{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.941 visninger | Oprettet:

Ny Gamer PC. Hjælp til Specs {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Jeg har nu læst diverse reviews osv osv og lavet en PC konfiguration, som jeg ville høres jeres vurdering på.

Den skal KUN køre spil, så pt bliver det Battlefield 3, GTA5 når det kommer og måske MW3

ntel Core i7 2600K 3.40 Ghz (4 Kerner - 8 Tråde) [Sandy Bridge] [Multiplie...
Corsair A50 Air Series
P8P67 Deluxe B3 Sandy Bridge
Kingston DDR3 - 1600 MHz - 8GB (2x4) HyperX (grey series)
Asus ENGTX580 DCII 2DIS 1,5GB
OCZ Vertex 3 SSD - 120 GB
Western Digital Caviar Green 1TB
Samsung SH-222AB DVDRW Black
Cooler Master HAF 912 Plus
SilverStone ST75F-P 750W (modulær)
Linksys WMP600N 300Mbit

er det overkill, er det godt eller nogle dele der skal skifes?
Hvad ville i gøre, hvis i skulle lave en god gamer PC. (gerne billigere)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny Gamer PC. Hjælp til Specs
  • #1   6. nov 2011 Ser dyrt ud smiley hvorfor vælger du en Sandy Bridge, når du ikke skal bruge grafikenheden i den ? ville det ikke være federe og gå en tak op, bare uden SB ?
    Som jeg har forstået det er Sandy Bridge kun lavet med "indbygget grafikkort" hvis man kan sige det sådan.. og det ville da være dumt og smide den i, hvis du alligevel smider 1½gb grafik i den ?

Ret mig gerne hvis jeg er forkert!

• #2   6. nov 2011 Jeg er SLET ikke en haj til det med computer, så du kan MEGET vel have ret! Skal jeg så over i noget AMD eller hva tænker du?
    Sandy Bridge i7 2600k var bare den bedste processor til pengene jeg lige kunne finde. smiley

• #3   6. nov 2011 Jeg er sgu heller ikke en haj smiley hørte bare at "Sandy Bridge" er en ny processor hvor der er indbygget gaffikkort i, dvs du kan bruge din PC uden grafikkort.. men til spil osv skulle den ikke være toppen (den skulle fungere fint nok, men ikke optimalt)
    Så hvis du nu dropper Sandy Bridge delen, og så køber en processor uden, så kan du spare lidt, eller evt, købe en lidt større processor, til samme penge smiley

• Niclas L
    Niclas L Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 Emner: 35 Svar: 230
    #4   6. nov 2011 Hvad med en i5-2500k? Det du har mest brug for i spil som battlefield 3 osv. er grafikkortet.

Den processor jeg nævner er ganske udemærket.

• #5   6. nov 2011 det er "kun" en 600 kr's forskel om det er i5 eller i7 smiley
    grafikkortet er vel helt okay? Har ikke penge til at køre det som SLI.

• #6   6. nov 2011 Mirakelkur: Du er forkert på den. Sandy Bridge er den eneste fornuftige CPU-arkitektur at købe som det er nu (særligt efter at Bulldozer har vist sig at være et flop).

Jeg er sikker på, at andre gider forklare dig hvorfor du ikke skal have fokus på IGP'en i en 2600K, jeg gider dog ikke smiley

Markus: Tjo, den er såmænd fin nok, men jeg havde nok valgt følgende kompenter i stedet:

ASrock Z68 Extreme4 <-- klart bedste bundkort til prisen på markedet, og er ikke et lille P67-bundkort, som det du har valgt.
    CoolIT Vantage ALC <-- Bedre køler end en H50, og til samme pris.
    Corsair XMS3 2x4gb 1600mhz (eller eventuelt 16gb, det har jeg selv) <-- Ram, jeg personligt har gode erfaringer med, og tilmed med en "lille" køleprofil modsat Dominator og hvad de ellers hedder.
    EVGA GTX 580 Phantom <-- Er ikke en kæmpe klods modsat dit valgte Asus og køler bedre og er ikke mindst mindre larmende.
    Samsung Spinpoint F3 1TB <--- Er den næstehurtigste 7200rpm-harddiske på markedet til den bedste pris, og da du alligevel skal have spil på den, så er en hurtig disk altså at foretrække ift. en 5900 rpm "Green"-harddisk.
    Fractal Design Define R3 <-- Bedste kabinet på markedet når det kommer til pris/kvalitet.

