{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hva fortrækker i MAC eller windows??
  • #1   17. dec 2009 Winmås ... smiley

7 altså ... smiley

• #2   17. dec 2009 Det du spørger om er om vi foretrækker toyota eller polo...

Machintosh er en producent og windows er et produkt.

• #3   17. dec 2009 OS X ROX - WIN SUX

• #5   17. dec 2009 Linux

• #6   17. dec 2009 Det er jo smag og behag smiley

I mit tilfælde, kan jeg li dem begge. Mac bruger jeg mest til prodution (billeder, websider, og blade). Mens windows, bruger jeg til underholdning (musik, film og spil)

• ll .
    ll . Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 1 Emner: 74 Svar: 245
    #8   17. dec 2009 til en der går på efterskole hverdag, er en mac så fin nok eller er windows bar bedre??

• #9   17. dec 2009 MAC all the way det er AWESOME smiley

• #10   17. dec 2009 Hvis du vil købe en MAC til efterskole kan du ligeså godt købe en af de små billige bærbare - cirka samme glæde får du ud af dem med dine kammerater på skolen.

Du kommer til at fortryde det i længden... trust me.
    Mac's er kun for fanboys, idioter der ikke forstår tingene går i stykker når man ikke fatter en hat af hvad man laver, og sidst men ikke mindst overbetalte designere der sidder med deres cremehvide MacBook Pro og benene over kors grundet eftersmerter fra kastrering.... Cirka.

Jeg har altid set MAC og Linux som havende samme funktionalitet som en moderne mobiltelefon... Hvis du vil have en personlig COMPUTER så skal du sgu nok vælge Windows til din PC, på trods af fejlene og manglerne.

Det er selvfølgelig bare min holdning... Nu kommer der sikkert en masse fanboys og tilhængere og assraper mine kommentarer om deres udkårne xD

• Tosse 2
    Tosse 2 Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 46 Svar: 1.406
    #11   17. dec 2009 Har været både Mac og Win bruger i 15 år. Har aldrig haft problemer med mine macs.

• Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 487
    #12   17. dec 2009 @ Rene

Jeg ville håbe der var flere der havde samme indstilling som dig over for MAC, således at der ikke bliver sat mere fokus på produktet og så der ikke kommer alle de irriterende virus og andet der følger med når man har et stort mainstream produkt.

Jeg har selv haft sammensat mine PC'er siden jeg var 10 år, og har nu de sidste 3 år kørt med MAC upåklageligt. Så det at der skulle mangle nogle "funktioner", de røverhistorier må du gemme til nogle andre.

Det er tydeligt at du har ingen ide hvad du snakker om. Dine skills sætter grænserne for hvad du kan, og det er lige meget om du arbejder med PC eller MAC.

MAC har selvfølgeligt et design mens PC'er kommer i tusendvis af designs og alle de opsætninger skal kunne køre med Windows - så hvorfor mon at der ikke er 2 PC'er der fungerer ens?

APPLE's MAC Computere er sat op og lavet til det software som de har produceret og omvendt. Som sagt - så fungerer det upåklageligt - og har man iPhone så finder man hurtigt ud af alle de store fordele ved at kunne synkronisere og have tingene både på min MAC, iPhone og online.

• Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.263
    #13   17. dec 2009 René er du måske ikke selv en fanboy?!

Hvorfor kalder du folk som vælger andet end Windows for fanboys?

Selv foretrækker jeg Linux - Ubuntu.
    Godt og gratis.

• Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    apr 2007

#15   18. dec 2009 Michael kan du ikke nævne det som en MAC ikke kan som en PC kan?

- Det rigtigt nok at der er færre kompatible spil til MAC, men at det skulle fungere dårligere passer ikke. Det er det samme hvis man har en PC der ikke kan trække et spil.

Men som sagt, ud over spil, hvad er det som du ikke kan på din MAC som du kan på PC?
    - Nu du selv nævner at du er langstidsbruger må der være en helt vild lang liste med ting som du har måtte iagttage at der "mangler eller som man ikke kan" på en MAC i forhold til en PC...

Go ahead..im listening...

• Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    apr 2007

#16   18. dec 2009 Fx er man rigtig afhængig af at bruge nogle arbejdsprogrammer som kun kan fås til windows kan man bruge en virtuel maskine - på mac bruges fx Parallels som gør at windows-programmer benyttes som en integreret del af mac-systemet - som var det mac programmer.

Dvs at hvad du kører på en windows maskine kan jeg køre på en Mac også.

• Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    apr 2007

#17   18. dec 2009 OG her fra CNET d. 23. november, guess which laptop is no. 1?

http://reviews.cnet.com/best-laptops/?tag=nav

• Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    apr 2007

#18   18. dec 2009 Her vises også at Snow Leopard er bedre end Windows 7

http://beep-dyn.tv2.dk/entry.php/id-342531.html

• Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    apr 2007

#19   18. dec 2009 Snow Leopard vs Windwos 7

Startup tid for Win 7: 45,21 sec
    Startup tid for OSX : 26,22 sec

Shutdown tid for Win 7: 13,02 sec
    Shutdown tid fro OSX : 02,24 sec

http://www.youtube.com/watch?v=vN7Ejb-fArc

• Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    apr 2007

#21   18. dec 2009 Når vi skal vurdere om "hvilken en er bedst" komme det jo an på en lang række faktorer. Fx lægger du ultimativt vægt på spil, ja så vil en PC nok være at fortrække.

