{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.608 visninger | Oprettet:

2 trådløse routere + LAN imellem dem {{forumTopicSubject}}

Hej.. Jeg har 2 trådløse routere i mit hus for at have dækning i hele huset.. Det er lavet sådan at internettet kommer ind i den ene router, og i den router er der sat et netkabel i, som går videre til WAN indgangen på den anden router.. Internettet virker fint i dem begge, men mit spørgsmål er så:

Hvorfor kan min computer som er koblet på router nr.1 ikke se de computere som er koblet på router nr.2, når jeg ser efter arbejdsgruppecomputere..?

Kan man evt. gøre sådan at de kan se hinanden..? Og hvordan..?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 trådløse routere + LAN imellem dem
  • #2   21. jan 2010 har før spillet cs med min søster og hun siddder på router 1 og jeg var på router 2 det virkede fint ;D

  • #3   21. jan 2010 vil mene den skal gå til port 1,2,3 eller 4 i router 2, så du bare bruger den som switch.. ellers laver du 2 netværk vil jeg påstå..

  • #4   21. jan 2010 jeg har fra lan router 1 til WAN i router 2 og IKKE LAN-LAN

  • #5   21. jan 2010 Jens Viking
    Router 1 ip: 192.168.1.1
    Router 2 ip: 192.168.10.1

    Jeg bliver nødt til at ændre dem, for hvis de hedder det samme, så virker nettet ikke på router 2

    Thor J
    Har prøvet det, men så dør den helt.. Tror at routeren skal have switch funktion for at kunne dette..


  • #6   21. jan 2010 Martin E
    Det er også sådan mit er sat op..

    Det kabel der går fra router 1 går fra port 1 (LAN) til WAN porten i router 2


  • #7   21. jan 2010 Jens Viking
    Det var router ip'erne jeg skrev før, men hvis jeg tjekker computer ip'erne, så kan de ikke finde hinanden når jeg bruger ping


  • #10   21. jan 2010 præcis.. hvis du kører med ip adresser der er tæt på hinanden.. de første 3 tal.. og subnet også er ens, så skal de kunne finde hinanden i lan lan.. men som alf siger så er det en god ide at tage router 1 først så den opbygger IP og så tage router 2 i brug når router 1 er startet op..

  • #11   26. jan 2010 Nu har jeg fået det til at virke så computerne kan se hinanden og de kan gå på nettet..

    Men min bærbare som kører trådløst på router 2, kan godt se alle de andre computere, men den kan ikke gå på nettet.. Hvad kan jeg gøre for at løse dette problem..?


Kommentér på:
2 trådløse routere + LAN imellem dem

Annonce