1.232 visninger
|
Oprettet:
Paypal : Køber fra Belgien {{forumTopicSubject}}
Jeg har et Loewe Certos + Concertos anlæg til salg på dba. Jeg har så fået en henvendelse fra en fyr der hedder "Zempot Larry" der gerne vil købe det. Han tilbyder da også at betale for fragten for emnet (som han nu også skal alligevel) men det skal sendes til Belgien. Jeg har hørt om flere hvor det har været noget omkring nigeriasvindel og sådan nogle ting, men ham her er fra Belgien og han vil betale via paypal? Hvis nu det er det rigtige paypal og ikke en forfalsket e-mail, så kan det vel ikke være så galt? eller kan det? Er der nogle der har erfaringer med sådanne ting ?
Mvh Mathias.
jan 2007
Følger: 2 Emner: 8 Svar: 473
har selv lige været turen igennem....nægter du derefter bliver du bombarderet med mails om at de taber penge, at du skal betale osv....INDEN du handler, så få bekræftet køberen, evt. via telefon eller kræv at køberen afhenter varen i DK samt betaler kontant ved afhentning....så plejer de at fortryde. Lad være med at acceptere at du skal handle og indbetale for fragt via paypal !
feb 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Emner: 87 Svar: 418
feb 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Fotoprofiler: 1 Emner: 188 Svar: 2.239
jan 2007
jan 2007
sidst jeg fik en henvendelse på en bil var det en nigeria svindler fra irland....
feb 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Fotoprofiler: 1 Emner: 188 Svar: 2.239
Plejer at sende en betalings opkrævelse på paypal, og så betaler de den, og ikke andet...
Nu er det så heller ikke via sider som dba jeg har solgt ting over, men Ebay og internationale forums.
feb 2007
Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 880
Så sig ok hvis du sender ham en betalings anmodning - vil han selv ja så er der ugler i mosen.
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Fotoprofiler: 1 Emner: 35 Svar: 941
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 116 Svar: 1.257
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 854
Ellers så sæt det tilsalg på eBay. Betalingen der er over den ægte paypal....
maj 2012
Følger: 1 Svar: 131
mar 2010
Følger: 27 Følgere: 26 Emner: 2 Svar: 1.071
De gør ikke meget ud af at hjælpe sælgere, og der er mange tilfælde hvor sælgere er blevet snydt, da køber bare kn påstå at varen ikke er modtaget og derved få sinde penge igen.
mar 2010
Følger: 27 Følgere: 26 Emner: 2 Svar: 1.071
Tja hvis det skal narre folk, ser det sgu nok ud som det ægte ;o)
maj 2012
Følger: 1 Svar: 131
feb 2007
feb 2007
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 13 Svar: 49
Ligeså snart de skriver: I´m an honest man.. = Run away..
Gå ham lidt på klingen, spørg efter hans hjemmeadresse, fastnet telefon nummer osv. Så Googler du ham, hvis der er ugler i mosen, så dukker de nok op der..
feb 2007
mar 2011
Følger: 1 Svar: 3
Jeg har lige "modtaget" betalingen for min tlf jeg har til salg. ikke minds betaler han LANGT LANGT over varens pris i danmark men også helt uden at spørge om noget! Meget suspekt.
Når, men jeg har altså overførslen og fået 2 mails fra Paypal at de afventer shipping nummer før de kan frigive pengene til min paypal konto.
Her stopper legen så for mit vedkommende. Jeg sender intet uden jeg faktisk kan se beløbet og overfører det til min rigtige bank konto! det har jeg så skrevet til ham og afventer svar netop nu haha de mails jeg har modtaget fra paypal er altså falske og IKKE fra det rigtige paypal team. Skrevet på en smule dårligt engelsk og med den der tone "det hele er lidt for godt til egentligt at være sandt!"
Held og lykke med dit salg
feb 2007
Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 880
Hvorfor ikke bare prøve at spille med lidt længere og opfinde et shipping nummer til manden? ... Om ikke andet kan du grine af at det nu er din tur til spilde hans tid lidt.
mar 2011
Det lader dog til (i visse tilfælde) at man bliver kontaktet af en international bank (er faktisk blevet kontaktet 2 gange af samme bank igår....) om at de afventer shipping eller track&trace nummer fra Post Danmark. Så de kan følge med i om nummeret er ægte. Derefter svare "banken" om man prøver at snyde dem med et falsk nummer. Kan ikke helt gennemskue om banken er ægte? og har helt ærligt ikke gide spilde min tid på det.
Skrev bare til den sidste, en Charlotte Hansen at hun kunne øverfører 5600,- for min tlf Trolling them trols ikk
mar 2011
Paypal : Køber fra Belgien