{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af Spejlreflekskamera
  • #1   26. apr 2010 AF-S DX
    VR + AF DI

    hva betyder disse forkortelser?


  • #2   26. apr 2010 TIM R
    Kan du finde en anden kamera på den side?


  • David J
    David J Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 138
    #3   26. apr 2010 Jeg er ikke enig med Tim her.

    Start da ud med et Nikon D90. Nu du ikke ved hvad AF-S osv. betyder, så har du rigeligt at arbejde med, ved køb af en Nikon D90.

    Husk at det ikke kun er kameraet som gør arbejdet, men også dig selv. Har ofte set folk løbe rundt med udstyr til 20.000, men deres billeder ligner noget der er løgn, selvom deres udstyr er dyrt, de mangler erfaring.


  • #4   26. apr 2010 David J

    har du et link på hvad de forskellige formater betyder

    mvh


  • #5   26. apr 2010 OPTIK AF-S DX 18-105 ED VR + AF DI 70-300

  • David J
    David J Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 138
    #6   26. apr 2010 Her er nogle af de gængse forkortelser:

    http://www.fotostart.dk/index.php?p=301&v=1
    (I bunden)


  • #7   26. apr 2010 uha, med den prisleje vil du få allemest ud af tage ned til en fotobutik, og få lov til at røre på varene. Du skal finde ud af hvad for en menu du nemmest kan finde ud af, og hvad for nogen behov du får brug for i fremtiden. Alt det kan du snakke med fotomanden om smiley

  • #8   27. apr 2010 Jeg er heller ikke enig med tim, jeg mener overhovedet ikke man kan råde en person hvis behov man ikke kender at købe et kamera til over 10.000.
    Men når det så er sagt ville jeg fokusere på kamerahuset og et enkelt fornuftigt objektiv, hvis man interessen så senere stadig er der, kan man jo købe sig et teleobjektiv.
    Jeg ville også tjekke brugt markedet ud hvis du vil have en bedre kvalitet, man får meget brugt kamera for 10k.
    Men tag ned i en foto butik og se hvad DU kan li', der er så mange kloge hoveder her der anbefaler netop deres eget udstyr.


  • tom a
    tom a Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 2 Emner: 47 Svar: 495
    #9   27. apr 2010 Tim forklar lige helt nøjagtigt hvorfor d 90 er et dårligt hus . det er da første gang jeg hører det , det kan da alt hvad man skal bruge , det er den samme censor som sidder i d 300 , som nybegynder lægger man squ da ikke ud med et d 300.

  • #10   27. apr 2010 Det er da godt nok noget at det mest dumme jeg længe har hørt.

    Til en helt nybegynder, der ikke engang ved hvad de forskellige forkortelser står for, så vil jeg langt fra anbefale et hus til over 10.000 kr i sig selv! For det første kan det jo være at interessen for fotografering slet ikke er så stor som man først troede, og så er et begynderkamera altså langt lettere at gå til fremfor indviklede menuer mv.

    Jeg kører selv med et Canon EOS 400D på 3. år nu her, og det har sku været et super godt kamera hele vejen igennem! Jeg har selv den mening at man hellere skal bruge pengene på noget kvalitets-objektiver (som man ikke skifter ud hvert år), fremfor at købe det nyeste hus på markedet og året efter skifte det ud med en nyere model - for det får man altså ikke bedre billeder af!

    Jeg kører som sagt med et 400D - et kamera der for mit vedkommende nærmer sig 3 år og for længst er overgået af 3-4 nye modeller i samme serie. Men jeg har valgt at købe objektiver, flash og andet tilbehør jeg vil få meget mere glæde af end at købe nyt hus hele tiden.

