{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.461 visninger | Oprettet:

Thomas A
Thomas A
Tilmeldt:
11. mar 2007
Følger: 1 Emner: 58 Svar: 106

Hjælp til Canon EOS ?? {{forumTopicSubject}}

Hej !
Vi har lige købt et Canon EOS 1100D med 18-55 linse.

Er her en venlig sjæl som kan fortælle hvordan man stiller det så man kan tage sådan et skrapt billede tæt på, men hvor baggrunden er sløret smiley

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Canon EOS ??
  • #1   28. dec 2011 den med "blomst" på.. altså makro mener jeg det hedder ?

  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 58 Svar: 106
    #2   28. dec 2011 Mange tak smiley

    Det vil jeg prøve smiley


  • #3   28. dec 2011 det er Makro. og det er blomsten. men husk at linsen har en mimimum "tæthed".. det står på camet. mener det er 0.3m standard.

  • #4   28. dec 2011 O.o, sæt det på aperture mode(AV), så styre du det selv, de andre settings bør man kun bruge når man låner sit kamera ud til sin mormor.

  • #5   28. dec 2011 Manuel fokus, indstil derefter på makro og zoom ind på genstanden fra den ønskede distance! Sådan har jeg gjort det mange gange! smiley

  • #6   28. dec 2011 Det også sådan et jeg har... Prøv at vend objektivet om, så kan du tage billeder for vildt tæt på...

  • #7   28. dec 2011 av og så laveste tal. (høj blænde) og længst mulig afstand til baggrunden.

    www.befro.dk har et 50 mm objekt som går ned til f1.8 det er super godt til portræt billeder, det koster omkring 800 deirnde


  • #8   28. dec 2011 se evt mit fotoalbum.
    min søn, rosen og orkideen er taget med den 50 mm.
    du skal ikke kigge så meget efter kvaliteten af billede da den er ikke eksisterende når du oploader til baboom


  • #9   28. dec 2011 mm den 50mm 1.8 lens er et godt købe for pengene, og at det er 1.8 gør så baggrunden bliver hurtigt slørret, og du kan tage billeder i mindre lys, mens du stadig har en fin lukker hastighed.

    Macro funktionen på kameraet gør ikke at du kan zoome tættere på, det eneste det "program" gør er at åbne blænden helt op, også selv justere din iso, spild af tid at bruge de funktioner efter min mening, man køber ikke et SLR for at bruge de fuld automatiske funktioner.

    Brug lidt tid på at lære hvad de forskellige indstillinger gør på et kamera, lukkertid, blænde og iso.


Kommentér på:
Hjælp til Canon EOS ??

Annonce