{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
929 visninger | Oprettet:

Eventyr/fantasy {{forumTopicSubject}}

Søger en ny serie jeg kan gå igang med, da jeg snart er færdig med den nuværende smiley
- SKAL simpelthen have en anden verden at leve mig ind i, så jeg kan glemme hverdagen lidt. Det skal være eventyr/fantasy genren..

Lige nu er jeg igang med 'Krigeren' serien, med Josefine Ottesen, som er min favorit forfatter..
Har også læst 'Skammerens datter' og 'Dæmonernes Hvisken'...

Det skal være en serie helst - og ja, jeg HAR læst Harry Potter smiley
Hjælp lige, hvilken bog synes du er bedst?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Eventyr/fantasy
  • #1   2. sep 2007 En kammerat anbefalede mig "Engle og dæmoner" i sammenhæng med "da vinci mysteriet"... Men er ikke den type der læser... hehe

Han sagde at når man kom i gang med dem, så kunne man ikke stoppe igen...

• #2   2. sep 2007 Har du prøvet at læse "His dark materials" bøgerne...
    Ved ikke om triologien hedder noget bestemt på dansk...
    Det gyldne kompas - Skyggernes kniv - Ravkikkerten

• #3   2. sep 2007 Urban-legend
    > Har jeg prøvet, og må sige at jeg er mere til filmene lige med hensyn til denne.. smiley

Andreas N
    > Harry Potter er som skrevet ovenfor prøvet, og Bibelen.. nej tak..

Steffen N
    > Engle og Dæmoner har jeg også hørt skulle være god smiley

Erik P
    > Har jeg læst, og ikke en jeg er begejstret for må jeg indrømme..

• #4   2. sep 2007 . Julie Malacia .
    > Det gyldne kompas siger mig et eller andet, men det må jeg da lige undersøge smiley

• #5   2. sep 2007 Lykke> hvad jeg kunne forstå på ham, så hører de "sammen"...

Hvad med gys? American Psyko skulle være god...

• #6   2. sep 2007 Ja, jeg har også læst Da Vinci mysteriet og Engle og dæmoner... De er rigtig gode... Nu ska jeg i gang me Tankados kode.. (Alle sammen af : Dan Brown)...
    -KAN VARMT ANBEFALES!

• #7   2. sep 2007 Steffen N
    > Det kunne jeg også prøve.. Kender den ikke lige smiley

men i bund og grund er jeg mere til sådan noget overnaturligt noget, med hekse, trolde og dæmoner...
    Virkelig..

Jeg er sikkert barnlig anlangt, hvad det angår smiley

Christina P
    > Tankados Kode, hvad skulle den handle om?

• #9   2. sep 2007 Lykke> Den findes os som film smiley Det er psykologisk thriller... Har ikke selv læst den, men in bror har, og han siger den skulle være rigtig god...

• #10   2. sep 2007 Lykke I
    Er selv vild med de bøger...
    Det gyldne kompas er nu også blevet filmatiseret og udkommer til december...

• #11   2. sep 2007 Claus F
    > Det gør heller ikke noget, jo flere bøger og jo tykkere de er, jo bedre smiley

• #12   2. sep 2007 Okay, det kunne være det var noget så smiley

• #13   2. sep 2007 Ved det faktisk ikk.. Men begge hans andre bøger har fanget mig, så ska bare læse den.. Men har lige taget noget fra en side hvor der står lidt om den.. :
    I Tankados kode tages læseren med ind til kernen af USA´s mest magtfulde efterretningstjeneste - NSA. NSA er i besiddelse af computere, som kan bryde selv de bedst krypterede koder, men en dag dukker en kode op, som selv disse overdimensionerede supercomputere ikke kan bryde - og så begynder det at blive farligt.

NSA´s dygtigste kryptograf, Susan Fletcher, bliver tilkaldt, og inden længe finder hun ud af, at NSA holdes som gidsel - ikke af våben og bomber, men af en kode så kompleks, at hvis den frigives via internettet, vil tæppet blive rykket væk under efterretningstjenesten, og dens tophemmelige databaser vil gå tabt - eller endnu værre; databaserne vil blive gjort offentligt tilgængelige...

Susan Fletcher er med ét viklet ind i et spind, hvor hun ikke kan se forskel på venner og fjender. Det er med livet som indsats, og med sit fædrelands sikkerhed på spil, at hun må forsøge at rede trådene ud.

Man sidder med hjertet i halsen til sidste side er vendt.

- Men hvis du mere er til Hekse, trolde og dæmoner er de her nok ikk lige det du søger.. Men prøv endelig, det ku jo være.. ;

• #14   2. sep 2007 Jeg læste Krigeren her i sommerferien og det er bare en super fed serie !!!!
    Men en serie jeg kunne lide næsten lige så godt (men som også var ufattelig lærerig)
    Var Erik menneskesøn.
    Serien består af
    Erik menneskesøn
    Kampen om sværdet
    Kvasers blod.

Kampen om sværdet synes jeg var dårligst !
    Den var faktisk lidt kedelig men jeg kom ret hurtigt igennem den alligvel, der er heller ikke så meget fantasy over den !
    Men de to andre er bare super fede ! Og de er bare vildt sørgelige på grund af lidt ulykkelig kærlighed samtidig med.

• #15   2. sep 2007 Jacob >
    Hvad hedder forfatteren?

og tak christina p smiley

• Nicklas H
    Nicklas H Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Svar: 2
    #17   2. sep 2007 (link fjernet)

• #18   2. sep 2007
    Lykke I

Han hedder Lars-Henrik Olsen som Claus han siger =)
    Men seiren er virkelig fed du burde straks gå igang med at læse den =)
    Jeg læste Krigeren og Erik menneskesøn på kryds og tværs over hinanden, og jeg glædede mig lige så meget til at læse Erik menneskesøn som jeg glædede mig til at læse Krigeren. Begge vildt fede serier.

• #19   4. sep 2007 hej lykke.
    jeg er i gang med at læse det mørke tårn (dark tower) af stephen king, den er fyldt med overnaturlige ting, vildt spændende og meget lang. jo flere bind du har læst desto tykkere bliver de næste. man kan næsten ikke lægge dem fra sig når man først er startet. er selv næsten færdig med 5. bind og jeg bliver mere og mere vild med den for hver side jeg vender.

jeg har også været i gang med at læse american psyko, og må sige at den er meget tung, jeg opgav simpelthen. den er fed på film men bogen, gaaab. den er meget langtrukken, med uendelige beskrivelser af hvilket tøj de forskellige personer har på, hvlke cremer de bruger, og sådan. men til gengæld når der så endelig sker et mord så får den også for fulde hammer..

Kommentér på:
Eventyr/fantasy

Annonce