{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.186 visninger | Oprettet:

Michael .
Michael .
Følger: 1 Emner: 55 Svar: 396

Bærbar bliver varm, slukker og larmer! {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige været inde og spørge på en rensning af min bærbar, skift af blæser og ny kølepasta hvilket vil koste mig 800 kroner.

Jeg mener det lyder en smule pebret, hvorfor jeg vil høre om nogen ved hvad jeg selv kan gøre det for?

Det er en aldrende Zepto 6324W, så jeg kan ikke lige umiddelbart finde en reservedels blæser. Hvad bør jeg smider i den istedet?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bærbar bliver varm, slukker og larmer!
  • #1   16. aug 2011 En god ide kunne være at Undervolte din cpu lidt... Fungerede fantastisk på min gamle Zepto og jeg vandt lige godt og vel 20 grader ved det smiley

http://forum.notebookreview.com/hardware-components-aftermarket-upgrades/235824-undervolting-guide.html

• Michael .
    Michael . Tilmeldt:
    jan 2007

#2   16. aug 2011 Det lyder egentlig interessant. Hjalp det også på at din blæser kørte HELE tiden?

Ved du om det ændrer på ydeevnen? Jeg bruger den til ret tunge beregningsprogrammer så som inventor, så jeg vil helst ikke tabe "effekt" ?

• #3   16. aug 2011 Det har ingen effekt på ydeevnen, dog skal man jo så være sikker i at den er 100 % stabil så man ikke får dumme crashes under kraftige loads...

Men ja de fleste blæsere er jo temperaturstyret så den larmede også mindre smiley

• Michael .
    Michael . Tilmeldt:
    jan 2007

#4   16. aug 2011 Ja, den er temperaturstyret.. men jeg har prøvet at ændre på dette uden held smiley

Men jeg vil lige se på det der og måske prøve det af. Tak for tippet.

• #5   16. aug 2011 hold blæseren fast med en nål, og brug en støvsuger til at få det værste støv ud?! smiley

• Cengiz C
    Cengiz C Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Svar: 5
    #6   16. aug 2011 Muligvis støv og skidt der dækker til på køleren så blæseren ikke kan "blæse" køligt luft igennem lufthullerne på kølepladen. Man kan købe noget spray med "højt tryk" der renser blæser og køler.. Det hjalp på en bærbar jeg havde..

• Michael .
    Michael . Tilmeldt:
    jan 2007

#7   16. aug 2011 Det med blæsere har jeg tænkt på / prøvet. Det sidder bare ikke sådan at man bare lige kan suge det ud. Der ud over har Zepto været så smarte IKKE at gøre så den er nem at rengøre, men der imod lukket det fuldstændig inde. Derfor jeg spurgte på en rengøring i første omgang smiley

• Allan J
    Allan J Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 402
    #8   16. aug 2011 Er der en stor klap på bagsiden af bærbaren eller er skal man have den splittet ad for at komme ind til blæseren?

Hvis der er en stor plade, så kan du ret nemt selv komme ind til køleren og blæseren.

Jeg har tit renset min selv og har ikke skiftet kølepasta, bare sørg for at computeren er kølet af så du ikke trækker den rundt i små tråde....

Min er blevet renset flere gange de sidste 2 år og har ikke haft problemer overhovedet med hardware på den.
    Hverken varme eller stabilitet.

• #9   16. aug 2011 jeg brugt kompresser og pustede i små hurtige pust ind i hullerne til blæseren
    og den larmer ikke mere og bliver ikke rigtig varm mere ^^ ( gjort på 2 bærbar og ps3)

• #10   16. aug 2011 Michael .

du kan mærke hvor blæseren suger ind og puster ud, så sætter du bare støvsugeren der hvor den suger ind, og bruger sådan en engang luft dåse, så behøver du ikke at skilde lortet ad smiley

hvis du af ligevel har tænkt dig at gå i krig med det, så prøv at se om der ikke sider nogle skruer i bundet, hvor der er afbilledet et lille keyboard med en pil hen mod i skrue hul, skru dem alle ud, og løft keyboard'et forsigtigt op for at se om du kan komme til køleren der fra, lad være med at være for ivrig så kan du resikere at ødelægge stikket til keyboardet (har dog aldrig prøvet at ødelægge det)

• Michael .
    Michael . Tilmeldt:
    jan 2007

#11   16. aug 2011 Denne model har Zepto mærkelig nok ikke valgt at udstyre med en plade hvor man kan rense under. Jeg har set det på andre zepto modeller.

Kompressoren tør jeg ikke bruge, hvis man ikke lige holder igen på blæseren med et eller andet smiley Desværre har jeg ikke lige en stående.

Med hensyn til at skille den ad for at rense, så skal der RIGTIG rigtig mange skruer ud for det smiley

• #12   17. aug 2011 Ud over at støvsuge regelmæssigt, så har jeg investeret i en cooling pad:
    http://www.amazon.co.uk/Logitech-Notebook-Cooling-Pad-N120/dp/B004C6CK56/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1313576419&sr=8-2

Der har ikke været bøvl siden.

• #13   17. aug 2011 Man kan også skrue på blæseren...
    http://www.almico.com/speedfan.php

(Virker ikke på alle computere - vist især ikke Toshiba)

• #14   17. aug 2011 Søster K

det er jo ikke en dum ide når computeren blæseren er temperatur styret!?

• #15   17. aug 2011 rasmus

Det er det ikke hvis den ikke er sat til at blæse NOK ved de høje temperaturer.

• #16   17. aug 2011 Søster K

haha ja det har jeg så aldrig oplevet før, men det kan da godt være der er nogle producenter der er så hjerneskadet...

• #17   17. aug 2011 Det er der jo så en del andre der har oplevet - ellers var der hellere ikke behov for kølemåtter, speedfan eller undervoltning.

• #18   17. aug 2011 Søster K, køle måtter og undervoltning er jo også dårlige nødløsninger for ikke at rense køleren?!

men læste det forkert før troede du mente at den blæste for meget ved de høje temperature...

• #19   19. aug 2011 Ah, så er jeg straks mere rolig. smiley

Kommentér på:
Bærbar bliver varm, slukker og larmer!

Annonce