1.263 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Er det fair?? Er det fair??

Ja sagen kort.. min søn ha rikk set sin far i tre mdr.. ( og det er ikke første gang der går så lang tid)

I dag får jeg så at vide at faren kan søge om at jeg skal betale halvdelen af udgifterne til transport når han skal HEROP for at se ham.

Kan det være rimeligt? Jeg betaler ALLE udgifter til vores søn (børnepengene jeg skulle have fået af ham får jeg af kommunen - for ellers ville jeg ikk få dem)

Jeg er enlig på su og selvom jeg får diverse tilskud kommer det på ingen måde op på det samme udb. som han får.

Ville det ikke være mest fair hvis han selv betalte denne udgift?

Skal bare lige høre om det er mig der er helt unfair

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det fair??
  • #1   17. sep 2008 MJ: det er ikke afgjort endnu.. Thank god!!! MEn synes bare det virker HELT hen i vejret at jeg som enlig forsørger på su skal betale for at han skal se ham - tiltrods for at han tjener meget mere end jeg

• #2   17. sep 2008 Synes ikke, at det er fair!
    Det burde ikke være dig, som betalte!

• #3   17. sep 2008 Mette: slippe for at betale hvad?

• #5   17. sep 2008 Linda: ja betaler ovenikøbet 500 kr til VS i mdr... Så det er jo helt forrykt at den ikk er højere....

*helle* ja tak det ved jeg smiley

• #7   18. sep 2008 Mette Nova: så er man jo også to om ALLE udgifter... og her er det ALLE udgifter.. selv et par strømper...

• #8   18. sep 2008 Jack vi boede sammen men flyttede begge - derefter flyttede han tilbage til byen hvor vi begge boede i et halvt år - dog ikke sammen og nu er han så flyttet. (indviklet??)

• #9   18. sep 2008 Nej da vi gik fra hinanden flyttede jeg 22 km væk hans far flyttede 80 km væk.. og flyttede så til samme by og senere 100 km væk.

Jack: tro mig det ved jeg...

• #10   18. sep 2008 Folk skal bestemt ikke have ondt af mig.. langt fra...

• #11   18. sep 2008 Mette: nu var det jo så min situation der skulle tages udgangspunkt i - ikke din brors...

Tror desværre ikk rigtig der er en løsning, kan jo ikk tvinge ham til at se sin søn

• #13   18. sep 2008 Tænker om du har søgt om ekstra ordinære børnepenge fra dit barns far, hvis han tjener så godt og ikke gider deltage ret meget i dit barns liv, er det vel kun rimeligt?

Det kommer an på hans indtægt, og det kan du søge gennem din statsforvaltning

Med hensyn til det andet, er det vel ikke rimeligt i ale situationer, men lovmæssigt er det bare blevet sådan

• #14   18. sep 2008 Hov nej læste forkert, det man skal deles om, er transporten for din søn.. ikke hvis hans far skal besøge ham

• #15   18. sep 2008 pinky: nej har kun sægt alm. fra min søns far. Har dog søgt ekstra og ordinært børnebidrag af kommunen og dem får jeg ved 3. måned

• #16   19. sep 2008 Hvis han tjener over et vist beløb, du kan se satserne på statsforvaltningens hjemmeside.. kan du søge ekstra.. så kan der kompenseres på den måde, hvis du ender med at skulle betale de andre penge
    For SU er jo ikke det helt vilde smiley

• Handy m
    Handy m Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Svar: 22
    #17   30. sep 2008 *AE* prøv at læse hvad der står på statsforvaltningens hjemme side, så bliver du ikke overrasket mere ang. din ex. de oplyser alt hvad der skal vides i de sager der kan være.

Kommentér på:
Er det fair??

Annonce