{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.722 visninger | Oprettet:

Køb af Canon Eos 1000D - Lidt hjælp {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal købe mit første spejlreflekskamera ( imorgen forhåbelig )

Jeg har nu længe gået og figuret over hvilket jeg skulle have osv..når lønne skal hænge sammen med at man også har bil osv, faldt jeg over 1000D

Men hvad for jeg for de cirka 2900kr ?

Er der fx taske med til at have den i, eller har i en i vil anbefale ?

Og hukommelse ? Er der noget med, eller skal man ud og købe ved siden af ? hvis ja, så køre de vel med SD kort ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af Canon Eos 1000D - Lidt hjælp
  • #1   19. jul 2010 Tja, men jeg køre ikke over 50km i bus for at komme i bilka og spare 300kr. det koster det mig bare i transport. bor 5minutter fra Silkeborg midt by hvor vi har føtex, fona og photocare, og de ligger på 2800-3000kr

  • #2   19. jul 2010 Jeg troede også jeg skulle have et Canon 1000D men det blev til et Sony a330 fordi den har Steadyshot inside som gør at linserne til det kamera er billigere end hvis du skal have linser til 1000D hvor at den stabilisator skal være i selve linsen smiley Jeg siger bare hvad jeg fik af vide. Men jeg kan sige at til de penge du vil bruge på et kamera så er Sony et bedre valg smiley

  • #3   19. jul 2010 Livet for kort til sådan noget, når jeg på under 5 minutter kan gå ned og hente det smiley

  • #4   19. jul 2010 Nej du får hverken kort eller taske med, så der skal du lige lægge 5-600kroner oven i. Du kan dog godt nøjedes med et kort til at starte med. mener et 8gb koster 299,- eller sådan noget. kameraet er intet værd uden. Og ja, det er SDHC kort du skal have til den. Har selv haft et 1000D og det er et ganske fint begynderkamera.

  • #5   19. jul 2010 Du siger du har bil, men snakker så om bus? Huh? Selv med min balje koster det mig ikke 50 kr. at køre 50 km.

    Anyway, det er et super godt begynder DSLR, ingen tvivl om det.


  • kedde m
    kedde m Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 13
    #6   19. jul 2010 Du skal ikke købe et 1000 d med mindre du er en god fotograf med mange penge.
    Steadyshot er meget væsentligt, og kan ikke undværes.


  • #7   19. jul 2010 Man kan sagtens have en bil, når man først skal til køreprøve næste torsdag ikke ? smiley

  • #8   19. jul 2010 Kedde: Kan se du selv har det, hvorfor vil du så ikke anbefalde det ?

    Kan kun læse godt om det hvis man søger på anmeldelser på google


  • #9   19. jul 2010 Og 8gb behøver du slet ikke. Nøjes med et 4gb kort til ca. 100 kr. og en billig taske, jeg kan anbefale tasker fra Golla (har selv én, hvor der er plads til både mit DSLR og mit videokamera OG to objektiver samt HDV-bånd, og den er ikke større end en kasse is fra Hjem-Is smiley

  • simon l
    simon l Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 618
    #10   19. jul 2010 (link fjernet) så har du objektiver til det hele, og evt skriv en mail til den butik du vil købe det i og spørge om det er muligt at forhandle lidt evt få et 4gb kort og/eller en taske med i prisen

  • #11   19. jul 2010 "Steadyshot er meget væsentligt ... ".

    Fatter ikke en svensker af ovenstående.


  • #12   19. jul 2010 Hvad er det billedestabilisator så ?

  • #13   19. jul 2010 Billedstabilisator er det som gør at du godt kan tillade dig at ryste når du tager dine billeder og er rimelig vigtig i et kamera. 1000D er ved at være en gammel model og har den derfor ikke smiley ellers havde jeg købt det smiley

  • simon l
    simon l Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 618
    #14   19. jul 2010 ¥ Kim HP ¥
    hvad er det du ikke fatter? måske du er fatsvag??


