1.687 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 42 Svar

Gode råd til at få baby til at sove?? Gode råd til at få baby til at sove??

Jeg har en datter på nu 14 uger. Hun er en vidunderlig lille pige, som er i godt humør det meste af tiden .
Men vi har bare det lille problem at hun holder os vågen hele natten, og vil først sove et sted mellem 7 og 10 om morgenen, hvorefter hun så glædeligt sover til et sted mellem kl 14-16 om eftermiddagen ..
Det er efterhånden lidt udmattende da man jo gerne vil sove om natten og få lidt ud af dagen ;).
Nogle der har råd om hvordan man kan omvende sit barn ? Er desperat smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gode råd til at få baby til at sove??
  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 1 Svar: 14
    #1   21. feb 2011 prøv at snak med sunheds plejersken

• #3   21. feb 2011 Hun får mælk ca hver anden time om natten, da hun ellers bliver umulig, men det virker sgu heller ikke :b.
    Min sundhedsplejerske er på ferie i en måned, så kan ik rigtig få råd fra hende foreløbig nemlig.

• #4   21. feb 2011 Har overvejet cognacen, men tror sgu sundhedsplejersken vil reagere lidt negativt så smiley

• #5   21. feb 2011 handler det ikke bare om at isolere børneværelset ordenligt så man ikke høre at ungen skriger, hun bliver vel selv træt af at høre på det på et tidspunkt

• #6   21. feb 2011 Der er altid en anden sundhedsplejerske til rådighed selv om den faste "plejerske" er på ferie

så få noget rådgivning af en anden "plejerske"

smiley

• #10   21. feb 2011 det problem havde vi også med vores søn...
    Det er så udmattende, men det vi gjorde var at prøve og holde ham hen i løbet af dagen, nu ved jeg ikk om du ammer eller giver flaske? Men min søn var flaskebarn, efter en måned, og det hjalp os til at komme ind i en fast rutine...
    Din pige er ikke så gammel endnu, men v brugte det der hedder 5, 10, 15 metoden, med at lade hende ligge først 5min, og op efter, til sidst faldt han bare hen, og nu vågner han kun 1 gang om natten, sover fra 18.00 ca, til 03.00 ca, og sover så til kl 07.00 smiley
    Ellers rådgiv dig med din SP, eller kontakt lægen...
    Spiser hun mange/meget måltider i løbet af dagen?

• #11   21. feb 2011 Vi bor desværre i to værelses, så dét kan ik lade sig gøre .. Men vi en altan, og døren derud til kan selvfølgelig lukkes smiley ..

Og ja ville sku ønske at hun var klog nok til bare selv at kravle op og æde, men hun er for opmærksomheds krævende ;).

Ja jeg skulle måske bare ringe ned og spørge dér smiley

• #12   21. feb 2011 Som Kristine siger, hold hende hen så hun ikke får lov at sove så længe. Gør evt det at I giver hende et større måltid omkring klokken 19-20 stykker, gå en tur med hende i barnevognen og læg hende så i seng. På daværende tidspunkt må det gerne være 3-4 timer siden hun stod op.
    Brug ikke skrigemetoden, det er for tidligt og hun forstår det ikke. I kan derimod ignorere hendes gråd i max 5 minutter, så længe hun ikke bliver hysterisk. Hun vil så lære at pludre sig selv i søvn. Hvis hun er flaskebarn må i helst ikke give hende mad hver anden time om natten. Tilbyd evt vand i stedet, til hvert andet "måltid".

Held og lykke.

• #13   21. feb 2011 Kristine K - Dét kunne vi selvfølgelig prøve !
    Altså hun spiser rimelig tit, enten hver 1½ time eller hver 2½ time, og et sted mellem 100-150 ml mad .. Jeg ammer 2-3 gange dagligt, men mest for hyggens skyld, da jeg ik har så meget mad ..