• #7   6. nov 2011 komponenter? Doh smiley

• #8   6. nov 2011 Og Phantom'et er et Gainward, d0h! smiley

• #9   6. nov 2011 Regnede med at have spil på SSD'n smiley
    det er bare SHG's byg selv shop der ikke er så fantstisk!. De har alle delene på shoppen, men ikke når man vil købe en byg selv PC.

Hvorfor er det, at der er 100 forskellige producenter, der bruger samme Nvidia GeForce GTX580 kort, men forskelligt navn? Synes det er svært at finde et.

• #10   6. nov 2011 2600K er en af de bedste cpu'er man kan få til pengende. Den kan let OC den.

Jeg køre selv 4,8 GHz.

Køre BF 3 på ultra uden problemer. smiley

• #11   6. nov 2011 Markus: Det er der fordi Nvidia laver et design til en chip, og så er der så nogle firmaer, der laver kortene. Nogle laver dem så med deres eget deisgn til chippen (580).

Tro mig, du kan ikke have alle dine spil på din SSD. Min er selv på 120 GB, og jeg kan lige have mit Steamkatalog på inkl. Adobe Photoshop og Premiere Pro på, og mit Steamkatalog er ikke engang særligt fyldt ift. de spil, jeg har adgang til.

BF3 måtte jeg simpelthen opgive at få på disken (har 13,9 gb fri, og det fylder vist nok 15,x gb).

Ps. Køb delene enkeltvis hvis du alligevel skal samle selv. Tvivler på, at der er noget at spare ved "Saml selv"-"tilbud".

Husk at efterspørge rabat!

• #12   6. nov 2011 ah okay!
    Når det så ikke er byg selv, ska der så også købes alle de enkelte kabler osv?

• #13   6. nov 2011 SHN.
    Hvad har du i din computer?

• #14   6. nov 2011 Og skal jeg så helt droppe at have en SSD?

• #15   6. nov 2011 Bundkort.
    msi Big bang Marshall
    4x4.8 GHz (Inkluderer 1 stk. Corsair H80)
    Grafikkort
    (SLI) 2 x GTX 580 MSI Lightning Extreme Edition! (2 x 3 ...
    Grafikkort
    (SLI) 2 x GTX 580 MSI Lightning Extreme Edition! (2 x 3 GB)(+Corsair HX1050 W PSU)
    Kabinet
    Cooler Master HAF X
    RAM
    16 GB G.Skill RipjawsX 2133 MHz
    Primære harddisk
    OCZ Agility 3 Series, 120 GB 525/475 MB r/w
    Evt. sekundær harddisk
    Samsung/Seagate 2000 GB, SATA-6, 7200 rpm

• #16   6. nov 2011 Nej du skal da beholde din SSD disk til dit system også til de spil du spiller mest. Det er sku dejligt pc'en lader ind så hurtigt. smiley

• #17   6. nov 2011 Loader*

Flot Apple smiley

• #19   6. nov 2011 SHN.
    SHIT en fætter du har! smiley

når jeg kigger på specs på ASUS ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5 modsat Gainward GTX 580 "Phantom, så synes jeg umiddelbart ASUS klare sig bedst?

Selvfølgelig kan det blive vildere, men er det jeg har forslået egentlig ikke helt fint til at game med? Skifter så lige harddisken ud med en Spinpoint F3 1TB 32MB.
    Hvis man fravælger køling, følger der så bare original intel kølingen med til processoren?

