1.927 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Fraflyttet lejlighed Fraflyttet lejlighed

Hej. Jeg er flyttet fra min lejlighed. Der er blevet udarbejdet en synsrapport som både udlejer og jeg var med til. Dette blev gjord mandag D.29 - 10 - 12
Efter en uge flyttede en ny lejer ind, som jeg tilfældigvis kender. Det eneste der var lavet i lejligheden var at der var lappet to huller. Der var hverken blevet malet eller andet. Ifølge paragraf 98 stk. 2 har udlejer 14 dage til og udbedre fejl og mangler. Man kan se i min lejekontrakt at han har forlænget dette med 2 uger, hvilket jeg ikke ved om er lovligt.
Mit spørgsmål er så. Hvad vil udlejer gøre. Han kan jo ikke smide nuværende lejer ud for at der skal males osv. Og han kan da ikke udbedre en opgørelse på lejligheden på noget han ikke har lavet? Hvordan står jeg i denne situation og hvad kan jeg gøre.
Venligst se bort for stavefejl da jeg skriver over Tlf.

Mvh Casper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fraflyttet lejlighed
  • #2   12. nov 2012 Jeg vil bede dig om at kontakte lejernes LO, de har helt styr på den slags. Alkohol os her inde kan sige en masse, men LLO kan sikkert give dig det korrekte svar.

• #3   12. nov 2012 TS skal da ikke betale for noget de ikke har lavet? Og udlejer kan da ikke kræve dobbelt leje af 2 lejere..

• #4   12. nov 2012 Har forgæves forsøgt at komme i kontakt led Llo i 2 uger nu. Han at somsagt kun lavet 2 huller i væggen og plet malet. Han har jo yderligere 14 dage til at udbedre fejl, mangler osv. Men han kan jo ikke ide nuværende lejer ud for at der skal males ?

• #5   12. nov 2012 Der står i paragraf 11 i lejekontrakten, at fristen ifølge paragraf 98 stk 2 er forlænget med 14 dage. Det vil sige fristen nu er 28 dage. Ved bare ikke om han selv må lave det om.

• #6   12. nov 2012 Det mener jeg ikke

• #7   12. nov 2012 når man opsiger en lejlighed plejer man at betale leje for de 14 dage de har til at udbedre skaderne. men såfremt det ikke bliver gjort kan han ikke trække det fra i dit indskud hvis du har betalt det.. LLo har ikke altid åbnet men klart gå den vej med det. plus du skal have en kopi af regninger på det der er udbedret

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #8   12. nov 2012 Hvad er problemet?

Når han har valgt at lade en ny lejer flytte ind uden at istandsætte lejligheden, så betaler du jo heller ikke for det.
    Altså, flere penge i lommen på dig. Win/win

• #9   13. nov 2012 Men i syns rapporten står der jo hvad der skal laves. ?

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #10   14. nov 2012 Vent og se hvad der sker.
    Får du en regning hvor de påstår at de har udbedret diverse ting, kan du jo følge op på om det passer. Du skal jo selvfølgeligt ikke betale hvis de ikke har det.

At du så er så heldig at kende den nye lejer gør det jo bare meget nemmere for dig.

Kommentér på:
Fraflyttet lejlighed

Annonce