{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
863 visninger | Oprettet:

Dennis .
Dennis .
Tilmeldt:
15. dec 2007
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 27

køb af spejlreflekskamera - hjælp til {{forumTopicSubject}}

Hey baboom.
ved godt at der er en del af de her emner i forvejen, men spørger alligevel smiley

søger hjælp til at vælge det rigtige kamera til en nybegynder - som gerne vil lære at tage super gode billeder. :b
lige nu har jeg 2 kameraer som valget står i mellem,
sony a290 kit med 18-55 objektiv til 1777
og canon eos 1000D også med 18-55 objektiv til 2680,-

kameraet skal bruges til at tage billeder af dyr og natur + lidt håndbold da jeg skal til vm i brasilien i december.

håber at der er nogle der kan hjælpe med mit valg smiley

er selvfølgelig også åben for andre bud ...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  køb af spejlreflekskamera - hjælp til
  • #1   26. feb 2011 Jeg vil ta canon da der er meget større udvalgt af tilbehør.

    Sony er meget ny på spejlrefleks marked. Men de laver gode kameraer til billige penge smiley Der kommer helt sikkert meget mere tilbehør til dem.


  • Dennis .
    Dennis . Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 27
    #2   26. feb 2011 ja jeg har også klart mest overvejet canon - men så vidt jeg kan se er det næsten samme specs? :b er det så værd at give 1000 kr mere for det? xD

  • #3   26. feb 2011 olympus e 450
    hos photocare
    14-42mm og et 40-150mm objektiv
    samt taske, kort, og ekstra batteri til 4000kr


  • #4   26. feb 2011 Jeg er en Canon guy, så jeg vil sige Canon!
    Også fordi der er mest tilbehør at finde til, både orginalt og uorginalt smiley


  • #5   26. feb 2011 Plus man slipper for fåååååååååårking Memory Stick-hukommelseskort, der er GIGA nederen smiley

  • Dennis .
    Dennis . Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 27
    #6   26. feb 2011 okay lyder som om det skal være canon, og det 18.55 objektiv der følger ´med er fint nok til at starte med?

    Mikkel B, hvor finder jeg det tilbud henne? synes ikke at jeg kan finde det på hjemmesiden.?


  • Beta H .
    Beta H . Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 95
    #7   26. feb 2011 Canon al the way!! xP

    køber selv snart Canon 550D (lækker cam)


  • #8   26. feb 2011 Om 18-55 objektivet er fint nok til at starte med, kommer meget an på hvad du skal bruge kameraet til .. jeg blev forholdsvis hurtig træt af ikke at kunne 'komme tæt nok på' fx. når hundene løb på stranden ell. Lign.

  • René Lind J
    René Lind J Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Svar: 23
    #9   26. feb 2011 Skal det være lidt fremtidssikret ville jeg klart anbefale Canon eller Nikon, de mellemstore objektivproducenter Sigma m.v. laver et hav af optik til de to mærker, hvis du føler dig tryg ved det, kan det klart anbefales at købe brugt på nettet - Rigtig mange køber eksempelvis Canon 450/500/550 og finder ret hurtigt ud af at de slet ikke får det brugt så meget som de havde regnet med, derfor findes der mange, næsten, ubrugte kameraer til en billig penge bl.a. på DBA-

    I forhold til objektiv er det optimale eksempelvis et 25-70 mm og et 70-200 mm - Så er du ihvertfald dækket ind, du vil nok hurtigt opdage at der skal rigtig god optik til for at få gode billeder af f.eks. indendørs håndbold, der skal en hurtig lukkeritd til, og samtidig er lyset i en hal, langfra optimalt.

    Held og lykke med købet


  • #10   27. feb 2011 Dennis .: kan heller ikke finde det der inde, men hvis du prøver at ringe til den nærmeste forhandler, så kan du hører om de har det. Men ellers prøv den der ligger i Svendborg, der ved jeg de har det tilbud smiley

  • #11   27. feb 2011 (link fjernet)

    der hvor jeg købte min, havde de bare lavet et støre tilbud smiley


  • tom a
    tom a Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 2 Emner: 47 Svar: 495
    #12   27. feb 2011 dom rene er inde på . hvis du skal tage billede af håndbold , så er det et must med et hurtig objektiv, dvs meget lysstærk , det bedste er et også som rene siger 70.200 med et f-tal på 2,8 det er mindste blænde, det er ikke så vigtig hvilket camara du vælger ,det skal bare kunne håndtere iso godt dvs, uden støj ved iso 800 , de kit glas der følger med er ikke gode til indedørs og slet ikke uden blizts.

Kommentér på:
køb af spejlreflekskamera - hjælp til

Annonce