Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad fann er skæfpest :S ??
  • #1   21. jun 2008 skægpest eller hva?????

• #2   21. jun 2008 http://www.dsgnet.dk/Sites/artsym/SKGPES~1.asp

Skægpest

Skægpest er betændelse i hårsækkene til skæghårene, i reglen med stafylokokker. Altså bakterier. Man bliver i reglen smittet fra barbergrej, der ikke gøres ordentligt rent, eller som man har lånt fra andre med skægpest eller småbylder i huden, eller fra håndklæder, der er brugt af andre med betændelse i huden. Fedtet hud øger risikoen for skægpest.

Man behandler med antibiotika, både lokalt og evt. også med tabletter.

Man modvirker og forebygger skægpest ved renlighed, ved at skolde barberblade og rense barbermaskiner efter hver brug, evt. undgå barbermaskinebrug. Desuden ved at skifte håndklæder dagligt, hvis der er den mindste betændelse. Før man barberer sig, er det bedst at vaske sig godt med vand og sæbe, og efter barberingen er det godt at bruge barbersprit.

Ved tilbagevendende skægpest hjælper det somme tider at lade skægget stå i lang tid, altså at få fuldskæg, og være meget grundig med at holde skægget rent.

• #3   21. jun 2008 ja xD

• Louise J
    Louise J Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 35
    #4   22. jun 2008 Hvordor er det liiiige du spørger om det inde under børn???

• #5   22. jun 2008 hahahha Fordi jeg ikk vidste hvor jeg skulle smide det ind .. og så tænkte jeg det kunne være sjovt at smide det derind under smiley

Kommentér på:
hvad fann er skæfpest :S ??

Annonce