- Men som du selv tog det op, starttiden, fx for mig, betyder det meget. Jeg er OFTE på hoved og røv på vej ud af døren og har brug for en eller anden oplysning på nettet, så selv 30 sekunder kan betyde at jeg undgår at blive 1 time forsinket.

Men hvem vil ikke have en computer som starter og lukker hurtigt?

WinRar problemer? Ja, prøv UnRar lige som mig, der fungerer udmærket, henter selv over 5GB om dagen hvoraf det hele er delt op i pakker, så bruger programmet hele tiden og det kan da godt ske at det crasher 1 gang hver 10 time, men det kører jo også uafbrudt.

- Så personligt kan jeg ikke se hvad der ikke lige skulle fungere ved UnRar?

Sharing på network har førhen på MAC været lidt mere besværligt en på WIN, men selv i Leopard og Snow Leopard er det blevet fixet og fungerer også upåklageligt.

- Det kommer an på hvordan du sætter tingene op, og man kan ikke undgå at skulle gå og tweake på det lidt hele tiden.

Har selv arbejdet som netværksadministrator hvor vi havde et ton PC'er der hver fungerede som de havde lyst og kunne ikke "se hinanden" osv. Så ud fra et "kvantitets synspunkt" så skulle jeg sige at share er dårligere mellem PC'er? Hmm, nej, det vil jeg ikke - da dette kommer meget an på ens skills og måde at sætte tingene op.

Programmer kan du ikke umiddelbart sådan sammenligne. Det vil jo svare til at sige at der findes flere programmer, widgets/gadgets til en iPhone end der gør til en Nokia.

Se lige hvor stor en andel af verdensmarkedet er "Windows-orienteret" og hvor en lille andel APPLE/MAC har her - så vil jeg da sige at at de følger 90% med i udviklingen og kan en masse i forhold til den mindre efterspørgsel der er.

Jeg kan finde mindst 100 programmer, convertere, genveje osv til MAC som slet ikke findes til Windows.

- Så vi kan godt blive enige hvis jeg har et Win program der kun findes til fin, så kan jeg gennerm parrallels få det til at fungere på OSX?

Men kan jeg gå den anden vej? Nej, vel?

• #23   21. dec 2009 Jaja, jeg er lidt en 'fanboy' men med grunde, andet end 'det fungerer fint'.

OS X føles bare forfærdeligt indelukket efter min mening. Jeg forstår mig ikke voldsomt på andre styresystemer end Windows 98, XP, Vista og 7.. men jeg har ejet en MacBook med 2,66Ghz, 4GB DDR3 og Geforce 9400, i 14 dage og jeg fandt aldrig samme funktionalitet i OS X som i Windows, derfor skiftede jeg til en bærbar med næsten samme hardware og Vista Ultimate..

Der hvor Mac's sejrer er ved at Apple ALTID (ihvertfald officielt) styrer hvilken hardware deres software kører på, i stationære såvel som bærbare, så der er ALTID optimale drivers og tingene fungerer fra dag 0.

Hvad startup tid angår er Mac bedst, ja... Men begge systemer (Snow Leopard og 7) er jo lavet til at gå i 'Sleep Mode' frem for at lukke helt ned hver gang. Bruger man sleep-mode tænder og slukker maskinerne jo på FÅ sekunder, og så er ens problem væk... og det med at det bruger batteriet og blablabla... op i røven, min bærbare kan stå i 'Sleep Mode' i 2 uger i træk og stadig have 14% batteri da jeg kom hjem fra ferie... Så brug den funktion, i stedet for at lukke PC'en hver gang... det skåner også harddisken smiley

Over and out ^^

• Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    apr 2007

#24   21. dec 2009 Enig med at sleep mode er en super fed ting og at den skåner harddisken, jeg slukker selv sjældent og mit batteri-tid kan holde op til 8 timer i strømbesparende tilstand hvis jeg kun skal tage noter til kurser osv.

OSX kan føles mere kompakt fordi du ikke som i Windows har brug for at stille på en milliard indstillinger og stadig risikere at det ikke fungerer. Nej her fungerer tingene og der er derfor ikke nødvendighed i samme omfang til at stille på tingene.

Jeg er fan af begge dele, men har undværet PC nu i 1,5 år komplet. Jeg føler stadig at "der mangler noget", men når jeg tager en PC og en MAC så kan MAC'en det samme som PC'en og omvendt.

Der vil altid være programmer som kun er til PC og programmer der kun er til MAC.

Og så er vi igen lige vidt smiley

• #25   22. dec 2009 Begge styresystemer har deres gode og dårlige sider, og det er en smagssag hvilke dårlige og gode sider man vil leve med og fred være med dét.

End of discussion. smiley

Kommentér på:
hva fortrækker i MAC eller windows??

Annonce