{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.083 visninger | Oprettet:

Hvor er forældrene {{forumTopicSubject}}

Jeg ser i medierne, at unge piger bliver afpresset på nettet til at udføre seksuelle ydelser, der er ligefrem tale om voldtægter.

Hvor er forældrene henne i disse historier, har pigerne ingen tiltro til at de kan hjælpe dem igennem disse trusler. Og hvorfor er der ingen opsyn/ kontrol med så unge teenagere som kun er 14- 15 år.

Optakten til truslerne er at pigerne lægger billeder på nettet hvor de er let påklædte. Hvordan i al verden kan forældrene undgå at opdage det, der må da være lidt kontrol. Man kunne også tænke sig at der fandt en samtale sted, hvor det bliver klarlagt at det ikke er okay at sætte disse billeder på nettet

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor er forældrene
  • #1   30. okt 2015 forældrene har selv travlt på Facebook smiley

• #2   30. okt 2015 Hvis du ser det i medierne såer det meste nok løgn.

• #3   30. okt 2015 Erik Jeg tror ikke at det bliver sendt i tv, uden at der er belæg for det. Sørgeligt nok, jeg ville ønske at det var løgn.

• #5   30. okt 2015 Problemet stammer fra forældrene. Hvis de havde holdt øje med deres børn fra de var bitte små, kunne de allerede her skimte deres talenter, og guide dem derhen, hvor deres interesser og evner befinder sig. Museer, teater, musik, sport, madlavning m.m. skal alt efter barnets interesse opelskes, og så garanterer jeg for, at når man præger dem i den rigtige retning, får de ikke tid til at sidde og "snakke" på Facebook eller rende på gaden og komme ind i noget snavs. Men det kræver selvfølgelig, at forældrene giver sig tid til at lede børnene væk fra disse aktiviteter ved computeren. Jeg har selv prøvet det med min datter, da der var andre ting, der kunne føre hende på afveje, men hvor der er en vilje, er der en vej.

• #7   30. okt 2015 Det har du ganske ret i, tigger. Man ser gang på gang børn, som har det store ord at sige i en familie, og det er de slet ikke modne til. Derfor kan de te sig, som det passer dem, og derfor bliver de meget tidlig uregerlige over for forældrene.

• #8   31. okt 2015 Selfie Selfie Selfie i alle mulige og umulige stillinger med eller næsten uden tøj, det deler vi da på Fjæsen og alle mulige andre steder, jeg tør ikke skrive her, hvad jeg har lyst til, at der skulle gøres ved det, men disse tøser er lidt for meget, synes jeg, det skulle bare ikke være min datter ... smiley

• #9   31. okt 2015 Jeg, tænker nøjagtigt de samme, kære jetset. Men i dag var jeg lige ved at skvatte sammen i bussen - at tænke sig, en pige og en dreng rejste sig begge for mig - har man kendt mage? smiley smiley smiley smiley smiley

• #10   31. okt 2015 Hvor er det dejlig at høre, Daniella, tænk, det er jeg opdraget med, og jeg har givet det videre til mine børn, og de gør det, så energien jeg har brugt på det, bærer frugt ... smiley

• #11   31. okt 2015 jetset, du virker også meget fornuftig, så det tror jeg gerne om dig - gid flere forældre var som dig smiley

• #12   31. okt 2015 Jeg er ikke opdraget til at rejse mig for voksne eller handicappede, men det er da ikke forbudt at tænke selv, så det har jeg lært min datter.

• #13   31. okt 2015 Ja i har så evig ret i at det er forældrenes opgave at opdrage deres børn, men mange af dem lever deres liv på nettet, og deres hjerner er altså ikke udviklet endnu til at se hvor store konsekvenser det kan få at sætte nøgen billeder af sig selv på nettet.

#4, Det er netop ansvarlighed jeg efterlyser, fra forældrenes side, og jo de skal ånde deres børn i nakken, det er opdragelse at have et øje på hver finger,
    De er ikke i stand til, i den alder at se konsekvenserne af hvad de har lyst til, og hvad der er fornuftigt. Man lader heller ikke en femårig gå alene over en trafikeret gade, man holder dem i hånden til de er blevet ansvars bevidste.

Jeg har selv opdraget 4 børn til at blive gode voksne mennesker, og jeg har hele tiden, som Daniella også nævner ledt dem i den rigtige retning. Ved at tilbyde dem hobbyer og min psykiske og fysiske tilstedeværelse, Man skal være der for dem til de er udviklede nok til at begå sig i den fagre voksne verden. smiley

• #14   31. okt 2015 Er man nærværende og leder sine børn i den rigtige retning, har man dem for livet. Jeg er stadigvæk mor for min datter, som altid spørger mig til råds, hvis hun er i tvivl om noget. Det er tillid til sine forældre, som skabes i den tidlige barndom.