• #14   21. feb 2011 Laila C - Ja, vi prøver også det med gåture når hun skal sove, men når vi så skal ha' hende ud af flyverdragten, vågner hun og nægter at falde i søvn igen !
    Vi lader hende heller aldrig skrige sig selv i søvn, men hun får lov at ligge lidt, da vi er kommet til at give hende for meget opmærksomhed, og skal have hende vendt af med det igen smiley

• #15   21. feb 2011 Vi fik det hen sådan at Theo (min søn) spiste ca. hver 3 time, da han så tog nogle ordentlige måltider, og det gjorde at han var længere tid vågen om dagen, og tog den ordentlige søvn om natten...
    Vi begyndte med grød, da Theo var 4 mdr, og når de begynder på det, så får de os en helt anden mæthedsfornemmelse, og det gjorde en verden til forskel her.. smiley
    Men ellers tror jeg det handler om at holde hende vågen (med måde self) Hvis du ønsker det, kan jeg skrive privat hvordan Theos rytmer er...

• #17   21. feb 2011 Kristine - Ja vi kan lige skrive privat om det :).

Lui H - Ja det prøver vi også, men så får vi en overtræt hysterisk datter til sidst !

• #18   21. feb 2011 Hvordan ligger du hende når hun skal sove? Altså på ryggen, maven eller siden? Og hvordan er jeres rutine når hun skal sove om aftenen?

• #19   21. feb 2011 Hun ligger på ryggen, da sundsplejersken siger hun ik må ligge anderledes endnu !
    Jamen vi giver hende mad og ren ble, når hun begynder at gabe og virke træt, og så er vi begyndt at ligge en bamse hos hende og sige godnat !
    Men hver 30 sekund smider hun så sutten ud og begynder at pylre !

• #20   21. feb 2011 Ja mange sundhedsplejesker siger at man ikke må ligge barnet på andre måder end ryggen, men begge mine søstre ville kun sove på maven fra de var helt små, næsten nyfødte..
    Men hvilken grund har jeres SP givet for at hun ikke må ligge anderledes?

• #21   21. feb 2011 Carina - Jamen bland andet vuggedød ! Og så fordi min datter er i rigtig god stand, og har en stor mave, ville det være ubehageligt for hende !

• #22   21. feb 2011 gi den nogen tæsk!

• #23   21. feb 2011 Ok, der kan jeg så sige at det absolut intet har at sige om barnet ligger på maven, siden eller ryggen når det kommer til vuggedød.. Det er en forfærdelig ting som kan ramme barnet uanset hvordan det ligger..
    Men personligt ville jeg prøve at ligge hende på siden, der kan det nemlig ikke genere mave eller ryg.. Og ja så selvfølgelig skifte mellem at ligge hende på højre og venstre side pga. hovedet..

Alle os 4 børn har ligget på maven og ingen af os har taget skade.. smiley

• #24   21. feb 2011 Min søn har aldrig brudt sig om at ligge på maven, men det er helt andre årsager, men selvom han gerne ville, ville jeg ikke bryde mig om det... kender nogle, som render frem og tilbage da deres datter konstant vender sig om på maven... puha, når de helt selv har kontrol over kroppen de små, er det en anden sag smiley

• #25   21. feb 2011 Tror heller ik min datter (melina) ville kunne ligge på maven, da hun allerede holder hovedet meget højt selv når hun ligger sådan. Og desuden triller hun om på ryggen igen, da maven er for stor ;).
    Men vi kunne prøve at ligge hende på siden måske ..

• #26   21. feb 2011 Siden ville måske kunne hjælpe, da det er en behagelig måde at ligge på..
    Vi andre ligger jo heller ikke på ryggen konstant men mest på siden eller maven da det er behageligt.. smiley

• #27   21. feb 2011 Man kan lægge en stofble bag ryggen, og foran mavsen, så de bliver liggende på siden, meget billiigere end at købe det stativ tilegnet det i butikkerne ihvertfald smiley og det fungerer super...
    Held og lykke ihvertfald...

• #28   21. feb 2011 Kamilla skovgaard P - Selvfølgelig har det noget med det at gøre når sundhedsstyrelsen kommer med den anbefaling.. Men når et barn ligger på ryggen og især når det er spæd har tungen nemmere ved at falde tilbage og kvæle barnet.. Så der er jo desværre en chance for det uanset hvordan barnet ligger.. Heldigvis sker det ikke så tit..

• #29   21. feb 2011 Ja men jo flere råd jo bedre :).
    Tror os jeg vil prøve det med stofbleerne, det kan jo være hun ville synes om at ligge på en anden måde og sove !

