Idé til bog? :-) {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen
Da jeg længe gerne ville igang med at skrive en bog, og lige er gået i gang med bogen "fra idè til bestseller", søger jeg noget idéer til en bog
Jeg er frisk på næsten alle genre, foruden dokumenter, eller bog med direkte reel info.
Men noget ud af boksen, noget nyt, men også noget folk vil læse.
Derfor vil jeg spørge jer, hvad I ville læse, hvad tiltrækker jer og hvilken drømmebog håber i kommer ud i år ?
Kom gerne med flere idéer, og i må gerne skrive jeres alder og interesser/fritid hvis i vil, da jeg skal have en målgruppe at gå efter
jul 2007
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 210 Svar: 2.407
dec 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
dec 2014
Og jeg har nemlig selv tænkt over noget erotisk sci-fi, men som sagt vil gerne have idéer fra jer da jeg var prøve at holde mig til en bestemt genre med alligevel prøve at tiltrække så mange som muligt, men stadig finde på noget nyt
Men din idé lyder ikke tosset
Jeg har lige fået en idé om en blanding af noget gammeldags tid(1300-1400 tallet) , men stadig eventyrlig/sci-fi blandet ind i og ja erotik vil jeg stærkt overveje at tage med, da det er noget der sælger godt i mange aldersgrupper og et bredt emne som nemt kan komme med, uden af overdøve den rigtige genre helt
dec 2014
Og skal jo også finde den faktiske genre jeg skal holde mig til, så jeg ikke springer ud hvor jeg ikke kan bunde
jul 2007
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 210 Svar: 2.407
dec 2014
Men som Rikke Moos beskriver i sin bog, man skal selvfølgelig vælge det man gerne vil skrive om, men man bliver også nødt til at finde ud af hvad der sælger og hvad folk vil læse, fordi ellers er chancen for at et forlag vil tage dig ind og hjælpe dig meget lille da man ikke kan komme igennem med noget folk ikke vil læse derfor spørger jeg til råds så jeg ikke kommer helt ud af kurs
feb 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Emner: 21 Svar: 866
Både watership down (kaninbjerget), Harry Potter osv.. er fortalt som godnathistorier
dec 2014
sep 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 49
Nu er jeg selvf. på dybt vand, men jeg tror faktisk det kræver lidt øvelse at skrive bøger - så måske du ikke skal forvente at ramme bestselleren i første hug anyways. Så derfor: skriv hvad du selv synes er den bedste historie - så kan du altid lave markedsundersøgelser til din bog nr. 3 eller 4
Idé til bog? :-)