{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  køb af hjemmeside
  • Cantarel's Skygge
    Cantarel's Skygge Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Svar: 537
    #1   21. sep 2011 one.com

• #2   21. sep 2011 Har du sat dig ind i det?

Fordi en "hjemmeside" som egentlig bare er en partition på en harddisk på en server på en åben netforbindelse, er jo ikke en hjemmeside. Det er en mappe du kan gemme ting i.

Det skal du have, og så skal du enten købe/finde et template (det du mener er hjemmesiden) som ser ud som du gerne vil have det, eller også skal du have en til at PHP kode hjemmesiden for dig. Og det er lidt halvdyrt. Desuden skal du have et admin-interface (typisk CMS) som du kan redigere siden fra.

Men find en der kan designe "kode" hjemmesiden for dig, og en som kan sætte det op samme med den server du lejer, og så få din serverhost til at få dit domæne pointet på deres IP, så din hjemmeside kommer til at hedde www.ditdomæne.dk i stedet for en ip. smiley

Good Luck

• #3   22. sep 2011 Krelle, wat.

Det er ikke en partition, men en mappe. Og der er ingen grund til at få det til at lyde mere besværligt end det er, ved at bruge alle mulige tekniske termer hun ikke har brug for. Hun har slet ikke brug for at starte med at finde et template, for så at betale en til at implementere et admin backend og kode lortet i PHP.

De fleste udbydere, som f.eks. One.com har en masse designskabeloner med funktioner, eller hvis hun vælger en service som fx Servage.net (som er en rigtig god løsning) der er der autoinstaller til de fleste populære CMS systemer, hvor det er meget nemt at hente fine designs til.

Så det ville, i hendes tilfælde, være mere optimalt at råde hende til at købe et domæne, upleade en komplet CMS løsning og så finde et design der passer.

Hvad der så falder i hendes smag, CMS mæssigt, er op til hende.

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #4   22. sep 2011 enig med lolwut.

Men jeg ville egentlig bare råde til at købe domænet hos one.com, og til at starte med bruge deres hjemmeside skabeloner, så er man hurtigt i gang, og det er væsentligt nemmere end at sætte sig ind i diverse CMS-systemer.

Hvis man alligevel vælger en CMS løsning, så hold jer fra Joomla! , det har jeg kun dårlig erfaring med, og det er fyldt med fejl, men man ser dem selvfølgelig ikke hvis man slår alle fejlmeddelelser fra (som de anbefaler smiley )

• #5   22. sep 2011 ooooooorg jeg blev forvirret af dig, Krelle! smiley

Jeg skal bruge en hjemmeside til at reklamere for mine billeder, og mit 'job'. Den skal slet ikke kunne en masse. Den skal bare være enkel, og ligeud smiley

-Jeg skal bare bruge mit eget donæme. www.(f.eks. lenefoto).dk
    resten kan jeg sagtens selv hitte ud af. Det kræver bare tid, fantasti, og vilje. Den behøver slet ikke at skulle kunne en masse, udover at indholde information, priser og få billeder smiley

Men altså. Jeg fattede ikke en meter! -og nu er jeg bare ti gange mere forvirret. Jeg skal ikke ud og have noget pisse prof. Jeg skal have mit eget, og jeg vil ti gange hellere selv designe, kunne rette, tilføje, slette, end at have andre til det. Så kan man helt selv bestemme hvordan det ser ud, og selv gøre lidt ud af det smiley men fordælen. jeg blev næsten skræmt xD HAHA!

• #6   22. sep 2011 Tak for enigheden, heh.

Lene dit problem opstår lidt, i og med du gerne vil have en hjemmeside der skal være enkel, men samtidig kan "tilføje billeder". Det betyder, hvis du ikke vil kode hver enkelt side for hver enkelt billede selv, at du får brug for et galleri, hvor du på en smart og enkelt måde kan uploade billeder og lægge dem i kategorier. Det ville være det nemmeste for dig at arbejde med til daglig. Det kræver så en lidt mere teknisk tilgang til det mht. at uploade et galleri, sætte det op med databaseserver o.s.v. hvis du vælger et galleri der bruger database selvfølgelig.

Derfor skrev jeg, at mit råd ville være at finde et CMS, som er en komplet totalløsning. Det vil fx styre alle sider du vil have, og tit kommer de med en masse indbyggede plugins som netop galleri, gæstebog, forum og så videre.

Nu nævner du at dit domæne skal hedde noget med foto, vil jeg anbefale at finde et CMS der er designet til fotografer, som fx Concrete5 ( http://www.concrete5.org/ ) - Check det ud, sæt en demo op og leg med det.

Jeg kan hjælpe dig med at få det på dit domæne når du har købt et, hvis du mangler hjælp. Du skal være velkommen til at sige til hvis du er i tvivl om noget.

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #7   22. sep 2011 Men prøv at købe et domæne, og se hvad de kan tilbyde på www.one.com , det er stabilt billigt, og let at komme i gang med. Der er også en smule CMS Og et fint galleri med til dette. Derfor vil det være en fin start, så kan man altid bruge tid på fx Concrete5 efterfølgende smiley

• #8   22. sep 2011 puuha, hvor er det indviklet. jeg er ikke særlig teknisk.. smiley

Kommentér på:
køb af hjemmeside

Annonce