    Men mit råd lyder:
    Tag ned til den lokale fotopusher og mærk hvordan de forskellige kameraer ligger i netop DIN hånd (de forskellige mærker), og find ud af hvilke menu-systemer du bedst synes om. Herefter kan du fx vælge Canon hvis du bedst synes om dem, og derefter begynde at finde tilbehør til dette. Når dit budget kun lyder på 10.000 kr vil jeg ikke råde dig til at gå op i et 7D / D300 fordi så er alle pengene væk på det og du får kun et kamerahus du ikke kan burge uden objektiver. Køb hellere et nybegynder kamera, og nogle fede objektiver istedet. Fx et 50mm f/1,8 - der får du rigtig meget for pengene!
    Du kan evt starte ud med en std 18-55 mm objektiv - og derudfra begynde at finde ud af, hvad du har brug for. Har du brug for mere tele eller vidvinkel? For det er jo dumt at købe den helt store pakke når man finder ud af, at man aldrig bruger den ene ting - det er jo også spild af penge.


  • Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.263
    #11   27. apr 2010 Jeg er helt enig Neffi!
    EOS 400D, 450D eller 500D er rigtig gode SLR. Køb efter din pengepung. Hellere et lidt billiger hus, og så flere/bedre objektiver.
    Jeg har lige købt et 500D med standard 18-35 mm, en zoom 100-300 mm, flash, kort, ekstra batteri og en taske til 10.000.-
    Det er et rigtig godt køb. Jeg er helt sikker på, at det er perfekt til dig. Rigtig god opløsning, og med muliged for video i HD-kvalitet.


  • Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.263
    #12   27. apr 2010 Det er naturligvis 18-55 mm IS

    smiley
    IS er optisk billedstabilisator.


  • Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.263
    #13   27. apr 2010 Tim, hvis du får støj på dine billeder, så er det vist ikke udstyret der er noget galt med...

  • tom a
    tom a Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 2 Emner: 47 Svar: 495
    #14   27. apr 2010 TIM j eg har et d 90 på 3 år og er utroligt glad for dette ,jeg ar taget billeder længe inden der var tænkt på dig, der er ingen støj på mine fotos selv ved iso 2000 . kan være det er dine øvrige indstillinger der ikke passer.

  • Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.263
    #15   27. apr 2010 Tim, det er en begynder som vil have sig et godt kamera!
    Et EOS 400D 450D 500D, er et udemærket valg.
    Der er også et loft på 10.000kr.

    "å lad nu være med det pjat og brug google lidt så ville i finde mange der siger helt det samme som mig"
    "Vi er mange der mener", men det bliver det jo ikke sandt af!


  • #16   28. apr 2010 Værsgo, det gør hvis en enden på jeres diskussion: http://www.dpreview.com/reviews/NikonD90/page20.asp

  • Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.263
    #17   28. apr 2010 Du har et budget på 10.000, længere er den ikke.
    Det er underligt, at EOS-serien sælger så godt, når det er så elendige kameraer, men det er jo DIN mening, og så "mange"

    "at der så sidder en på baboom der siger det modsatte kan jeg j o ikke tage særlig seriøst"
    Er det DIG su snakker om?

    "det er der masser af expert undersøgelser der også fortæller" - Hvilke?

    Og hvad sammenligner de med? Kameraer til 100.000.-?

    " så lad nu være med det pjat og brug google lidt så ville i finde mange der siger helt det samme som mig"
    Hvorfor er det OS, som skal google for at finde det som DU påstår? Hvis du har facts, så kom med dem!

    "jeg har dog trodsalt fået udgivet en del billeder så tror nok jeg ved hva jeg snakker om" - Det virker ikke sådan. Trådstarter er begynder, og har ikke nogen tanke om, at vil til at udgive billeder.






  • Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.263
    #18   28. apr 2010 Det eneste du går op i, er iso, der er da tusind andre ting, som er vigtige, men det er du sikkert ikke kommet til endnu på Google.
    Prisen må max være 10.000.-, så nytter det jo ikke, at du foreslår et hus alene til 9900!
    Jeg siger ikke, at du ikke har fået udgivet billeder, men blot at det ikke virker som om du har.

    " og din mening betyder så utrolig lidt for mig hehe"
    Jeg tror, at du står ret alene med den holdning, for der er ikke rigtig nogen, som har holdt med dig i denne debat. "Vi er nemlig mange" som mener noget andet end du.

