{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.204 visninger | Oprettet:

Hjælp til Canon 450d spejlrefleks {{forumTopicSubject}}

Hej.
Har lige købt et Canon eos 450d kamera.
Kan det passe at man ikke kan se billedet på skærmen inden man tager billedet, eller skal man kigge igennem hullet. Ved fra alle andre digitale kameraer, at man kan se billedet på skærmen inden man tager det, men kan altså ikke få det frem på det. ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Canon 450d spejlrefleks
  • #1   20. aug 2009 Du skal vidst slå liveview til.

  • #2   20. aug 2009 Er det i menu'en ??

  • #3   20. aug 2009 Prøv.. Det må det næsten være. smiley

  • #4   20. aug 2009 har prøvet at kigge rundt i det hele, kan heller ikke rigtig finde noget i vejledningen.

  • #6   20. aug 2009 Så vidt jeg kan se virker liveview kun på de programmer over den "grønne skærm" altså standard programmet.

    Men du kan se manualen her: (link fjernet)
    På side 96.


  • #7   20. aug 2009 Nemlig, livewiev er til kompakt kamera'er... Men sådan skal det vel ikk være mere

  • #8   20. aug 2009 Canon anbefaler heller ikke at bruge liveview.. Kun hvis det står på en tripod, så man ikke kan se i søgeren.


  • #9   20. aug 2009 Det kan man ikke når det er et spejlrefleks kamera. Det er da også utrolig svært at kigge på skærmen, samtidig med at indstille, stille skarpt o.s.v.
    Brug søgeren - meget nemmere smiley


  • #10   20. aug 2009 Nu tænker jeg ikke hva Canon anbefaler eller ej, mere hvordan den generale mening om emnet er, synes flere og flere for spejl reflex for bare at have samme objektiv på hele levetiden og bruge livewiev... Så kan man sq da ligeså godt købe et kompakt kamera...

  • #11   20. aug 2009 Tit

    Der findes da livewiev på flere spejlreflex.. Så det ved den søde grød man kan, hvertfald på d450... At mange ældre kamera'er ikke kan er jo noget andet smiley


  • #12   20. aug 2009 Nu er der jo stadig uovertruffen kvalitet på et spejlrefleks i forhold til et kompakt kamera.. Også selvom man bare benytter standard objektivet.


  • #13   20. aug 2009 Har fundet ud af det, men så kan jeg bare ikke finde ud af hvordan man indstiller det med blitz og det. Men skal have læst det hele igennem i morgen så man bliver lidt klogere. :o)
    Synes bare det er smart man kan se det på skærmen. Skal bruge det som alm kamera, er nemlig ikke den store haj, men hvem ved måske bliver jeg super nørd af det :o)


  • #14   20. aug 2009 Jamen selvtak fordi vi måtte hjælpe dig.

  • #15   20. aug 2009 Smiler. Tusind tak :o)
    Er blevet helt forvirret af at side og læse i vejledningen så jeg helt glemte det. sorry


  • Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.263
    #16   21. aug 2009 Det lyder ret meget, som om du har købt det forkerte, kamera.
    Hvis du har et spejrefleks, ser du NATURLIGVIS gennem søgeren og ikke på skærmen!
    Det du ser i søgeren er virkeligheden, det er det billede, som du du ved at lave.
    Hvis du ikke bruger søgeren, SKAL den dækkes med den lille gummidims, som er med for at forhindre, at der kommer lys gennem søgeren, og ind i kameraet og ødelægger billedet.
    Hvis du vil se på skærmen når du tager billedet, så sælg dit fotografiapparat, og køb et kompaktkamera, for det er det forkerte du har fået dig.


  • #17   21. aug 2009 Troede bare at man kunne se det på skærmen også.

    Hvorfor skulle det være det forkerte kamera, man skal vel bare sætte sig ind i det først. Har fået anbefaldet dette kamera for at jeg var ny startet. Det må vel kunne tage bedre billeder end et alm digital kamera. Så kan ikke se hvorfor jeg skulle bytte det. ??!!


  • Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.263
    #18   21. aug 2009 Fordi dette kamera, eller rettere fotografiapparat er bygget til at man tager billeder gennem søgeren, da det er dér man ser det rigtige foto man er var at tage.
    EOSserien er en god serie med fandens gode apparater, så hvis du sætter dig ind i det, kan du bruge det til halvprof. billeder.

    Læs om EOS her: (link fjernet)
    Det er en ret god side.
    Prøv lige for sjov, at tage et kig på dette link, og så skal du lige se en stak objektiver du kan sætte på dit EOS.
    Du kan uden problemer få objejtiver til over 60.000.-!
    http://www.canon.dk/products_solutions/productselector/productselector.asp#cat=1&subcat=4&list=1


  • #19   22. aug 2009 Tak for siden.
    Ja nu kigger jeg også igennem søgeren. Har fået kigget det lidt mere igennem, og hold da op hvor tager det bare gode billeder. det er virkelig bare alle pengene hver :o)


  • #20   22. aug 2009

Kommentér på:
Hjælp til Canon 450d spejlrefleks

Annonce