• #20   6. nov 2011 Det er også langt overkill til BF3. Men hva fanden så er man også lidt fremtids sikret. smiley

• #21   6. nov 2011 Intel Core i7 2600K 3.40 Ghz (4 Kerner - 8 Tråde) [Sandy Bridge] [Multiplie...
    Corsair A70 Air Series
    P8P67 Deluxe B3 Sandy Bridge
    Kingston DDR3 - 1600 MHz - 8GB (2x4) HyperX (grey series)
    Asus ENGTX580 DCII 2DIS 1,5GB
    OCZ Vertex 3 SSD - 120 GB
    Samsung SH-222AB DVDRW Black
    Cooler Master HAF 912 Plus
    SilverStone ST75F-P 750W (modulær)
    Linksys WMP600N 300Mbit

+
    Samsung 1000 GB F3 32 MB
    Samsung 21.5" SyncMaster S22A350H

+ (vinder jeg noget ved at smide 8 GB ram mere i?
    Kingston 8GB DDR3 1600MHz (2x4) HyperX ?

• #22   6. nov 2011 8 GB ram er nok smiley

• #23   6. nov 2011 super! Tror jeg prøver at bestille den.
    Strømforsyning? Hvor meget skal man bruge? Det eneste jeg kan finde spec på strømforbrug er for processoren. 95 watt.

• #24   6. nov 2011 standard køleren til i7 processoren, er den noget værd hvis man ikke over-clocker?

• #25   6. nov 2011 SHN . hvor har du bygget din computer? smiley

• #27   6. nov 2011 Www.sharkgaming.dk

• #28   6. nov 2011 Zotac GTX 590
    ASUS Sabertooth P67
    Intel Core i7-2600K Processor
    Corsair AX 850W PSU
    Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9
    2x Corsair SSD Force Series3 120GB
    NZXT Phantom Big Tower Hvid
    Samsung DVD±RW
    Microsoft Windows 7 Home Premium DK
    CoolIT VANTAGE A.L.C. CPU Køler

du vil ikke hav nogle problemer med at kunne køre de spil
    har selv det samme setup og det er hurtig

• #29   6. nov 2011 så gik der sku lidt sparemand i den, så det bliver bestilt fra diverse steder.

Det blev til at måtte blive:

Processor: Intel® Core i7-2600K Processor
    Motherboard: ASUS P8P67 Deluxe B3 Sandy Bridge
    Grafikkort: ASUS ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5
    Processor Køling: Corsair Air Series A50 CPU Cooler
    HDD: Samsung SpinPoint 1000 GB F3 32 MB
    SDD: Corsair SSD Force Series 3, 120GB
    RAM: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9
    Strømforsyning: Corsair TX V2 750W PSU
    Kabinet: Fractal Design Define R3 Black Pearl
    Kabinet køling: Fractal Design 120mm Silent Blæser
    Trådløs: Linksys WMP600N-EU Dual-Band PCI
    Drev: Samsung SH-222AB DVDRW Black
    Skærm: Samsung 21.5" SyncMaster S22A350H

12635 kr . Det da meget godt? smiley Modulær PSU? Er det noget man burde nappe istedet?

• #30   6. nov 2011 skal du ikk hav noget lydkort i ??

• #31   6. nov 2011 Ka Motherboardet ikke bruges? smiley behøver ikke 7.1 soroundsound på mit værelse smiley

• #32   6. nov 2011 Bundkort: Asus m4a79-t deluxe
    Cpu: amd phenom II x4 quadcore 955 black ed
    cpu køler: zalman cnps9900
    psu: Corsair CMPSU-650TXEU
    ram: Corsair Twin3X 2x2048MB DDR3
    grafikkort: nvidia GTX 295
    Skærm: 22" Acer Ferrai
    2500 GB Hdd
    orginalt Windows vista installeret

Nogen der kan fortælle mig hvor god den vil være til BF3 ? (:

• #33   6. nov 2011 Nicolai M
    tror ikk en gang den kan køre det

Markus R
    jo det kan du godt men hvad skal du bruge trådløs internet til på en stationær pc

• #34   6. nov 2011 Kabeltræk er ikke ligefrem det nemmeste at lave i mit hus, hvis det skal være pænt. Derfor smiley

Specsne blev som følger:

