Vi flager og flager..... {{forumTopicSubject}}
Vi flager som aldrig før.
Også i går.
Der var flag på busserne, der var flag på Børsen og Christiansborg, men ingen jeg kender havde den ringeste idé om hvorfor der blev flaget. Når jeg spurgte, fik jeg blot svaret: Der er nok en i kongehuset der har fødselsdag.
Det er nok rigtigt, der står dog godt nok ikke noget på min kalender om det, men den har jeg også fået fra Retsforbundet, som nu skifter navn til det rene volapyk.
På torsdag skal vi flage igen, måske også før, jeg ved det ikke, men der er det Kristi Himmelfart, og det er da til at forstå. Om ikke andet, kan de fleste da fejre, at de kan sove længe om morgenen, da det er helligdag, så her er flaget helt ok.
Det er ikke et indlæg om for eller imod kongehuset, men hvem Fanden fejrer Margrethes børnebørn, eller for den sags skyld en korrupt mexicansk præsidents statsbesøg?
Den 5. Juni flager vi for grundloven, well well well, måske vi burde flage på halv.
Grundloven fra 1849 med rettelser og justeringer gennem tiden, er decideret utidsvarende, hvilket de fleste nok er enige i, men ingen med kompetence til at gennem revidere den, vil røre den med en ildtang. - Det kan måske også blive så anstrengende, at det kan koste en livet, nogenlunde ligesom da Wagners Tristan og Isolde skulle uropføres, den kostede sandelig også liv.
Næh, så er det nemmere at skrive en bog om svampe eller lade en journalist skrive en biografi om ens meget interessante og ligegyldige liv.
Tilbage til flagene.
Der var engang en konge, der mente vi havde for mange helligdage. Bønderne havde dårlig tid til at høste og få kornet i lade, så man slog alle helligdagene sammen, og lavede Store Bededag.
Ret genialt, kunne vi ikke gøre det samme med kongehusets fødselsdage, således at vi flagede på regentens fødselsdag, og det var så det?
Flueknepperi? Javel...... Men hvad synes i, er i mere til dogstyle
dec 2014
Følger: 13 Følgere: 23 Emner: 12 Svar: 1.054
Ret fjollet når hun bor i Tyskland....i.m.o.
Liste over flagdage for busserne i Storkøbenhavn:
Dato Begivenhed
1. januar Nytårsdag
5. februar Kronprinsesse Marys fødselsdag
6. februar Prinsesse Maries fødselsdag
23. marts Nordens dag
9. april Danmarks besættelse 1940
16. april Dronning Margrethes fødselsdag
29. april Prinsesse Benediktes fødselsdag
1. maj Arbejdernes kampdag
4. maj Danmarks Befrielsesdag
5. maj Danmarks befrielse 1945
6. maj Børnehjælpsdagen
9. maj Europadag
26. maj Kronprins Frederiks fødselsdag
5. juni Grundlovsdag
7. juni Prins Joachims fødselsdag
11. juni Prins Henriks fødselsdag
15. juni Valdemarsdag og Genforeningsdag
5. september Danmarks Udsendte
24. oktober FN-dag
25. december Juledag
25. marts 2016 Langfredag
27. marts 2016 Påskedag
14. april 2016 Statsbesøg fra Mexico
dec 2014
Følger: 10 Følgere: 71 Emner: 153 Svar: 3.755
Kan det være rigtigt?
dec 2014
dec 2014
Jeg har til gengæld aldrig set at der bliver flaget juledag d. 25 december.
Og der er da for helvede ikke flag på busserne d. 9. april?
dec 2014
dec 2014
dec 2014
dec 2014
Blogger
Følger: 14 Følgere: 255 Emner: 436 Svar: 9.786
Vi flager og flager.....