jeg ikke råd til men hver halve år ca. bruger jeg 1000-1500 og det bliver i gennemsnittet: 250 kr. om måneden:)

• #37   19. jan 2009 Køber ikke hver måned. Det er lidt svært på SU'en. smiley

• #38   19. jan 2009 2-5000 (: kommer an på hva lønnen siger. men nogle gange kan der ogs være nogen "stille" måneder smiley

• #39   19. jan 2009 Heidi: haha ja smiley dog er vores relativ billige de står hjemme og går iik rigtig til undervisning eller har masser af udstyr smiley

• #40   20. jan 2009 Morten: Som jeg har skrevet skal hun også selv hjælpe med at spare op hvis der er noget hun gerne vil ha - og et job skal hun nok få, når den tid kommer. Hun ved godt hun ikke kan få alt det som de andre har - og det ber hun nu heldigvis heller ikke om.

Jeg ved self godt tingene har ændret sig - og alt er blevet dyrere, men alt med måde.... Men uanset hvad jeg lærer eller prøver på at lære hende, så skal tøsen jo ha tøj næsten hver mdr, da hun vokser meget i disse år - og jeg gider ikke købe noget barnet ikke vil gå i. Hun får bestemt ikke det dyreste, men engang imellem flotter jeg mig og køber lidt x-tra.

Og det med kærlighed, det giver jeg dig da helt ret i. Men kærlighed varmer ikke kroppen i kulden. Jeg tar det skal helt med ro.... :o))

• #41   20. jan 2009 Nygaard: Nej ok. *s* Men skal dyrlægen komme - eller går sadlen i stykker. koster det mig flere penge end jeg kan undvære. :o/ Og hvis sandie en dag skal ha en hest igen, skal den opstaldes, da vi ikke har plads i skuret. *GGG* Meeeeen tror nu hun har nok i sin kanin. ;o))

• #42   20. jan 2009 Heidi: hehe ja okay (:

• #43   21. jan 2009 Morten: Vi handler tit i H&M. bilka også andre billige steder.... Hun går ikke i de dyre mærker, men det skal være noget bestemt hun vil gå i... Men ikke et bestemt mærke. Nogen gange kan hun da godt ønske sig et par bukser i et bestemt mærke, men så spare vi begge op til det. Hvis jeg har givet det indtryk at hun går i dyrt mærketøj, så undskylder jeg - for det er ikke sådan det hænger sammen. Grunden til det blir dyrt for mig - er jo hun meget tit skal ha nyt tøj, da hun vokser hurtigt i disse år. :o)

Kommentér på:
Hvor mange penge...

Annonce