• #30   21. feb 2011 Vuggedød er en forfærdelig ting, uforståeligt sådan noget skal ske, for små uskyldige børn smiley
    Heldigvis ja, er det ikke en hverdagsting mere, som for bar 20-30 år siden...

• #31   21. feb 2011 Kristine - Ja heldigvis er det en sjælden ting idag.. Puha, kan slet ikke forestille mig hvor hårdt det må være.. Min bonus mor havde en søn som desværre døde af vuggedød og hun siger at det var det værste i hendes liv.. Men hun har så efterfølgende fået 2 piger..

Kamilla - Ja det er et ekstremt tilfælde, men det kan ske, desværre.. Selvfølgelig holdte vi øje med pigerne imens de var små og de blev også lagt på ryggen til at starte med, men de var ikke ret gamle før de trillede om på maven og sov igennem..

• #32   21. feb 2011 Ja det er så forfærdeligt ! Og tror det er enhver mors største frygt !
    Ved risikoen bliver mindre med tiden, men hvis min datter er for stille, tjekker stadig om hun trækker vejret ordentligt og bevæger sig når jeg nusser hende.. Kan simpelthen ikke lade være !

• jimmy p
    jimmy p Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 175
    #33   21. feb 2011 Prøv med en flaske vælling ved sengetid ( jeres altså), det plejer at lægge en solid bund.. Det hjalp på vores, der også var nogle natterodere :))

• #34   21. feb 2011 Jimmy P - Ja vælling er rigtig godt til at mætte om aftenen.. Men det er forskelligt fra barn til barn hvornår de er klar til at få vælling.. smiley

• #35   21. feb 2011 Ja, man tjekker altid til de små, jeg har altid haft svært ved at stole helt på de babyalarmer! Så hellere gå lidt frem og tilbage smiley

Vil lige sige at vælling mætter mere den første times tid, men det udvikler sig hurigere til tis, og løber lige igennem kroppen på de små, så i det lange løb er det ikk en fordel at give det om aftenen, så hellere en flaske mælk... smiley
    Kan være nogle siger andet, men det er hvad min informationer siger mig...

• #36   21. feb 2011 Jimmy - Hun er desværre lidt for lille til vælling, vi skal lige vente en måneds tid endnu !
    Men så har jeg jo dét råd til når hun må det smiley

• #37   21. feb 2011 Kristine - Ja vil også hellere gå end tur ekstra end at bruge baby alarm, for man kan jo ik hører alting derpå smiley

• #38   21. feb 2011 Tror hun vil sove meget mere, hvis du lod din mand få tid til at spille lidt computer smiley !!! det virker sku altid smiley

• #39   21. feb 2011 Michael - Tror min mand spiller nok computer ! Kan knap nok huske hvordan han ser ud, fordi han konstant sidder klistret til skærmen !! smiley

• #40   21. feb 2011 ARhh... har vidst hørt noget andet... noget med du ik er til at fjerne fra computeren fordi du har fundet stilletter smiley

• #41   21. feb 2011 Shhh, spil nu bare dine spil smiley

• #42   21. feb 2011 haha, Nicole, kender det alt for godt... Man burde få sig 2 computere... smiley

• #43   21. feb 2011 Hhaha... jeg fryser jo herude... ! det snyd du får lov til at sidde i varmen...
    Kristine K, vi har skam 2 computere.. ellers havde det gået helt galt smiley

• #44   21. feb 2011 Vi har to computere, jeg har min bærbare heldigvis ! Ellers ville jeg ik få noget tid ved computeren ! Min kæreste er lidt for vild med at spille nemlig :b

• #45   21. feb 2011 hehe, nåååh det er kærestepar vi har her smiley
    Venter på min computer, så jeg kan ha en for mig selv... tror det ville hjælpe en hel del på de interne kampe om denne com smiley griner

• #46   21. feb 2011 Haha ja det er et kæreste par ;)..
    Ja jeg tror sgu heller ik vores forhold ville kunne holde til kun én computer smiley hehe

• Mette R
    Mette R Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 1
    #47   24. feb 2011 Det lyder måske lidt hårdt men "tving" hende til at blive oppe i stedet for så hun kan få vendt om på nat og dag..
    Kan ik rigtigt komme med andre råd, jeg har ik haft det problem med mine børn smiley

Kommentér på:
Gode råd til at få baby til at sove??

Annonce