{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TV hjælp ?
  • Rasmus
    Rasmus Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 14 Svar: 937
    #1   26. jan 2009 Det er svært at sige det ene er bedre end det andet.. Begge skærme har fordele og ulemper. Prøv og kig på www.flatpanels.dk - der står alt hvad du har brug for at vide.

• #3   26. jan 2009 okay ......
    jeg prøver igen .

jeg fatter hat af alle de tekniske forklaringer.

hvad synes I personligt er bedst ?

• #4   26. jan 2009 Henrik A .

okay. hvorfor mener du det ?
    altså, kan du uddybe det lidt ?
    står selv og skal købe fladskærm nemlig, men der er jo forskellige meninger om hvad man sys er bedst.

• #5   26. jan 2009 Du skal IKKE gå efter en bestemt teknologi. Du skal finde et tv du er glad for at kigge på, som netop DU mener har et flot billede også skal du købe det. Jeg har en LCD skærm, men har intet imod Plasma. der er fordele og ulemper. Plasma fordamper med årene og tv vil derfor efter en år række gå i stykke. plus at man ikke man ligge det ned med fronten endad så går det også i stykker.
    Billledet kan dog være mere flydende på en plasma skærm.
    Min LCD skærm har dog 100hz så den er også meget flydende at se på..

• Rasmus
    Rasmus Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 14 Svar: 937
    #6   26. jan 2009 Som jeg lige skrev til dig, så kan du ikke rigtigt sige det ene er bedre end det andet, tag ud og kig på forskellige skærme og tag den det har det bedste billede i dine øjne. Hvis du f.eks. har en meget lys stue så er plasma ikke meget værd, der vil en lcd skærm som regel kunne lave et bedre billede uden genskær. Hvis du derimod bruger skærmen i en hjemmebiograf eller lignende, i et møklagt rum, eller en mørk stue om aftenen så er plasma som regel bedst da den bl.a. har et bedre kontrastforhold og sortværdi.

• #7   26. jan 2009 Jeg mener at Plasma giver et mere levende billede, hvorimod LCD er bedre til at vise stillestående billeder.

Plasma er derfor bedre til film og spil og sport fordi det opdaterer hurtigere og har pænere og levende billede.

LCD er måske bedre til spil i nogens øjne men det kommer anpå spillet... :\

• #8   26. jan 2009 srchi budžu Š: Sådan var det i gamle dage, inden LCD skærmen kunne følge med.. men sådan er det ikke længere.. Min LCD skærm har intet problem med at vise hurtige bevægelser uden af der kommer slør efter bolden i fodbold fx.

• #9   26. jan 2009 Christian J

Ja, rigtigt, men i spil der er præget af mange billeder i sekundet er LCD stadigvæk bagud fra Plasma... Sharp har lavet LCD med 4ms (ægte) og plasma ligger på 0,1ms ...

Og det ændre ikke på kvaliteten af billedet som helhed, som er det vigtigste punkt jeg snakker om

Kommentér på:
TV hjælp ?

Annonce