Processor: Intel® Core i7-2600K Processor
    Motherboard: ASUS P8P67 Deluxe B3 Sandy Bridge
    Grafikkort: ASUS ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5
    Processor Køling: Corsair Air Series A50 CPU Cooler
    HDD: Samsung SpinPoint 1000 GB F3 32 MB
    SDD: Corsair SSD Force Series 3, 120GB
    RAM: Ripjaw X Series G.Skill 8GB DDR3 1600MHz (2x4)
    Strømforsyning: Corsair TX V2 850W PSU
    Kabinet: Fractal Design Define R3 Black Pearl
    Kabinet køling: Fractal Design 120mm Silent Blæser
    Trådløs: Linksys WMP600N-EU Dual-Band PCI
    Drev: Samsung SH-222AB DVDRW Black
    Skærm: Samsung 21.5" SyncMaster S22A350H

Venter spændt på at det kommer ind af døren. Bliver første gang jeg samler en PC selv, så krydser fingre for det.
    Over-Clocker i alle sammen jeres maskiner? smiley burde man gøre dette?

• #35   6. nov 2011 Markus R
    okay
    men syntes ikk du skal over-clocke med det samme

• #36   7. nov 2011 okay det venter jeg så lidt med. Den er i hvert fald klar til det med ekstra køling og 2600K processoren smiley

• #37   7. nov 2011 bare lige et godt råd hvis det er første gang du selv samler din computer...

tjek youtube for guides mht montering af cpu-køler... det er lidt noget fintfølende noget og svørt at få fulde potentiale ud af sin køler hvis man ikke lige er klar over hvad man skal gøre... smiley

kan nemt være 10grader forskel på dårlig montering og god montering... smiley

og ja.. der følger alle de kabler med du skal bruge til samling af computeren... måske lige med undtagelse af skærmkabel... smiley

• #38   7. nov 2011 Smukt det vil jeg gøre! Har allerede tjekket videoer og reviews ud på alle delene, så har en ide om hvordan det skal gøres smiley ellers kommer der nok en ny noob tråd fra mig herinde om hvordan faen man gør et eller andet smiley

• #39   7. nov 2011 michael A haha okay må jeg da vist lige sige til sælgeren der kalder den en god gamer! XD

• #40   7. nov 2011 Nicolai: Michaal A ved ikke hvad han snakker om, han kan jo ikke engang finde ud af at skrive sit navn med stort.

Du vil uden problemer kunne trække BF3 på High med den.

• #41   7. nov 2011 Kim HAP ^
    havde håbet på Ultra smiley

• Jens A
    Jens A Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Svar: 818
    #42   7. nov 2011 @Markus R: Med et GTX 580 tror jeg godt du kan køre det på ultra.

• #43   7. nov 2011 Jeg spiller selv på en blanding af Ultra og High i 1080p med et 560ti (som er en smule langsommere end et GTX 295), men at spille spillet rent på Ultra med dagens hardware er kun "blær" og ikke noget, der gør spillets gameplay bedre.

Hgih er fint fint smiley

• #44   7. nov 2011 Kim HAP ^
    og du kan ikk finde ud af at stave mit navn..
    og det staves HIGH og ikke ( Hgih er fint fint) Din bums

Nicolai M
    hvis han siger det er en god gamer hvorfor fanden spøger du så....

• #45   7. nov 2011 Jeg har prøvet at spille bf3 med et 580 lightning Extreme. Kan ikke mærke forskel om der er 1 eller 2 kort smiley

• #46   8. nov 2011 Michael A: Jeg har et skodtastatur. Hvad er din undskyldning? Havde i øvrigt skrevet det "korrekt" lige forinden, "bums".

Jeg ved i øvrigt godt, at jeg er en idiot. Er du selv klar over, at du er en?

Simon: Så køb en ordentlig skærm og kør 2560x1600 eller bare i 3D, så kan du smiley

• #47   8. nov 2011 Kim HAP ^
    kan så ikke se du har skrevet der rigtig nogle steder... så køb et andet

(men at spille spillet rent på Ultra med dagens hardware er kun "blær" og ikke noget, der gør spillets gameplay bedre)
    det er sku da kun fordi du ikk har råd til at købe en bedre pc

• #48   8. nov 2011 Michael A: Du udviser ikke just, at du har et overskud af intelligens, så skulle du nu ikke lade være med at pege fingre? Du ligner så heller ikke én, men det er så en hel anden snak...

