{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.232 visninger | Oprettet:

Paypal : Køber fra Belgien {{forumTopicSubject}}

Jeg har et Loewe Certos + Concertos anlæg til salg på dba. Jeg har så fået en henvendelse fra en fyr der hedder "Zempot Larry" der gerne vil købe det. Han tilbyder da også at betale for fragten for emnet (som han nu også skal alligevel) men det skal sendes til Belgien. Jeg har hørt om flere hvor det har været noget omkring nigeriasvindel og sådan nogle ting, men ham her er fra Belgien og han vil betale via paypal? Hvis nu det er det rigtige paypal og ikke en forfalsket e-mail, så kan det vel ikke være så galt? eller kan det? Er der nogle der har erfaringer med sådanne ting ?

Mvh Mathias.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Paypal : Køber fra Belgien
  • Anders T
    Anders T Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 2 Emner: 8 Svar: 473
    #1   6. aug 2012 hold dig LANGT fra det, det er 99,9% svindel, paypal har flere gange kontakter brugerene og advaret mod disse......når først du har accepteret at handle via paypal sender han dig en meddelse om at beløbet + fragtkost er indbetalt til paypal men du skal sende et stort beløb til paypal for at betale noget af fragten....

har selv lige været turen igennem....nægter du derefter bliver du bombarderet med mails om at de taber penge, at du skal betale osv....INDEN du handler, så få bekræftet køberen, evt. via telefon eller kræv at køberen afhenter varen i DK samt betaler kontant ved afhentning....så plejer de at fortryde. Lad være med at acceptere at du skal handle og indbetale for fragt via paypal !

• #2   6. aug 2012 Ham her skriver godt nok på engelsk. Jeg har før fået flere mails skrevet på dårlig dansk (nigeria svindel), hvor de vil have det sendt til nigeria og sådan. Men tak. Jeg må finde ud af hvad jeg så kan gøre.. tak.

• #3   6. aug 2012 Kan ikke se hvad problemet er ? hvis han betaler for varen + fragt over paypal og du sender det til ham ?

• Anders T
    Anders T Tilmeldt:
    jan 2007

#5   6. aug 2012 u mad>> problemet er at de altid indbetaler mere end det beløb du har til salg(+ fragt) for og så beder de dig indbetale et stort modbeløb for at bekræfte handlen...mailen fra paypal (phising mail) med info om at de har indbetalt hele beløbet er falsk men nu kræver køber at DU indbetaler et beløb retur til gengæld og de bliver VED med at kræve det....

• Anders T
    Anders T Tilmeldt:
    jan 2007

#6   6. aug 2012 de skriver sgu altid på engelsk, uanset om det er nigeria, belgien, spanien osv....

sidst jeg fik en henvendelse på en bil var det en nigeria svindler fra irland....

• #7   6. aug 2012 Det må jeg indrømme jeg ikke har så meget forstand på.
    Plejer at sende en betalings opkrævelse på paypal, og så betaler de den, og ikke andet...
    Nu er det så heller ikke via sider som dba jeg har solgt ting over, men Ebay og internationale forums.

• #8   6. aug 2012 Hvis pengene er synlige på din konto er der ingen problem - svindelen består i at der kommer en falsk mail eller link hvor pengene tilsyneladende er overført uden at være det.

Så sig ok hvis du sender ham en betalings anmodning - vil han selv ja så er der ugler i mosen.

• #9   6. aug 2012 Han har jo også mulighed for at trække betalingen tilbage indenfor et relativ langt stykke tid, det skal man også have i baghovedet. Hvis han reelt er interesseret kan han vel lave en konto overførsel?

• #11   6. aug 2012 og de omtaler varen som "emnet" altid

• #12   6. aug 2012 Konto overførsel eller " no deal " ........

Ellers så sæt det tilsalg på eBay. Betalingen der er over den ægte paypal....

• Tina H
    Tina H Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Svar: 131
    #13   6. aug 2012 ''ægte paypal'' ?, hvordan ser falsk paypal da ud? smiley

• #14   6. aug 2012 Paypal er et skide godt og sikkert system, hvis du er køber velogmærket.

