511 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Big  $
Big $
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 33 Svar: 1.335

Død computer. . Død computer. .

jeg har en ældre Medion Celeron 2.8ghz puter til at stå, som mediacenter, hvor jeg for nyligt, satte et ATI 9550 gfx kort i, for at havde en S-vhs udgang, men den blev mere og mere ustabil, havde bla, problemer med at starte op, og nu er den helt død, kan få billede på, men kan ikke engang komme ind i bios.. den står stille, hvor den leder efter IDE drives ..
KAN det lille gfx kort, evt ødelægge min PSU, som er på 250W og 18A. ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Død computer. .
  • #1   1. feb 2010 det kan satme værer mange ting, evt. din hdd der er stået af, kunne det godt lyde som om hvis den fryser under processen hvor den prøver at finde harddiske, kan også være din ram, der er blevet "slidt" eller PSU for den sags skyld, hvis den ikke giver strøm nok, men du kan oftes hører når en PSU ikke kan trække tingene smiley

• #2   1. feb 2010 jeg ville godt nok sige at den PSU er alt for lille til den maskine, så det kan godt være den der driller

• #3   1. feb 2010 hvordan skulle man høre det. . ???
    grunden til at jeg mistænker PSU, er den begyndte og blive ustabil, efter jeg satte det nye gfx kort i.. men havde godt nok ikke forestillet mig, der skulle være problemer med at trække det.. det tager jo intet strøm. .

HDD har jeg udelukket, da jeg jo heller ikke kan komme i bios, og det burde jeg kunne, ved det skærmbillede den står stille ved. .

• #4   1. feb 2010 Ulrik L
    har du nogen ide om hvilket gfx 9550 er? og ved du hvor lidt strøm sådan en gammel CPU spiser, for mig lyder det helt klart som noget der er blevet for gammelt frem for at PSU ikke kan levere nok power...

kan selvfølig godt være det er fordi den ikke kan levere 250 watt, men så er det jo også fordi det er noget gammelt lort der trænger til at blive skiftet...

• #5   1. feb 2010 Big$ HDD er på ingen måde udelukket hvis du ikke kan komme ind i CMOS som det så fint hedder...

men det kan være så meget, prøv at tage gfx'et ud og se om det virker, og hvis det ikke gør en forskel så tag hele lortet fra hinanden, og sammel det igen...

• #6   1. feb 2010 JA Rasmus det ved jeg godt, har rodet med PC´er siden der var noget der hed 486 cpu tilbage midt i 90´erne og ved også at jeg ikke har rodet med en 250watts PSU i over 10 år..

• #7   1. feb 2010 din psu er alt for lille, det er et ret kendt fænomen, jeg har i min pc sat en 800W psu i selvom jeg ikke bruger så meget... man skal jo tænke sådan at en psu ikke konstant laver 800W men at den kan lave det hvis det er nødvendigt smiley

• #8   1. feb 2010 har allerede fjernet gfx kortet, og nu får jeg trods alt billede under opstart, det gjorde jeg ikke før. .
    og bios, som jeg kalder den, eller cmos, som du kalder det, skal man jo kunne komme ind i, inden den finder HDD. .

p.s. 486 DX 33mhz med 170mb hdd og hele 8mb ram, styrede for vildt. . smiley

• #9   1. feb 2010 det er jo den originale PSU, som var i computeren, derfor overrasker det mig, hvis det lille grafikkort, kan tage livet af den. . ??? alt andet er originalt.. men er dog også det jeg selv hælder mest til.. desværre. .

• #11   1. feb 2010 om det passer sammen. . ??? øhh.. ja. . er ret svært og få et PCI-E kort i en AGP socket jo. .

• #13   1. feb 2010 Big$ du skal abselut ikke undre dig over at PSU'en er for lille hvis det er en computer du har købt samlet, og har i mine dage set at Harddiskene crasher starten, det var på ældre socket A kort mener jeg...

• #14   21. feb 2010 nu har jeg testet en ande større psu i computeren, og den står stadig stille, og leder efter IDE drives, og kan stadig ikke komme ind i bios, . . ???
    hdd er ikke død, for den er sat over i anden computer nu, og virker fint. . .
    nogle ideer. . ???

Kommentér på:
Død computer. .

Annonce