Jeg skal i øvrigt gerne hjælpe dig (du har endda kunne finde ud af at citere, sådan da, :det jeg skrev lige inden, endda i samme sætnign?!

"Jeg spiller selv på en blanding af Ultra og High i 1080p med et 560ti (som er en smule langsommere end et GTX 295) ...".

Spade.

At jeg ikke har råd til at "købe en bedre PC" er i øvrigt noget at et postulat. Jeg kan i øvrigt fortælle dig, at jeg til enhver tid køber det, der yder bedst til prisen, og det ville jeg også gøre hvis min efternavn var Gates.

_Jeg_ køber ikke hardware for at få epeen 2tm og køber i øvrigt heller ikke tvivlsom hardware (GTX 590).

Forresten, tak for, at du har smidt mig på filter, haha.

• #49   8. nov 2011 Kim HAP ^
    du er da nok den største taber her inde

fætter fedt hår

• #50   8. nov 2011 Citerer lige en kommentar jeg har fået på mit setup. Bliver helt urolig for det jeg har købt kan trække bf3 når jeg læser det

"Markus R virkelig dumt køb!
    1-Du har ikke brug for I7 2600k da I5 2500k er 100% ens i spil med en eller 2 undtagelser

2-8gb ram er spild, Og mht til fremtidsikring så er det osse dumt
    da der til den tid, når du endelig skal bruge mere ram så er der kommet nye DDR4 ram eller XDR2 som vil være meget bedre.

3-Din cpu køler er meget middelmådig og du kunne have investeret dem bedre med en http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=494649
    Da den har en flere Heatpipes og en ikke støjende fan

4-Din SSD hardisk er slet ikke hurtig nok til prisen, en Ocz ville være klart hurtigere og koster det samme.

5- Og sidst men ikke mindst har du fået mindst ydelse for pengene ved at købe et Gtx 580 som er milevidt fra den preformence du kunne have fået ved at købe 2 6950 (Som du skulle bruge til at trække BF3 i ultra)
    Dette kan dit nuværende setup overhovedet ikke.

6-Din slave hardisk har forresten en alt for lav cache i forhold til det du kunne have fået :O"

Er det korrekt eller hva? smiley

• #51   8. nov 2011 Markus, lad os tage den fra en ende af:

1. Hvis du kun skal spille og ikke bruger din comuter til "power using", fx heftig videoredigering/produktion, så har vedkommende ret.

2. Personen ved ikke hvad han snakker om. 8 GB er minimum i dag, særligt med de rampriser. Det kan IKKE betale sig andet end at købe minimum 8 gb (har selv 16 GB i øvrigt).

3. A50 og 212+ er på niveau med hinanden, men jeg ville nok foretrække 212+. Den er også billigere.

4. Han ved ikke hvad han snakker om. OCZ's modeller (Vertex, Agility osv) er en del dyrere og er ganske vist en smule hurtigere, men det er bestemt ikke noget, du lægger mærke til. Sandforce-controlleren (som de alle kører med) er blevet fikset, så det er bare go go go. Har i øvrigt samme SSD.

5. Ja og nej. To 6950 2GB er en smule dyrere end et 580 og lider i en hel del spil af det, man populært kalder for micro stuttering, en slags lag, som man ikke får med et enkelt kort.

Når man vælger 2 x 6950, så er det også en løsning, hvor man begrænser sine opgraderingsmuligheder senere hen. Ja, man kan køre med tre kort senere, men skaleringen følger ikke trop.

6. Vedkommende ved ikke hvad han snakker om. Spinpoint F3 er KONGEN blandt 7200-rpm harddiske. Den er nærmest legendarisk, på linie med 8800GT, MMX-instruktionerne, 3dfx-kort og AMD Athlon-processorne...

Kommentér på:
Ny Gamer PC. Hjælp til Specs

Annonce