Få penge tilbage for fjernsyn med fejl {{forumTopicSubject}}
Hej Alle.
En der kan huske reglerne for hvornår man må få pengene tilbage for et tv man har købt. For det er sq en længere historie det her.
Startede med jeg købte nyt tv til 9999 kr, efter ca 3 måneder gik det i sort, ville ikke tænde eller noget som helst, når man satte antenne kablet i, gav det et ordenlig blå gnist, og sikringerne i huset sprang :(.
Denne køre jeg så op i butikken med, hvorefter de vil sende den på værksted, for at se hvad der er galt, dette vil tage ca 3 arbejds uger. Efter en måned hvor jeg intet høre, ringer jeg så derop, og finder ud af "nogen" har glemt tvét, og det står så simpelthen stadig i butikken....
Okay, så sørge jeg for de får det sendt med det samme, og giver dem en skideballe. Hov det skal siges at man normalt kan få et reserve tv med hjem, men de havde desværre ingen hjemme.
Men så 3 uger efter, ringer jeg til dem og spørg hvordan det går med det, de svare, at de ingen fejl kan finde, og har det til at stå og køre. Hmm det var sq mærkeligt tænker jeg, tager op for at hente det. Da jeg kommer op spørg jeg for sjov om de nu har testet med et antennekabel, som der står i fejlbeskrivelsen. Han kigger så lidt flovt ned i jorden, og fortæller mig at værkstedet ikke har adgang til et antenne kabel.. WTF !!! Så blir jeg sq for alvor sur, det kan fanme da ikke passe. jaja, jeg får så et nyt tv, som jeg selv skal køre fra VIborg til Herning for at hente.
Da jeg kommer hjem og åbner kassen med tvét, er det brugt, med støv ridser, og en fjernbetjening til en eller anden kundes dvd.
FFS, på den igen. Jeg køre så afsted til butikken igen. Brokker mig, får et nyt tv, dette tv har så levet indtil nu, hvor da jeg sætter min xbox til det ene scar stik viser sig en løs forbindelse i fjernsyns stikket. Prøver herefter med en playstation xbox dvd, og alle gange med nye stik og nye kabler tilsluttet samme scar stik. Og hver gang er der fejl..
Og nu gider jeg seriøst ikke mere !.
Hvad kan jeg gøre ?
sep 2007
Følger: 1 Emner: 41 Svar: 144
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 217
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 217
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Fotoprofiler: 1 Emner: 19 Svar: 987
Hvis du derimod har bestilt det hjem via tlf eller interenet er det fjernsalg, og derfor har du så ret til dine 14dags retur/fortrydelses køb. Så vil du have mulighed for at få pengene tilbage.
Hvis dit TV har været defekt 3 gange med samme fejl, eller hvis butikken ikke har det samme produkt af samme mærke og model har du krav på at få pengene tilbage hvis din garanti ikke er udløbet..
nu er det 3 gang du får TV'et ombyttet så du siger bare dette:
"Jeg har fået det ombyttet 3 gange nu og efter reglerne har jeg krav på at få pengene refunderet for det defekte produkt"
Færdig, de skal gi dig pengene tilbage ellers siger du bare at de så må høre fra Forbrugerstyrelsen. Hvilket ingen butikker er glade for.
Håber du får løst problemet da det efter min mening lyder som en fusker butik, et sted man ikke vil handle igen. =)
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 217
Det gjorde jeg også, men det viser sig, mener de, at det skal være det samme tv, som har været i stykker 3 gange. Og da jeg 3 gange har fået et nyt, som så er gået i stykker efter et par måneder, duer det ikke.
Men efter at ha snakket i næsten 45 min i telefon med dem idag IGEN, fik jeg endelig lov til at komme forbi, og få det byttet til en anden model.
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 217
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 217
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Fotoprofiler: 1 Emner: 19 Svar: 987
Hvis de tilbyder dig et andet og anden model, som koster mere skal du bare tag imod det, hvis det koster mindre end hvad du har givet selv har du krav på at få de resterende penge tilbage som dit nuværende produkt kostede da du købte det..
Få penge tilbage for fjernsyn med fejl