{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

Sabine .. :
Sabine .. :
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 36

Hjælp! Valg a kamera (spejlrefl....) {{forumTopicSubject}}

Ja, som i overskriften.

Jeg vil gerne have noget hjælp ang 2 bestemte spejlreflekskameraer og gerne sammenligninger (:

I starten da jeg besluttede jeg ville have mit et spejlreflekskamera, falgt valget straks på et Canon 400D.
Så jeg kiggede på priser alle steder mm.
Prisen ligger jo på lidt over 5.000 ,-.

Da jeg ikke er helt sikker på om jeg får (konfirmation om 1 uge) så mange penge, falgt mit blik på forgængeren. Canon 350 D. Så jeg kiggede og kiggede igen (:
Dette kamera kan fåes i www.kamerashop.dk for 4.000 m standard opjektiv (28 - 55 mm?). Det er jo alligevel en forskel der kunne bruges på zoomopjektiv mm.

Nu har jeg så en masse spørgsmål :

Skriv bare dem i kan svare på og gerne numre (:

1. Hvad ville du vælge? + hvorfor?
2. Hvilke erfaringer har du med Canon 400D?
3. Hvilke erfaringer har du med Canon 350D?
4. Hvor kan der købes UV filter - og er det ikke en god ting og starte med?
5. Hvilket opjektiv kan anbefales?
6. Hvilke forskel er der på de to kameraer udover pixel og skærmstr (måske link til sammenlignings hjemmeside, ellers forklar selv (: )?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Valg a kamera (spejlrefl....)
  • #1   11. aug 2007 (link fjernet)

Tror måske det kan hjælpe, aner ikke en klap om kamera smiley

• #2   11. aug 2007 Læste lige selv igennem og de siger 400D ikke kan betale sig.

• #3   11. aug 2007 Skal i næste uge ud og købe et Nikon D80. Med et 18-135 objektiv.
    Ligger i ca 8000. Køber Nikon fordi jeg altid har gjort det og har været meget glad for deres produkter.
    Umiddelbart vil jeg sige de objektiv de skriver om der bliver noget for småt, og du inden længe skal ud og købe et nyt og større.

Nikon laver også nogle mindre modeller i kits, hvor det hele man skal bruge for at komme i gang er i pakken, på nær hukommelseskort.

Søg på D40x, eller D40

• Christian .
    Christian . Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 45
    #4   11. aug 2007 Jeg ville vælge Nikon, da det generelt er bedre byggekvalitet og generelt bedre, hvis man sammenligner Canon's og Nikon'b billige modeller med hinanden. Men hvis valget står mellem 400D or 350D ville jeg helt klart vælge 400D.

M.h.t. UV-filter synes jeg ikke det er nødvendigt. Jeg har selv et B&W. UV-filtre er mere hvis man skal op i bjerge osv, hvor solen virkelig er skarp, normalt gør det ikke den store forskel.

www.dpreview.com - Der kan du sammenligne under "Buying guide" -> "Side by side."

• Kasper S
    Kasper S Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 2 Svar: 93
    #5   11. aug 2007 Mine erfaringer siger mig, at Canon er bedre end Nikon - især hvad billedkvalitet, farvernes gengivelse og skarpheden. Er du bare "amatør"fotograf, er du fint tjent med 350D´eren.

• Sabine .. :
    Sabine .. : Tilmeldt:
    apr 2007

#6   12. aug 2007 Tak alle for svarene.
    Jeg vil snuse lidt rundt i Nikon og prøve at kigge der (:

• Christian .
    Christian . Tilmeldt:
    mar 2007

#7   12. aug 2007 Afhængig af hvor mange penge du vil bruge på det, og hvor stor interessen er er D40 jo en mulighed. Dog skal man lige være opmærksom på, at der kun kan anvendes objektiver med autofokus indbygget (AF-S/AF-I)

Du kan også tage et kig på D80, som dog koster lidt mere, omkring 7000-8000,-

Men der er jo mange muligheder, læs nogle anmeldelser, tag ned til en forhandler og mærk hvad der ligger bedst i dine hænder osv.

• Sabine .. :
    Sabine .. : Tilmeldt:
    apr 2007

#8   12. aug 2007 Christian - Jeps.
    Jeg regner med en 5 - 6 tusind at gøre godt med, og det skulle gerne inbefatte
    Kamerahus
    Zoomopjektiv
    Hukommelseskort
    og batteri (;

• #9   10. okt 2007 Nikon er noget bæ smiley Men seriøst, kan jeg kun anbefale Canon. Til Nikon-lovers, JA, jeg har prøvet og ved hvordan et Nikon fungerer! Ad H til smiley

• Christian .
    Christian . Tilmeldt:
    mar 2007

#10   10. okt 2007 Okay SPP. smiley

Hvilket har du prøvet?

• #11   10. okt 2007 Nikon D80. Vi var tvunget til at bruge det på min fotoskole da de ikke have Canon dengang.

Jeg synes at menu'erne er alt for snørklede, til det er let at have med at gøre når man er ude og skyde en session fx. plus, der findes meget mere udstyr til Canon, originalt som uoriginalt.

En ting jeg heller ikke synes er særligt gennemtænkt ved Nikon, er at man kan se en skygge fra objektivet på billedet, hvis man kører på laveste brændevidde med kitobjektivet med flash på. Det er lamt smiley

• Christian .
    Christian . Tilmeldt:
    mar 2007

#12   11. okt 2007 Jeg gider ikke til at svare på din kritik - for så kan vi jo blive ved i en uendelighed.

Uanset hvilket mærke man bruger, bliver man jo ikke en dårlig fotograf. Så vi må bare leve med, at der både er Canon og Nikon brugere. smiley

Kommentér på:
Hjælp! Valg a kamera (spejlrefl....)

Annonce