{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er du mors lille dreng?
  • #1   12. jan 2008 Har prøvet dur ikke smiley

• #3   12. jan 2008 Allan A: ja hvad?

• #4   12. jan 2008 Åhhh er han sikkert :S Troede lige han vidste hvor man kunne finde den..

• #5   13. jan 2008 Er det den hvor man ser på en social belastet familie.

• #7   13. jan 2008 Hmm jeg har set den mange gange da jeg havde psykologi på HF, var det ikke dr der havde lavet den?

• #9   13. jan 2008 Hmm tænke tænke...

• katrine l
    katrine l Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #11   13. jan 2008 Der er et sted i Århus, hvor de har alle udsendelser fra tv2, DR1 og DR2 og diverse film. Jeg kan selvfølgelig ikke huske navnet, men det er et sted, hvor man kan enten se filmene/udsendelserne der, eller få lov at låne dem. Du behøver ikke være under uddannelse for at benytte stedet, men flere skoler benytter også stedet for at få fat i gamle, men vigtige udsendelser.
    Jeg skal lige tænke, så kan det være jeg kommer på navnet.

• katrine l
    katrine l Tilmeldt:
    sep 2007

#12   13. jan 2008 Og det var TV2 der sendte dokumentaren tilbage i 1998.
    Du kan se klip fra programmet på denne side: http://www.update.dk/CFJE/VidBase.nsf/4192431c7849da1ec1256b04003947df/149442ca22a05114c125686900759c58?OpenDocument

• katrine l
    katrine l Tilmeldt:
    sep 2007

#13   13. jan 2008 Men prøv evt. at tage kontakt til TV2. De har copyright over programmet, og måske de kan hjælpe med en kopi. Det ved jeg DR kan gøre, hvis man kontakter dem omkring deres egne programmer. Det koster selvfølgelig noget.

• #14   13. jan 2008 Mark:
    Nej det var sku synd for barnet at de får så mange chancer... Hmm er det ikke drengen der hedder Jørn og faderen der hedder Bjarne?

• #15   13. jan 2008 Mark:
    Jo mener også at de til sidst fjernede ham men der var han jo næsten et år til den tid...
    Det gjorde sku ondt inden i at se på...
    De kunne slet ikke se bort fra deres egne behov. De havde ikke overskudet.. og var heller ikke mentalt klar til det.

• katrine l
    katrine l Tilmeldt:
    sep 2007

#16   13. jan 2008 Der findes en film der hedder Er du stadig mors lille dreng - den fulgte Jørn lige efter den permanente tvangsfjernelse.

• katrine l
    katrine l Tilmeldt:
    sep 2007

#17   13. jan 2008 Hvis Er du mors lille dreng ikke gør, så gør den anden nok heller ikke. Men jeg ved det ikke.

• #18   13. jan 2008 Mark:
    Mener da jeg så den i psykologi at min lære sagde noget om deres søn ikke havde det for nemt den dag i dag...

• katrine l
    katrine l Tilmeldt:
    sep 2007

#19   13. jan 2008 Jørn er placeret hos en familie på Djursland, som har en stor gård. Der er taget alle de hensyn der kan tages i forhold til ham, men når et barn har lidt så stor overlast i den allerførste del af sit liv, så er det meget usandsynligt, at han vil blive "helt almindelig". Jeg kender en fra Bethesdahjemmet, som arbejdede med Anni, Bjarne og lille Jørn, og hun synes selv, at det var en skrækkelig situation - men den rigtig endte godt, hvis du holder det op imod den mulighed, at forældrene havde fået lov at beholde ham,

• #20   13. jan 2008 Katrine L:
    Ja det er sandt... Det ville da have været forfærdeligt hvis de havde fået lov at beholde ham..

• katrine l
    katrine l Tilmeldt:
    sep 2007

#21   13. jan 2008 Og desværre er der rigtig mange, der får lov at beholde deres børn, selvom de nok ikke burde. Men at få en tvangsfjernelse igennem kræver rigtig meget, som man også ser i filmen, så selvom den ene part måske stemmer for tvangsfjernelse, så gør de to andre måske ikke, og så skal det hele gå om engang til. Jeg er selv ved at uddanne mig til lærer, og har været i praktik på nogle ret belastede skoler, og tror mig, der findes så mange børn, der slet ikke har fået alt det de som minimum skal have. Men selvom disse tilfælde meldes til kommunen, så er det slet ikke sikkert, at der bliver set på tilfældet før om måske seks måneder - måske går der endnu længere tid.

• #22   13. jan 2008 Katrine: ganske enig... Synes det er skrækkeligt at folk overhovedet overvejer at få børn når de tydeligvis ikke magter opgaven... Sådan et barn er jo ødelagt for livet. Det er de første år af barnets liv der er det vigtigste... Suk!

Kommentér på:
Er du mors lille dreng?

Annonce