{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
807 visninger | Oprettet:

Omsorgssvigt af 4 søstre. {{forumTopicSubject}}

Jeg er rødglødende dampende af raseri over den ligegyldighed der åbenbart råder i den offentlige forsorg, nærmere betegnet anbragte børn.

Mage til behandling af børn skal man lede længe efter, og så vil kommunen ovenikøbet nu prøve at smyge sig uden om ansvaret for 4 søstres anbringelse i helvedet.

Kommunen vil henholde sig til forældelses fristen og vaske deres hænder.

Mange instanser i søstrenes liv så som skole ,læge pædagoger har indsendt advarsler om at de var vanrygtede, misbrugt seksuelt og tæsket, endvidere var de udsat for psykisk vold. men ingen fandt det nødvendigt at reagere, USSELT.
Hvis der ingen konkret straf falder af til myndighederne, eller pigerne ikke får en kæmpe erstatning, så må man starte en underskrift indsamling, dette skal ikke gå ubemærket hen.
jeg tror at mange i Danmark vil støtte op om en form for hjælp.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Omsorgssvigt af 4 søstre.
  • #1   2. feb 2016 Nu har jeg ikke set udsendelsen, men set nogle klip og jeg forstår ikke at sagerne gentager sig. Kommuner siger de har handlet ud fra proceduren - så er den hellige gral bevaret og man kan så ikke være personlig ansvarlig.

Man må begynde at sætte ansvar på personer som i den grad ikke har gjort deres arbejde - der siges: manglende opsyn, ingen samtaler med pigerne, ingen respons fra på trods af flere kompetente personer har advaret at der forekommer misrøgt.

Det kan simpelthen ikke passe at de ansvarlige kan gemme sig som kommunal ansat og bare fedte den af på systemet.

• #2   2. feb 2016 Der burde oprettes en ombudsmand eller lignende, man kunne klage til, og som så kunne gribe ind.

Det her er jo ikke den eneste kommune der har svigtet sine plejebørn.. Tønder, Brønderslev m. fl.

Kommunerne undlader at gribe ind fordi det sikkert vil koste kassen. Men det gør plejefamierne da også.

Og lidt undskyldende kalder de børnene for "vanskelige"

• #3   2. feb 2016 Hvis der ikke sker noget så sætter jeg hele internettet i gang mod de kommuner som har ansvaret - så kan de se hvor sjovt det er at blive udstillet...

Der er masser af medier som elsker en god historie....der må handles...

• #4   2. feb 2016 Ja det er da den eneste måde vi kan råbe dem op på, vi er for tavse, og lette at komme om ved. vi burde reagere så det ikke sker igen.

• #5   2. feb 2016 Jeg synes også, den er hårrejsende forfærdelig - men det beviser bare, hvad det er for et svagt system, der bare laller sig igennem år ud og år ind, det er slet ikke så svært at se, når børn mistrives, det skal du ikke have den større akademiske eksamen for, jeg har det på samme måde som dig, Kisser, jeg er også så rasende, at jeg ikke kan finde ord for det.

• #6   3. feb 2016 Et klip sagde at man ikke var uddannede nok - det fik mig op af stolen for det er vel ikke raket videnskab at se at et barn mistrives.

Det er også besynderligt at alle så må være dårlig uddannede på trods af de bestrider stillinger som kræver en uddannelse - nå.....så er det skolerne man skal komme efter for de er ikke gode nok....så køre man så lige ansvaret tilbage til skolerne - men alm..intelligente mennesker ved godt mere end de handler. Jeg skal bide mig kraftig i hånden for ikke at bruge forskellige navne for hvis der er noget som kan p.... mig af så er det ligegyldighed overfor børns trivsel.

• #8   3. feb 2016 Nogen der har et link? Kender ik sagen.

• #13   3. feb 2016 O.S jeg forstår godt din indsigelse, det hele skal og må ikke dreje sig om penge, de børn har været i et sandt helved i 6 år, og det er der ingen penge der kan rette op på.
    Det de søger er en form for retfærdighed, og det er det eneste tiltag der er for at få en form for oprettelse. De ting de har lagt krop og sjæl til er så hårrejsende at det ikke kan beskrives. Så lad den diskussion om penge ligge Curt.

• #15   3. feb 2016 Forstået, men hvis pengene kan forsøde deres liv er det dem vel undt. Ingen og jeg mener Ingen kan bare forestille sig det helved de har været igennem.

• #17   3. feb 2016 Så er vi jo allesammen enige, Godt nok. smiley smiley

• #19   3. feb 2016 De forlanger vistnok 300.000 kr. hver, men vigtigste for dem er såmænd bare at blive bekræfte i i at de er blevet groft svigtet. Og de vil gerne sikre at dette ikke vil gentage sig for andre børn.

Og det er da også for4færdeligt, at i et land hvor skoleelever ellers bliver kontrolleret i begge ender kan den slags foregå uden at nogen griber ind.

Det er horribelt.!!

• #21   3. feb 2016 Selvfølgelig skal der være et økonomisk aspekt for det de har oplevet koster i behandling som de selv må stå for så klart at sagsøge kommunen for så meget som muligt.

Men nu er erstatninger jo total latterlige lave i Danmark så man faktisk kan spekulere i dem.

• #24   3. feb 2016 curt

Det bliver jo i sidste ende kommunens borgere som får beten. Men mon ikke de har en konto til den slags - men hvad ved jeg smiley

• #25   3. feb 2016 curt

Det er jo et bredt ansvar område, for chefer er jo dem med det overordnede ansvar som skal sikre at tingene fungere så i realiteten kan man ikke fedte det af på den enkelte medarbejder.

• #27   3. feb 2016 Ansvar løber altid op i toppen, for jeg er sikker på at den almindelige sagsbehandler godt kan være meget uenig i den måde tingene skal køre, men hvis interne noter siger at området skal bevares på det mest sparsomme måde så må de rette sig efter det. Så det er den øverste som er ansvarlig, men de gemmer sig altid og man høre aldrig noget fra dem i de snart mange sager der har været.

I 2 sager kunne jeg høre der blev sagt: at de har handlet ud fra den almindelige procedure - altså vaske hænder snak.

• #29   3. feb 2016 Jeg tror der er meget mere internt end vi lige får at vide.

• #32   3. feb 2016 det ser nu ud til at der er gået hul på bylden, der er andre mishandlede og voldtagne børn der lægger sag an, Det kan være at det hjælper at ramme staten på pengepungen. Det er ofte det der gør udslaget.

jeg er helt enig i at de ansatte skal stilles for en dommer, det kan virke preventivt, når ansvaret bliver lagt det rigtige sted, nemlig hos sags behandlerne. Som det er nu kan de gemme sig i mængden.

• #34   3. feb 2016 Ja det er bare med at gå i gang.

• #36   3. feb 2016 Det vil blive3 en håbløs opgave, at finde frem til de egentlige ansvarlige og skyldige i disse sager.
    Vi vil høre en masse undskyldninger, som overbebyrdelse og den slags, samt mange vil skde skylden fra sig og forsøge at lægge den på overordnede m. v.. Og det vil blive dyrt, og advokaterne vil have gyldne dage.

Det er ikke prisen værd og vi får ikke ram på de virkelige skyldige alligevel. I sidste ende får samfundet skylden p.g.a. besparelser og indskrænkninger her og der og alle vegne..
    .

Men kunne vi få oprettet et system der kan forhindre den slags i fremtiden er vi nået langt.
    Men tilsynspligten skal væk fra kommunerne.!!

Kommentér på:
Omsorgssvigt af 4 søstre.

Annonce