• #15   31. okt 2015 Ja det er så sandt Daniella. Og man får vel også sine børn for at tage sig af dem, og elske dem smiley

• #16   31. okt 2015 Ja, det er da ganske naturligt, skulle man mene. men mange (ikke alle) forældre har så travlt, så de bare lader stå til, og det ser man tydeligt i storcentrene, hvor mange ikke har kontrol med ungerne. Selv små børn har jeg set rende langt væk fra far eller mor. Det er et Guds under, hvis barnet bliver fundet igen.

• #18   8. nov 2015 Godt, at du så havde så meget ben i næsen, at du kunne sige fra, selvom du gik med en frygt, for du havde jo noget mere, som du gerne ville af med. Og ja, der findes rigtig mange syge mennesker på nettet smiley

• #19   8. nov 2015 Smut smiley , du har ret i at man ikke skal generalisere.og at det kan ske bare man er på nettet, men hvordan fandt han dig der, de steder hvor jeg bevæger mig rundt på nettet er i private grupper og så på face book, og igen det er kun for venner. Når man "kun" er 14 år skal man altså passe meget på at man ikke åbner op for fremmede. derfor skal der være noget forældre kontrol på. Fornuften er ikke helt veludviklet i den alder. Men hvor var det godt at det ikke endte galt for smiley dig.

• #21   8. nov 2015 Jeg skriver om forældre, som ikke ser efter deres børn i Supermarkederne - der er sørme stor forskel på det og så din situation med manden som ville forgribe sig på dig via nettet. Det er jo en helt anden ting.

• #23   8. nov 2015 Så må du da meget undskylde mig, smut smiley

• #24   9. nov 2015 Nej forældrene kan ikke kontrollere alt, men meget, og resten må man så håbe at de er opdraget godt til at passe på og ikke lade sig narre.
    Smut,jeg kom selv i tanke om, da jeg allerede havde skrevet det, at det sådan set ikke er privat her. Jeg har billeder og en lille historik om mig selv. så jeg er jo heller ikke for klog. men der er nok ingen der stalker sådan en gammel krage som mig. smiley smiley smiley

• #25   3. dec 2015 Giv børnene en sund fornuft så behøver man ikke som forældre at ånde den i nakken.

• #26   3. dec 2015 Lige netop.polysl. Men der skal altid være lidt opsyn med hvad de foretager sig. Deres hjerner er ikke færdig udviklede før de er 18 år. Så de kan nogen gange tage nogle mærkelige valg.

• #27   3. dec 2015 ja kisser men det er jo en balance akt hvor man er snagende eller belærende. teens gider ikke det belærende for så bliver de bare rasmus modsat... damme det er svært men man må bare tage den fra hoften..

• #28   3. dec 2015 Netop. Pr. Gefyling. Og så må man aldrig glemme at man er forældre og ikke ven- veninde.

• #29   5. dec 2015 Min mor snagede og blandede sig i Alt, hvad jeg foretog mig, så det endte med, at jeg ikke fortalte hende en levende disse, men løj over for hende for at få en smule frihed. Derfor siger jeg, at man sagtens kan have lidt snor i sine børn, men man skal ikke binde den for stramt. Min egen datter kommer til mig med stort og småt, selvom hun er voksen nu, fordi jeg ikke blander mig i hendes ting.

Børnene skal nok have opsyn, men lidt diplomati, snilde og respekt kan meget vindes. Som små skal der være rammer omkring dem, så de ved, hvad er er rigtigt, og hvad der er forkert. Sund fornuft er ikke af vejen.

• #30   5. dec 2015 Ja Daniella, for lidt eller for meget kan ødelægge alt.
    Jeg har altid haft fornemmelse for når mine børn, havde brug for vejledning og hvornår jeg skulle lade dem være i fred. Der er jo også visse ting de selv skal lære ved hårdt arbejde. Sådan er livet , de skal have de knubs som livet altid giver.
    Men jeg fulgte med i hvad de lavede og blandede mig i hvis de gjorde noget forkert, så talte vi om det. Man kan ikke regne med at de selv kan klare skærene før de er udviklede til det, der er selvfølgelig også nogen der er modne nok til at sondere mellem rigtigt og forkert.

Kommentér på:
Hvor er forældrene

Annonce