{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
522 visninger | Oprettet:

Net både på stationær og bærebar? {{forumTopicSubject}}

Hej baboom

Jeg har fået en bærebar og den vil jeg jo godt have net på og det er enlig heller ikke noget problem. Men prøver lige at forklare mit problem det er lidt indviklet.

Vi har en router til kabel som vi bruger og så har jeg taget et kabel fra den over i en swits, og så fra den swits går der et kabel op i min stationære pc og et andet kabel hen i den trådløse router. Og jeg har da også net via trådløs men jeg har ingen net på min stationære som har kabel i? Der er ikke noget problem når jeg ikke har sat kabelet fra switsen over i den trådløse router men når jeg sætter den til har jeg ikke noget net på den stationære.

Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor der ikke kan være net på min stationære og bærebar samtidig? Og også gerne fortælle mig hvordan jeg kan få det til at virke.

-Anders

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Net både på stationær og bærebar?
  • #1   24. aug 2007 en swits sender netværk vider til den nermeste router eler hvis der inden router er til så dender den til en com

• #2   24. aug 2007 Så jeg kan ikke både have min computer og router til switsen?

• #3   24. aug 2007 nej. men koble din trådløse rputer direkte til din anden router

• #4   24. aug 2007 Jamen der er ikke flere stik i. Det er derfor jeg bliver ned til at tage ef af kablerne og sætte til to computere.

• #5   24. aug 2007 Natascha F- Forstår ikke hvad du mener. Nu har jeg en computer med kabel i switsen og et kabel som går hent til min trådløse router. burde det ikke virke?

• #6   24. aug 2007 Jack B- Der er ikke rigtig noget. Men vi havde bare en til kabel i forvejen og nu vil jeg så også gerne have til trådløst.

• #7   24. aug 2007 Jack B- Tror jeg faktisk ikke. Jeg har prøvet hvor jeg satte den til uden om switsen og så med et kabel fra kabelrouter til den trådløse og så fra den trådløse til min stationær. Og det gjorde den det samme. Net på min bærebar og ingen på min stationære.

• #8   24. aug 2007 Jamen begge router virker jo.Jeg har trådløst men også kabel. Det er kun min stationære det ikke virker på. Der er net på resten af computerne som er til kabelrouteren? Burde de så ikke også miste nettet?

• #9   24. aug 2007 Natascha F- det kan jeg jo ikke bruge til noget når du ikke siger hvordan jeg kan få det til at virke.

• #10   24. aug 2007 Der er nok plas i switsen. Det er i kabelrouteren der ikke er flere i.

• #11   24. aug 2007 Ja sådan kommer det også til at blive her hvis jeg ikke kan få det trådløse til at virke. ville bare være bedre med det trådløse.

• #12   24. aug 2007 Jack B- Jeg ved ikke lige hvad uplink-hullet er men den sidder i det samme som da den var på nettet direkte fra kabelrouteren. Og der virket det.

• kim p
    kim p Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 148
    #13   24. aug 2007 Hvis du sætter bærbar direkte til switsen. kan du så gå på nettet på begge pc på engang?

Hvis ikke så er det fordi du kun har 1 ip adresse fra din internet udbyder og man ska derfor bestille og betale for flere ip

Men din trdløse router. Er den kun til trådløs? for mange tradløse router virker også som normal router.

Så du altså bare sætter dit internet fra hoved boksen i din trådløse router, og så et kabel fra trådløs router og over i din stationære

• #14   24. aug 2007 Nej jeg kan heller ikke gå på nettet hvis jeg ikke bruger den trådløse. Og der er til 4 stik i den trædløse router men kan heller ikke få det til at virke ved at sætte den min stationære til gennem den trådløse router.

• kim p
    kim p Tilmeldt:
    jan 2007

#15   24. aug 2007 fjern dit swits osv. overhovedet ingen grund til at bruge.

smæk dit kanel i trådløs router og så til stationær

så skulle det meget gerne virke, og ellers sæt din pc til at hente ip og sub automatisk

• #16   24. aug 2007 Det virker ikke hvis jeg tager kabelet fra min trådløserouter til stationær, det var derfor jeg købte en swits. Troede det ville virke så. Men hvordan sætter jeg den til at hente ip og sub automatisk?

• kim p
    kim p Tilmeldt:
    jan 2007

#17   24. aug 2007 kontrol panel - netværks indstillinger - dit netkort og advanseret så vidt jeg husker

• #18   25. aug 2007 Jack B- Fordi min fars computer og min stationære har ikke tråeløs netkort og vi har altid brugt det. Det er kun fordi jeg har fået en bærebar jeg vil have trådløst.

• #19   25. aug 2007 Jack B- Nu har jeg været inde i det der lan indstillinger og der er et flugeben i der hvor der står TCP/IP og når jeg trykker egenskaber står den til at hente ip automatisk. Og mit netkort er ikke deaktiveret. Men det virker stadig ikke?

• #20   25. aug 2007 De andre har ikke ens ip. Det sidste tal er der en forskel på 1. Atså min slutter på 1 og min fars på 2 men ellers er de ens.

• #21   25. aug 2007 Jamen alle dem på kabel virker også. Men det er når jeg tager et af kablerne og sætter i den trådløse og så et fra den trådløse til min stationære så virker det ikke på den stationære. Men tror bare jeg droppe det trådløse, så må jeg sætte et kabel i min bærebar ville bare være nemmere med trådløs.

Kommentér på:
Net både på stationær og bærebar?

Annonce