De gør ikke meget ud af at hjælpe sælgere, og der er mange tilfælde hvor sælgere er blevet snydt, da køber bare kn påstå at varen ikke er modtaget og derved få sinde penge igen.

• #15   6. aug 2012 Tina H*

Tja hvis det skal narre folk, ser det sgu nok ud som det ægte ;o)

• Tina H
    Tina H Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Svar: 131
    #16   6. aug 2012 Jamen ... har lige handlet et sted i lørdags, og de har cvr nummer osv, og har handlet med ''paypal standard'', uden at have en bruger på paypal - og ved fandme ikke om det er reelt nok smiley ...

• #17   6. aug 2012 Fik bare en modmail hvor i der stod: if you have your money first what about me.....you are kidding me so you want your own side to save what about me....you will make the shipment and provide shipment number before the money will activate " og efter den kom " that is not possible because once i send the payment they will deducted the money from my account but it will be in pending till you made the shipment ....also i am honest man " fordi jeg skrev at hvis så ikke han aktiverede pengene så jeg fik dem.. Han vil nemlig ikke lave en bankoverførsel, og det er jo også risikabelt for ham pga så kan jeg jo bare skride med pengene (har jeg nu ikke tænkt mig!!!!!) men det er jo det samme jeg tænker med at han bare vil have emnet også kan han jo lade være med at betale..

• #18   7. aug 2012 Hvis nu jeg kan sende ham en betalings anmodning? Kan det så stadig være svindel?

• #19   7. aug 2012 Jeg ville holde mig væk, lugter desværre alt for meget af humbug.

Ligeså snart de skriver: I´m an honest man.. = Run away..

Gå ham lidt på klingen, spørg efter hans hjemmeadresse, fastnet telefon nummer osv. Så Googler du ham, hvis der er ugler i mosen, så dukker de nok op der..

• #21   7. aug 2012 Ja. Jeg holder mig bare væk. Den vare koster nu det samme i hans land, men skidt! Tak for jeres hjælp

• Tobu1211
    Tobu1211 Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 3
    #22   13. aug 2012 Bare lige endnu en historie fra selv samme fyr.

Jeg har lige "modtaget" betalingen for min tlf jeg har til salg. ikke minds betaler han LANGT LANGT over varens pris i danmark men også helt uden at spørge om noget! Meget suspekt.

Når, men jeg har altså overførslen og fået 2 mails fra Paypal at de afventer shipping nummer før de kan frigive pengene til min paypal konto.

Her stopper legen så for mit vedkommende. Jeg sender intet uden jeg faktisk kan se beløbet og overfører det til min rigtige bank konto! det har jeg så skrevet til ham og afventer svar netop nu smiley haha de mails jeg har modtaget fra paypal er altså falske og IKKE fra det rigtige paypal team. Skrevet på en smule dårligt engelsk og med den der tone "det hele er lidt for godt til egentligt at være sandt!"

Held og lykke med dit salg smiley

• #23   13. aug 2012 Hej

Hvorfor ikke bare prøve at spille med lidt længere og opfinde et shipping nummer til manden? ... Om ikke andet kan du grine af at det nu er din tur til spilde hans tid lidt.

• Tobu1211
    Tobu1211 Tilmeldt:
    mar 2011

#24   14. aug 2012 Det er allerede prøvet!

Det lader dog til (i visse tilfælde) at man bliver kontaktet af en international bank (er faktisk blevet kontaktet 2 gange af samme bank igår....) om at de afventer shipping eller track&trace nummer fra Post Danmark. Så de kan følge med i om nummeret er ægte. Derefter svare "banken" om man prøver at snyde dem med et falsk nummer. Kan ikke helt gennemskue om banken er ægte? og har helt ærligt ikke gide spilde min tid på det.

Skrev bare til den sidste, en Charlotte Hansen at hun kunne øverfører 5600,- for min tlf smiley Trolling them trols ikk smiley

• Tobu1211
    Tobu1211 Tilmeldt:
    mar 2011

#25   14. aug 2012 Forresten! Du gav mig lige den sjoveste ide! Jeg sender sku da bare en lort eller en sten what ever, og gir det ægte track%trace nummer smiley tak for det haha smiley

Kommentér på:
Paypal : Køber fra Belgien

Annonce