{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.180 visninger | Oprettet:

PSU og SSD/HARDDISK {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har lige nogle spørgsmål.
Jeg er ved at samle min egen computer, og jeg kan ikke helt finde ud af det med strømforsyningen, fordi der er stor forskel på prisen, selvom det er de sammen watt de kører med.
Jeg står mellem og vælge en crosair , og Energon PSU, og Energon er meget billigere, men er crosair så meget bedre, siden den er dyrer, eller er der ingen forskel, og på hvilken måder er den bedre, fordi jeg tænker jo at det bare er en PSU, der kan da ikke være så stor forskel på dem, undtagen watt, men dem er der ikke forskel på med de to PSUer smiley

jeg har nu bestemt mig for at installere en >SSD harddisk i min computer, men hvor meget hhurtiger bliver den af det, og er denne SSD meget god??

http://www.fcomputer.dk/Harddisk/64GB_Kingston_SSDNow_V_Desk.Bundle

Syntes selv at kingston er et godt mærke, men er de gode til SSD harddisk? og er den nok med en 64gb. køber selvfølgelig også en alm. harddisk, men bare til standardprogramer, er den god der?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PSU og SSD/HARDDISK
  • #1   7. aug 2010 angående psu så ja de billige "lorte" psuer har en meget kort leve tid samt er der større chance for at de brænder noget af dit dyre hardware af og derfor må man aldrig spare på sin psu.

    og i forbindelse med ssd så er kingston hurtigere end normale 7200rpm men de er vidst af de langsommere ssd'er , vil mene at en velocitiraptor der køre med 15 000rpm er hurtigere.


  • #2   7. aug 2010 Okay så tager jeg crosair 850w men er denne bedre en den crosair som jeg også linker herunder:

    Crosair:(link fjernet)

    XFX:(link fjernet)

    Hvilke en er bedst?

    Ang ssd, så har jeg lige tjekket nogle steder og kan ikke finde det, kan du ikke linke det, det skal helst være en billige ssd harddisk, den kingston jeg havde tænkt på var denne: http://www.fcomputer.dk/Harddisk/64GB_Kingston_SSDNow_V_Desk.Bundle

    er den god?^^ og jeg skal bare have en hurtig og billig en


  • #3   7. aug 2010 angående psu ville jeg mene corsair er vejen at gå.

    og ssd'er jeg ikke helt super venner med men de er hurtigere end en gennemsnitlig hdd men ikke en velocitiraptor mener jeg. men kingston er ganske fint, og billige ssder tager sin tid for de kommer smiley


  • #4   7. aug 2010 og hvis du vil have et hurtigt system skal du kigge efter en høj læse hastighed, da en os installation tager MEGET længere tid på en ssd men den er tilgængel Meget hurtigere smiley

  • #5   7. aug 2010 så det vil sige jeg skal bare købe en alm. harddisk med mange rpm?


  • #6   7. aug 2010 det syndes jeg men tag og kig på nogle net tests

  • #7   7. aug 2010 SHIT! de koster jo helt vildt, i forhold til en alm. 7200 rpm harddisk, og det er kun 2800 rpm hurtigere. jeg kunne få 5tb for den pris 600 gb koster ;b

  • #8   7. aug 2010 Kunne man evt, have en 60 gb velocitiraptor harddisk, hvor man havde styresystem, og de vigtigeste programmer, også have en alm. harddisk på 1 tb ved siden af den kraftige harddisk?

  • #9   7. aug 2010 Der hvor mange tager fejl, er at de installerer OS på en hurtig harddisk, og så lægger de programmer, spil og så videre på en anden 'langsom' harddisk..
    På den måde får du ikke noget ydelse ud af det, da den stadig skal læse alle de filer den skal bruge, fra den langsomme harddisk.

    Gå efter Corsair PSU'en (helst en modulær, det sparer MEGET plads i kabinettet), og køb dig så en Intel X-25M SSD.. Hvis du skal købe SSD, skal du købe noget af det bedste, ellers er der stort set ingen forskel.. købte selv en low price SSD i sin tid, og fortrød det SÅ MEGET, da ydelsen ikke lå langt over mine Samsung F1 diske..
    Så køb dig en voldsom SSD, eller en voldsom harddisk. - på den måde føler du at du får noget for pengene..
    Til lager disk ville jeg gå efter Samsung F1 eller Western Digital EcoGreen.. Begge to med 64MB Cache, hvilket kan mærkes!