    Du snakker KUN om ISO, der er sgu andre ting der er vigtige, prisen f.eks.

    Og EOS 500D ER et ok kamera, det ændrer din mening ikke på.



  • tom a
    tom a Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 2 Emner: 47 Svar: 495
    #19   29. apr 2010 Tim .jeg tror dit problem er at du er nød til at retfærdiggøre dit køb af et alt for dyrt kamera over for dig selv , vi andre er altså lige glade med isostøj ved 8oo. og jeg er 100 % nej 200% sikker på at de billede som du antyder du for penge for ikke er taget med iso højere end 800 , nok nærmere max 400 ,hvis ikke kun 200, ,husk nu vi taler om at tage et par billeder i ny og næ ikke , ikke en sort kat i en kulkælder , det er fint at du er så rig at du har råd til at investere så mange penge i et kamera. men vi er nogle der priotere anderledes, et må du lære at acceptere, og lad så være med dine åndsvage indlæg . det svare jo til at at sige til en der skal bruge en bil til arbejde ,han han SKAL købe en buggatti for den kan lave hjulspin ved 200km, -- det er jo for latterlig

  • Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.263
    #20   29. apr 2010 Godt sagt Tom A!

    Hvad hjælper det, at købe et dyrt hus, og så ikke have råd til objektiver.

    Hvad er det egentlig for billeder, som du har udgivet?
    Og det er naturligvis uredigerede billeder, for det er jo ikke nødvendigt med dit kamera.

    "iso er da uden tvivl noget af det aller vigtigste", det er måske vigtigere, end man har et objektiv til at sætte på sit hus?!

    "bare fordi du har købt en middelmodig kamera behøver du jo ikke blive tøsesur" Mit kamera er skam da meget modig.
    Jeg har ikke købt et middelmådigt kamera, jeg har købt et rigtig godt kamera, som mere end nok opfylder mine krav.

    Er det ikke nærmere dig, som er tøsesur, fordi vi andre ikke vil købe det, som du anbefaler.

    Jeg synes egentlig også, at det er påfaldende så lidt du ellers kan fremhæve, udover ISO, hvis du virkelig er så god en fotograf, som du gerne vil have os andre til at tro du er.

    Gode fotografer kan tage gode billeder med dårlige kameraer, mens dårlige går meget op i teknikken på kameraet, fordi deres evner ikke rækker længere.


  • #21   29. apr 2010 Tja kan kun sige at min svigerfars canon 1Ds Mark III og 1DMark II har væsentlig ringere ISO håndtering end mit D90. (1Ds koster ca 50000 for hus)

    Jeg tager langt hen af vejen ligeså gode billeder som ham og til tider bedere, og han har sgu udstyret i orden.

    Så mit råd er, har du de 10 kilo er et D90 ikke et dårligt kamera, objektiverne har meget at sige mht billedkvalitet, faktisk mere end selve kameraet.

    Den sensor der sidder i en D90 er en CMOS sensor, og præcis den samme som sidder i D300s. Der hvor forskellen ligger på de to kameraer er at D300 er med fuld magnesiumhus, hvilket gør den vejrbestandig, D90 er i plast. Den tager 7 billeder i sek, D90 tager 5. Den har 51 fokuspunkter D90 har 11 fokuspunkter hvoraf en er kryds. Og så er der lidt med knappernes placering.

    Så når du er så "ny" i faget omkring Dslr, får du et meget fint hus der kan det du skal kunne til at starte med, og den kan sagtens udfordre dig langt frem.

    Sluttelig for at komme ind på ISO igen, så skyder jeg meget fine billeder ved hhv 800 og 1600 i ISO

    Håber det hjalp lidt, du er velkommen til at fange mig i en PB og komme forbi og prøve mit D90 hvis det er.



  • #22   29. apr 2010 Flot sagt Nikki P og Tom A smiley
    Lige mine ord.


Kommentér på:
Køb af Spejlreflekskamera

Annonce