  • #15   19. jul 2010 Tror nu alligevel det bliver en 1000D'er

  • #16   19. jul 2010 nemlig, så jeg køber mig sådan et imorgen smiley

  • #17   19. jul 2010 simon L: Pis nu af med dig troll.

  • simon l
    simon l Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 618
    #18   19. jul 2010 haha hvorfor skrev du ikke til mig da??? så må jeg vel også spørge hvad det er du ikke forstår og om du er fatsvag fordi det er da nemt at læse

  • #19   19. jul 2010 Kan i to tøser ikke ringe til hinanden og snakke kærester, så vi andre kan føre en samtale ?

  • simon l
    simon l Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 618
    #20   19. jul 2010 jo prøver jeg da også på men ved jo ikke hvorfor at kim skriver det, så derfor spørger jeg ham, og ellers er det da noget dumt noget at skrive af ham

  • #21   19. jul 2010 Så skriv en PB ham istedet for at være barnlig..satan da

  • simon l
    simon l Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 618
    #22   19. jul 2010 hvad snakker du om??? det er sku da ikke mig men ham

  • #23   19. jul 2010 Prøv nu lige og lyd lidt mere som et børnehave barn.."det var ham der startede"

    Så tag dig dog sammen og ignore ham..


  • simon l
    simon l Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 618
    #24   19. jul 2010 hvad med du tager dig sammen og køber et ordenligt kamera i stedet for sådan noget begynder lort??? også spørge om kamera på baboom??? det er jo ikke sjovt når jeg skriver sådan til dig vel??? jeg ville bare ha et svar på hvorfor han syntes det og hvis han så ellers bare havde svaret på det havde der jo ikke været mere i det, og børnehavebarn hmm måske gider bare ikke høre på folk der lukker sådan noget pis ud uden at sige hvorfor så jeg evt kunne gøre det bedre til en anden gang, ellers kan han sku komme og sige hvad han mener imens vi drikker en kop kaffe

  • #25   19. jul 2010 Snak, det er et udmærket kamera du har fundet dig der. En anden mulighed kunne være Nikon D3000, som har et smule større greb, men de 2 minder meget om hinanden, så det er en smagssag. Dog vil jeg sige hvis du har lidt større hænder, at den D3000 kunne være en mulighed. Vil anbefale dig at tage ned i en foto butik, Photocare / Click som har styr på sagerne og prøv se dem begge 2.
    Er helt sikker på de kunne være fine for dig som begynder.

    Et kort vil være god ide at få et godt mærke, f.eks. Sandisk, og gerne et Ultra II kort, da det er noget hurtigere end standard kort. Det bruges tit til spejlrefleks = SLR kameraer, da filerne fylder mere, og så går det hurtigere at overføre til pc'en osv.. alm kort flytter 3 mb/sekundet, hvor ultra II flytter 15 Mb/sek.

    Ellers taske er det jo bare at finde en dernede eller andet sted til rimelige penge, som du kan bruge dertil smiley
    Det er jo næsten ligegyldigt, bare den er fin til dit behov.

    (Er sælger og udlært i en foto butik, så spørg bare i en PB hvis det er andet)


  • #26   19. jul 2010 Det er ikke helt sandt Tim. Kameraerne skal lagre hurtigere pga. 3 billeder i sekundet, og derved bruge et hurtigere kort. Du kan risikere at du ikke kan udnytte det helt optimalt,men mange andre ting kan nærmere spille ind ang. lysforhold ved det.
    Men det er primært pga. overførslen at man skal tage et hurtigere kort.


  • kedde m
    kedde m Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 13
    #27   19. jul 2010 kammeraet er udemærket, men det mangler steadyshot, og det er fordi jeg har oplevet det tit, at det har manglet.



Kommentér på:
Køb af Canon Eos 1000D - Lidt hjælp

Annonce