  • #10   7. aug 2010 J. F-spil og programmer har man selvfølgelig også på den hurtige hdd, alt andet er dumt. Nr2,3 hdd kan man bruge til alt andet data, som film, musik, osv

  • #11   7. aug 2010 money talks H
    Hvor er det godt du lige kan gentage hvad jeg skriver..
    Tænk hvis topicstarter ikke forstod det første gang..


  • Casper S
    Casper S Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Svar: 161
    #12   7. aug 2010 Forskellen mellem dyre og billige PSU er som nævnt delvist rigtigt. en anden faktor at tage med i sine overvejelser er at de billige PSU ikke levere den watt de skriver, hvorimod en dyr PSU levere tæt på det der står.

    Ang. SSD så skal du ikke vælge de modeller som er blevet nævnt. De er for langsomme og er med gammel teknologi! køb denne her: (link fjernet) 60gb, og super hurtig. jeg vil råde dig til at købe 120gb i stedet, den koster så os lige dobbelt op af hvad den her gør.


  • #13   7. aug 2010 Jeg tror bare jeg køber en f1 harddisk, syntes en ssd harddisk er for dyr. Jeg har købt en crosair 850watt, håber sgu den er god smiley

  • #14   7. aug 2010 Sådan noget som vandkøling af cpu, kan det godt betale sig. overvejer H50 corsair vandkøling, men er det ikke risikabelt, jeg mener vand+computer? og yder den meget mere end en alm. god cpu køler? og hvordan virker sådan en endelig? og passer den ind i en mid-tower case?. Hvad er forskellen på En alm. cpu, og en H50 corsair vandkøler?

  • Casper S
    Casper S Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Svar: 161
    #15   7. aug 2010 ja de er dyre, men de er også meget hurtigere smiley Hvis du gerne vil have skub i din nye pc havde jeg valgt en SSD, ofre det mer, og få meget større glæde.

  • #16   7. aug 2010 Det jeg har i min nye pc er:
    Intel i7 930 2.8 ghz(overlcocked)
    Asus P6td deluxe
    GTX470
    850w corsair
    Case: NZXT HADES
    samsung F1 harddisk

    Får jeg virkelig brug for mere skub i den computer smiley - har ikke særlig mange penge tilbage, efter dette køb, men bliver in computer, virkelig så meget hurtigere ved at jeg installere en ssd harddisk, og skal det være en mega dyr en før det er godt??

    Overvejer virkelig at købe den h50, men syntes i jeg skal gøre det? eller skal jeg bare tage alm.køling?


  • #17   7. aug 2010 + Corsair Dominator 3x2 gb (CL7 ram) smiley

  • Casper S
    Casper S Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Svar: 161
    #18   7. aug 2010 Hvis du alligevel selv skal overclocke din i7 så kan du ligeså godt spare de 200kr og købe en 920.

    den vandkøling gør kun at du ikke har en CPU blæser som står og larmer. hvis du skal have rigtigt vandkøling kan du kigge lidt rundt på nettet, men du kommer nemt af med et par tusinde. de der færdigløsninger hjælper ikke meget, og slet ikke til overclocking. i de fleste tilfælde er en god blæser bedre.

    du kan jo os bare købe en SSD på et senere tidspunkt smiley


  • #19   7. aug 2010 Ja, det tror jeg også jeg vil gøre, men hvilket et vil du så råde mig til at købe. Køber samsung f1 med 32 gb chace. det er jo utrolig godt til at starte med. men er det ikke meget besværligt at skulle til at flytte alle sine programmer fra sin alm. harddisk og over på en ssd harddisk, hvis jeg først køber den når jeg har råd til den?

  • #20   7. aug 2010 j f-bla bla bla bla

  • #21   7. aug 2010 Skal du gå all-in kan du lige så godt smide vandkøling i den, nu du er igang smiley
    Min E8400 kører i øjeblikket 3.4Ghz og er 41 grader ved full load på begge kerner, på trods af mit vandkøling ikke larmer nær så meget som mine luftkølere gjorde..
    Nu mangler jeg bare 900 kroner til en vandblok til mit grafikkort smiley

    Gå efter 64MB Cache på dine harddiske.. det kan helt klart mærkes!
    Du kan ikke flytte dine installerede programmer i Windows, uden at skulle rette hele registreringsdatabasen, og så er det pludselig nemmere bare at reinstallere det hele smiley


Kommentér på:
PSU og SSD/HARDDISK

Annonce