929 visninger
|
Oprettet:
Eventyr/fantasy {{forumTopicSubject}}
Søger en ny serie jeg kan gå igang med, da jeg snart er færdig med den nuværende
- SKAL simpelthen have en anden verden at leve mig ind i, så jeg kan glemme hverdagen lidt. Det skal være eventyr/fantasy genren..
Lige nu er jeg igang med 'Krigeren' serien, med Josefine Ottesen, som er min favorit forfatter..
Har også læst 'Skammerens datter' og 'Dæmonernes Hvisken'...
Det skal være en serie helst - og ja, jeg HAR læst Harry Potter
Hjælp lige, hvilken bog synes du er bedst?
aug 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 61 Svar: 1.902
Han sagde at når man kom i gang med dem, så kunne man ikke stoppe igen...
jan 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 7 Svar: 301
Ved ikke om triologien hedder noget bestemt på dansk...
Det gyldne kompas - Skyggernes kniv - Ravkikkerten
jul 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Emner: 264 Svar: 1.839
> Har jeg prøvet, og må sige at jeg er mere til filmene lige med hensyn til denne..
Andreas N
> Harry Potter er som skrevet ovenfor prøvet, og Bibelen.. nej tak..
Steffen N
> Engle og Dæmoner har jeg også hørt skulle være god
Erik P
> Har jeg læst, og ikke en jeg er begejstret for må jeg indrømme..
jul 2007
> Det gyldne kompas siger mig et eller andet, men det må jeg da lige undersøge
aug 2007
Hvad med gys? American Psyko skulle være god...
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Fotoprofiler: 1 Emner: 5 Svar: 121
-KAN VARMT ANBEFALES!
jul 2007
> Det kunne jeg også prøve.. Kender den ikke lige
men i bund og grund er jeg mere til sådan noget overnaturligt noget, med hekse, trolde og dæmoner...
Virkelig..
Jeg er sikkert barnlig anlangt, hvad det angår
Christina P
> Tankados Kode, hvad skulle den handle om?
aug 2007
jan 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 7 Svar: 301
Er selv vild med de bøger...
Det gyldne kompas er nu også blevet filmatiseret og udkommer til december...
jul 2007
> Det gør heller ikke noget, jo flere bøger og jo tykkere de er, jo bedre
jul 2007
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Fotoprofiler: 1 Emner: 5 Svar: 121
I Tankados kode tages læseren med ind til kernen af USA´s mest magtfulde efterretningstjeneste - NSA. NSA er i besiddelse af computere, som kan bryde selv de bedst krypterede koder, men en dag dukker en kode op, som selv disse overdimensionerede supercomputere ikke kan bryde - og så begynder det at blive farligt.
NSA´s dygtigste kryptograf, Susan Fletcher, bliver tilkaldt, og inden længe finder hun ud af, at NSA holdes som gidsel - ikke af våben og bomber, men af en kode så kompleks, at hvis den frigives via internettet, vil tæppet blive rykket væk under efterretningstjenesten, og dens tophemmelige databaser vil gå tabt - eller endnu værre; databaserne vil blive gjort offentligt tilgængelige...
Susan Fletcher er med ét viklet ind i et spind, hvor hun ikke kan se forskel på venner og fjender. Det er med livet som indsats, og med sit fædrelands sikkerhed på spil, at hun må forsøge at rede trådene ud.
Man sidder med hjertet i halsen til sidste side er vendt.
- Men hvis du mere er til Hekse, trolde og dæmoner er de her nok ikk lige det du søger.. Men prøv endelig, det ku jo være.. ;
jan 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 103 Svar: 3.105
Men en serie jeg kunne lide næsten lige så godt (men som også var ufattelig lærerig)
Var Erik menneskesøn.
Serien består af
Erik menneskesøn
Kampen om sværdet
Kvasers blod.
Kampen om sværdet synes jeg var dårligst !
Den var faktisk lidt kedelig men jeg kom ret hurtigt igennem den alligvel, der er heller ikke så meget fantasy over den !
Men de to andre er bare super fede ! Og de er bare vildt sørgelige på grund af lidt ulykkelig kærlighed samtidig med.
jul 2007
Hvad hedder forfatteren?
og tak christina p
sep 2007
Følger: 1 Svar: 2
jan 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 103 Svar: 3.105
Lykke I
Han hedder Lars-Henrik Olsen som Claus han siger =)
Men seiren er virkelig fed du burde straks gå igang med at læse den =)
Jeg læste Krigeren og Erik menneskesøn på kryds og tværs over hinanden, og jeg glædede mig lige så meget til at læse Erik menneskesøn som jeg glædede mig til at læse Krigeren. Begge vildt fede serier.
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Svar: 7
jeg er i gang med at læse det mørke tårn (dark tower) af stephen king, den er fyldt med overnaturlige ting, vildt spændende og meget lang. jo flere bind du har læst desto tykkere bliver de næste. man kan næsten ikke lægge dem fra sig når man først er startet. er selv næsten færdig med 5. bind og jeg bliver mere og mere vild med den for hver side jeg vender.
jeg har også været i gang med at læse american psyko, og må sige at den er meget tung, jeg opgav simpelthen. den er fed på film men bogen, gaaab. den er meget langtrukken, med uendelige beskrivelser af hvilket tøj de forskellige personer har på, hvlke cremer de bruger, og sådan. men til gengæld når der så endelig sker et mord så får den også for fulde hammer..
Eventyr/fantasy